A gyerekekkel a jó cselekedetekről beszélgettünk, illetve arról, miért is jó jónak lenni, jót tenni másokkal. Minden gyermek szereti, ha dicsérik, ha sikerélménye van, ahhoz pedig fontos, hogy hogyan bánunk másokkal. A mese, a közös beszélgetés és a szituációs játékok után elkészítettük a gyógyító szíveket, melyet egymás között adtak át a gyerekek, azzal az üzenettel, azért adom neked a gyógyító szívet, hogy…A mondat folytatásaként elhangzott többek között, hogy …ne legyél reggel szomorú, mikor bejössz az oviba/…tudjunk együtt játszani.
A dicséret nagyon fontos pozitív megerősítés a gyermekek számára az élet minden területén.
Miért dicsértek már meg benneteket kérdésre nagyon változatosan feleltek a gyerekek, de mindannyian az otthonra, a családra gondolva válaszoltak.
Pl. ” Akkor, ha összepakolok a szobámban.”
„Ha nem eszek édességet.”
„Ha megeszem a levest.”
„Ha nem veszekszek a testvéremmel.”
Boldogító jó cselekedetek
A gyerekek szívesen játszanak olyan szerepjátékokat, amelyekben egymásnak nyújtanak segítséget.
Mecsekaljai Általános Iskola Köztársaság Téri Általános Iskola
A szülők bevonásával készült, a szülők levelet írtak a gyermeküknek karácsony előtt, hogy miért szeretik őket, mi az amire büszkék…
A foglalkozást A „körbe-körbe karikába”, és a „hintaszték” relaxációval kezdtük, majd meghallgattuk a Jó emberré csak a szívemmel válhatik c. dalt.
A szívem kertje c. mese nagyon tetszett a gyerekeknek, majd a témát töviről hegyire jól kibeszéltük. Ebből eredően szituációs játékokat játszottunk: -segítettünk anyának egy fáradt nap után; – felvidítottuk szomorú ovis társunkat; – segítettünk a dajka néninek felsöpörni a sok morzsát. A gyerekek mindennapjaiba is beivódott a sok jó cselekedet, például azóta, ha valamelyik társukat egyedül látják, akkor eszükbe jut, hogy odahívják magukhoz játszani. Ezen kívül mindenki kihúzott egy kalapból egy jelet, s annak a kisgyermeknek tett valami jót egész héten.
Saját szívgyűjtő lapokat is kaptak, s ha valami jót cselekedtek, akkor rajzoltunk bele egy szívecskét. Ez a kis játék nagyon ösztönözte a gyermekeket a jó tettekre. 🙂
Téma továbbadása révén díszítettek szívecskéket, amelyet kivágtak, s otthon odaadhatták családtagjaiknak, ha szomorúnak látták.
Mezőlaki Arany János Általános Iskola
A gyerekekkel kész maszkokat díszítettünk a saját elképzeléseik, ízléseik alapján.
A boldogság óra programot a saját osztályomon kívül a 2. b osztályban is tartottam. A kőlevesen keresztül vezettem be a boldogító jó cselekedetet. Fontosnak éreztem, hogy felhívjam a gyerekek figyelmét arra, hogy legyenek egymással és másokkal kedvesek és segítőkészek. Hogy cselekedeteikkel is mutassák ki a jóságot a másik embernek. Így a végén készítettünk szüleinknek, bartainknak szeretet nyílvánító rajzokat.
A boldogság óra programot a saját osztályomon kívül a 2. b osztályban is tartottam. A kőlevesen keresztül vezettem be a boldogító jó cselekedetet. Fontosnak éreztem, hogy felhívjam a gyerekek figyelmét arra, hogy legyenek egymással és másokkal kedvesek és segítőkészek. Hogy cselekedeteikkel is mutassák ki a jóságot a másik embernek. Így a végén készítettünk szüleinknek, bartainknak szeretet nyílvánító rajzokat.
Debrecen-Józsa Kerekerdő óvoda
A gyermekekkel a csaladról beszélgettünk s ehhez kapcsolodoan jatszottunk énekeltunk verseltunk. Önmaguk megrajzolasa útan kiemeltek pozitiv tulajdonsagaikat megerősitve ezzel önbizalmukat.
Minden gyerek megfogalmazta mivel tett jót otthon vagy éppen az óvodában.
Debrecen-Józsa Kerekerdő óvoda
A gyermekekkel a csaladról beszélgettünk s ehhez kapcsolodoan jatszottunk énekeltunk verseltunk. Önmaguk megrajzolasa útan kiemeltek pozitiv tulajdonsagaikat megerősitve ezzel önbizalmukat.
Minden gyerek megfogalmazta mivel tett jót otthon vagy éppen az óvodában.
Debrecen-Józsa Kerekerdő óvoda
A gyermekekkel a csaladról beszélgettünk s ehhez kapcsolodoan jatszottunk énekeltunk verseltunk. Önmaguk megrajzolasa útan kiemeltek pozitiv tulajdonsagaikat megerősitve ezzel önbizalmukat.
Minden gyerek megfogalmazta mivel tett jót otthon vagy éppen az óvodában.