Sokat beszélgetünk arról, hogyan okozhatnánk örömet azoknak az embereknek, akiket szeretünk.
Boldogító jó cselekedetek
Szegedi Kis István Református Gimnázium, Általános Iskola, Óvoda és Kollégium
Összetettük a kezünket és szív alakzatot alakítottunk ki, közben jó cselekedetekre buzdítottuk egymást.
Sorra vettük, hogyan tehetünk másokkal jót. Hogyan segíthetünk neki. A gyerekek első számú választása a kedves viselkedésre esett. Ezért a munkájuk a Kedvesség nap címet kapta.
A járványügyi helyzetre való tekintettel nem tudunk egymásnak segíteni, apró örömöt szerezni, de virtuálisan kaptak majd nyomtattak a diákok a szüleiknek különféle jó cselekedetről szóló marricát.
A 6.n osztállyal is alaposan kivettük a részünket a hónap témájából.
1. Az óra elején mindenki elmondta, mit hozott magával a többieknek a mai órára – valamit, ami a neve kezdőbetőjével kezdődik.
2. Meghallgattuk a hónap dalát.
3. Mindenki elkészítette a saját jócselekedet virágát a füzetébe.
4. Közzététetett a „31 napos jócselekedet kihívás”. Megkezdődött a verseny: mindenki, saját választása szerint, annyi jót tehetett, amennyit csak akart! A fotó a 31 nap leteltével készült!
5. Sor került a „Titkos angyal” kihúzására, amit karácsonyig kell majd gyakorolni.
Ez a hónap végig arról szólt, hogy vigyázzunk egymásra, okozzunk örömet egymásnak és sokszor öleljük meg egymást.
Ez a kép talán elmondja, megmutatja, hogy az ölelésnek mekkora ereje van.
Lövész Utcai Óvoda Malom téri tagóvodája
Egész hónapban különös figyelmet fordítottunk arra, hogy jó cselekedeteket emeljük ki társainkban, és minél többel ajándékozhassuk meg egymást.
Csik Ferenc Általános Iskola és Gimnázium
Karácsony közeledtével, decemberben a jócselekedetek boldogságfokozó hatásait elemeztük a gyerekekkel. Első körben összeszedtük, hogy milyen jócselekedetek léteznek. Minden diák mondhatott egy jócselekedetet, amelyeket felírtam a táblára. Amikor ezzel végeztünk megkérdeztem a gyerekeket, hogyan lehetséges az, hogy én teszek valamit egy másik ember boldogságáért, jól-létéért és az az én boldogság érzetemre is pozitív hatással van. Legnagyobb örömömre a gyerekek jól ráéreztek, hogy hogyan is lehetséges ez.
A dupla óránk második felében minden kisdiák megtervezte a saját karácsonyfadíszét, melybe beleírta, hogy milyen jó cselekedetet fog tenni az osztályban a szünetig, milyen jó cselekedettel lepi meg a családját a téli szünetben ÉS azt is felírták a gyerekek, hogy milyen jót fognak tenni majd maguknak a közelgő szünetben.
1. Szervezési feladatok:
Szükséges eszközök előkészítése a gyerekek segítségével.
Kör, kör, ki játszik… hívódallammal játékba hívom a gyerekeket, addig énekeljük, amíg mindenki csatlakozik hozzánk.
2. Motiváció:
Bagdi Bella: Jó emberré csak a szívemmel válhatok című dal meghallgatása
Beszélgetőkör:
– mit jelent számotokra ez a dal, amit hallottunk?
– ki szeret ajándékot kapni
– ki szeret ajándékot adni
– miért jobb adni, mint kapni?
–
Azt találtam ki, hogy mivel közeleg a karácsony, megajándékozhatnánk egymást. Azért, hogy mindenki kapjon ajándékot, lerajzoltam kis papírdarabkákra mindenki jelét. Mindenki húz egy jelet és annak a csoporttársadnak kell ajándékot készíteni, akit kihúztál a kosárból.
3. Megvalósítás:
Kikészítettem az asztalokra különböző színespapírokat, csillogó dekor gumit, formalyukasztót, ollót és ragasztót, színes ceruzát, zsírkrétát.
Az a kérésem, hogy annak a kisgyereknek, akinek a jelét húztad készíts egy szívecskét.
4. Tevékenység lezárása:
Ha mindenki elkészült üljünk vissza a szőnyegre. Mindenki elmondja, hogy kit húzott és átadja neki az ajándékot.
Szituációs játékok – másokról való gondoskodás, mások megsegítése boldoggá tesz.