Minden tanuló két hópihét készített, amelyek
hátuljára jó cselekedeteket írtak fel. Kiválasztották azokat a családtagjaikat, akiknek így szeretnének örömet szerezni.
A kivágott hópihékből karácsonyfadísz készül, ami a ünnepekig megtett jó cselekedetek hirdeti és egyben a karácsonyfa dísze is. A diákok a karácsonyfára agatott hópihéről fotót készítenek.
Boldogító jó cselekedetek
Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvodája Bácska u Telephely
A decemberi várakozásban igyekeztünk, minden nap valami jót cselekedni. A madarakról való gondoskodással, a kinti fa feldíszítésével. Óvodánkban évek óta hagyomány, hogy a nagycsoportosok Mikulás ajándékkal készülnek a kicsiknek.
Jó volt látni a nagyok izgatott készülődését, és hogy átélték azt az érzést, hogy jobb adni, mint kapni. Azt is megtapasztalhatták, hogy apróságokkal megszépíthetik mások napját.
Kellemes karácsonyi ünnepeket és Boldog Új Évet kívánunk mindenkinek!
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola
A jó cselekedetek gyakorlása nem csak a decemberi ünnepkörben fontos a 3. c osztályban. Egész évben igyekszünk egymást segíteni, és észrevenni a másik jótetteit! A karácsonyi ünnepkör közeledése azonban felfokozza a gyerekekben a vágyat a másik odafigyelésére és megajándékozására. Ezek a meglepetések nem tárgyi hanem erkölcsi elismerések, melyeknek alapja a szeretet és az elfogadás.
A gyermekekkel zöld színes papír csíkokat ragasztottunk fel közösen a fenyőfa törzsére, majd jó cselekedeteiket mondták el, miközben egy – egy csillaggal díszítették azt. ” Az asztal alatt összeszedtem a papírfecniket.” ” Színesre festettem az agyagfigurát ( pl. csillag, harang, angyal). ” Hívtam építeni Kevint.” ” Segítettem a vásznat elteríteni.” ” Hamar felöltöztem.” „Hamar levetkőztem.” ” Figyelmesen vittem az asztalra az eszközöket.” „Türelmesen várakoztam, mikor sorba álltunk.” „Hangosan köszöntem.” „Megdicsértem a társaim rajzát.” „Nem féltem a Mikulástól.”
A gyermekekkel zöld színes papír csíkokat ragasztottunk fel közösen a fenyőfa törzsére, majd jó cselekedeteiket mondták el, miközben egy – egy csillaggal díszítették azt. ” Az asztal alatt összeszedtem a papírfecniket.” ” Színesre festettem az agyagfigurát ( pl. csillag, harang, angyal). ” Hívtam építeni Kevint.” ” Segítettem a vásznat elteríteni.” ” Hamar felöltöztem.” „Hamar levetkőztem.” ” Figyelmesen vittem az asztalra az eszközöket.” „Türelmesen várakoztam, mikor sorba álltunk.” „Hangosan köszöntem.” „Megdicsértem a társaim rajzát.” „Nem féltem a Mikulástól.”
A gyermekekkel zöld színes papír csíkokat ragasztottunk fel közösen a fenyőfa törzsére, majd jó cselekedeteiket mondták el, miközben egy – egy csillaggal díszítették azt. ” Az asztal alatt összeszedtem a papírfecniket.” ” Színesre festettem az agyagfigurát ( pl. csillag, harang, angyal). ” Hívtam építeni Kevint.” ” Segítettem a vásznat elteríteni.” ” Hamar felöltöztem.” „Hamar levetkőztem.” ” Figyelmesen vittem az asztalra az eszközöket.” „Türelmesen várakoztam, mikor sorba álltunk.” „Hangosan köszöntem.” „Megdicsértem a társaim rajzát.” „Nem féltem a Mikulástól.”
Gödöllői Petőfi Sándor Általános Iskola
Jónak lenni jó!
Bella dalát többször is meghallgattuk a napokban.
A befogadott nagyapa történetének felolvasása után beszélgettünk a mesében előforduló jó cselekedetekről és az örökbefogadásról.
Miután elmondtam a Trevi-kútról szóló legendát, kitalálták, hogy mi lesz az abban összegyűlt pénz sorsa.
Ezek után meghallgattuk Béla László dalfeldolgozását, majd három csoportban kellett történetet előadniuk társaiknak „Ha a cipőm beszélni tudna” címmel úgy, hogy valami jó cselekedetről szóljon. Az egyik jelenet egy elhagyott cipőről szólt, melyet két helyen találtak meg és addig keresték a gazdáját, míg meg nem lett. A következő történetben egy gazdag ember egy pár kidobott szakadt cipőt lelt, amit felújíttatott egy suszterrel és ő hordta tovább, jót téve ezzel a cipőnek. A harmadik jelenetben egy szegény lánynak, akinek nem volt lábbelije, ajándékozta a sajátját oda valaki úgy, hogy fel is húzta a lábára. Nagyon élvezték az előkészületeket és az előadásokat.
Több rövidfilmet is megnéztünk a témával kapcsolatban.
A befogadó fogó játékra már az udvaron került sor.
Jó cselekedetként mi is gyűjtöttünk tartós élelmiszereket az iskolánkba járó arra rászoruló tanulók családjai számára.
Fábiánsebestyéni Arany János Óvoda,Közművelődési Intézmény és Könyvtár
Mesehallgatással kezdeményeztem a témáról való beszélgetést. Sok mindent elmeséltek,hogy miben segítenek otthon szüleiknek. Abban már nem sok ötletük volt,hogy itt az oviban milyen jócselekedeteket tudnának véghez vinni a pajtásuk javára. Ezt megbeszéltük,ötletelgettünk.Zoknit és kesztyűt párosítottunk…otthon is szokták ezt csinálni anyával együtt. Majd egy szép angyalkát díszítettek,melyet a szüleiknek adnak oda,hogy megköszönjék azt a sok szeretetet,amit kapnak tőlük!
A tevékenységet Bagdi Bella: Jó emberré csak a szívemmel válhatok című dalának meghallgatásával kezdtük, amit mozgással kísértünk. Ezt követően beszélgettünk a jó cselekedetek boldogító erejéről, arról hogy nemcsak azt tesszük boldoggá, akivel jót teszünk, hanem milyen hatással van ránk ha jót teszünk. A tevékenységet a Jó cselekedetek karácsonyfa elkészítésével folytattuk, elkészítettük a csoport karácsonyfáját, ami a csoportszobánkat díszíti. Majd megnéztük ” Jobb Világiak Alapítvány” animációját, megbeszéltük a jó cselekedeteket, amit a kis filmben láttunk. Jótett helyébe jót várj című mese nézése után gyurmából készítették el a gyermekek a szereplőket, és a jeleneteket. A gyermekek örömmel tevékenykedtek, beszélgettek a jó cselekedetükről, nagyon élvezték a foglalkozást.
Csoprtunk tagjaival próbáltuk elsajátítani és gyakorolni a jócselekedeteket, együttérzést, önzetlenséget egymás irányába.