A foglalkozást relaxacióval kezdtük, majd énekléssel folytattuk. A gyerekekkel megbeszéltük, hogy a mai napon angyalkák leszünk. Valakinek az angyalkája. Mindenki szeretett volna a játékban részt venni, így mindenki jele, (felnőtteké is) belekerült egy kalapba, ahonnan mindenki húzott egyet. Ezt titokban kellett tartaniuk, majd ezen a napon a kedvében járt, segített neki, kinek mi jutott eszébe. Majd az ebéd előtt megpróbáltuk kitalálni kinek ki volt az angyala. Nagyon élvezte mindenki a játékot, jó volt látni ahogy a gyerekek azon gondolkodnak, hogy mivel tudnak örömet szerezni társaiknak illetve nekünk, felnőtteknek. A „jócselekedet” szivecske is elkészült. Bevallom, hogy többször is elérzékenyültem a nap folyamán. Jó volt látni a csoportot. Köszönöm Nektek! 🙏❤️
Boldogító jó cselekedetek
Egész évben fontos a jócselekedetek gyakorlása, de így advent, karácsony idején még nagyobb figyelmet fordít rá mindenki. A mi kis osztályunk is igyekezett minél több jócselekedet véghez vinni. Elkészítettük a jócselekedet-karácsonyfát is, valamint madáretetőt készítettünk az itthon maradó madárkáknak, így segítve kis barátainkat is az élelemszerzésben.
Visontai Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
A Trevi-kút legendájának megismertetése után, képeket mutattam a helyszínről és a gyerekek gyurmából készítették el a szobrokat és a vízbe bedobott eurós érmeket. A szökőkút alapja hungarocell, kék krepp papír, átlátszó fólia, ami a vizet jelképezi. Amikor az iskolában szünet volt vagy délután a napjköziben, a gyerekek mindig alkottak hozzá újabb és újabb szobrokat, állatokat. A gyűjtés inkább szombólikus volt, nem tudtuk a sok hiányzó, betegségek miatt megvalósítani.
Szombathelyi Bercsényi Miklós Általános Iskola
Az osztállyal részt vettünk a “Válts egy csokit mosolyra” elnevezésű jótékonysági gyűjtésben.
Ember, ember, december…. Szól az ének.
Ebben a hónapban a gyerekek készítettek adventi naptárt, és minden napra jutott egy jócselekedet. Sokat beszélgettünk, hogy mindenkit átjárjon az igazi ünnep szelleme. Készültünk egy mesével, amit gyurmával ábrázoltunk.
Ez a nap más, mint a többi
Egyszer volt hol nem volt egy család. Rongyos kis istállóban, egyszerű embereknek született egy kivételes képességekkel rendelkező gyereke. Ez a gyermek ma is ott van minden családban. Történt ma, hogy szülinapi bulit szervezett a II. B. osztály ennek a kisgyereknek. Mindenki meghívta Szenteste alkalmából az ünnepi vacsorára. Volt is öröm, dínom-dánom, igazi boldogság. A kisgyermek ott ült minden gyerek asztalánál, és rengeteg ajándékot kapott: hálával, szeretettel teljes szíveket, jó cselekedeteket, és még sorolhatnám. Ez most más szülinapi buli. A legszebb ajándékot a vendégünk hozta. Megtöltötte szeretettel mindenki lelkét. A karácsonyfa körül énekeltek mindannyian:anya, apa, gyerekek és az ünnepelt.A legszebb, legjobb szülinap. Jó volt a részese lenni. Jövőre újra megtartjuk a bulit.
Az adventi időszakban elsősorban a lelkünket készítjük fel a karácsony ünnepére, amihez csodás kiindulópont a jócselekedetek gyakorlása témaköre. Már az adventi naptárunkat ebben a szellemben készítettük el a közösen a gyermekekkel, melyet minden napra egy-egy jócselekedet töltött meg. Ezek egymás megsegítésére, a társaikra, a kisebbekre, a gyermekek szülei, nagyszüleinek segítésére terelte a gyermekek figyelmét. Minden reggel beszélgetőkörben megbeszéltük, kinek hogy sikerült a jócselekedete, és milyen érzés volt számára.
Az adventi időszakban rengeteg meglepetést, ajándékot készítettünk, melyek során igyekeztünk a hagyományainkat feleleveníteni, újra élni, megismertetni a gyermekekkel, mint az adventi koszorú készítése, hagyományának, jelképének megismerése, méhviasz gyertya készítése, mézeskalács sütés, Luca búza vetése, szaloncukor készítése, de mendikálással vittük el a karácsonyi hangulatot a falunkba is.
A boldogságóra nap felemelő befejezése volt ennek az élménydús időszaknak. A napot beszélgetőkörrel kezdtük, mely során felelevenítettük az összetartozás almájának hagyományát. Egy almát annyi szeletre vágtunk ahányan a körben ültünk, majd közösen elfogyasztottuk. Ezt követően elkészítettük a saját almafűzérünket, ami az összetartásunkat szimbolizálja. A mozgás keretében az „Almát szedj, ügyesedj!” játékot játszottuk, majd levezetésképp relaxáltunk. A gyermekek meghallgatták „Az alma és a kerti manó” meséjét, majd kimentünk túrázni, és a közeli nádasban minden gyermek elkészítette a saját manó ecsetét. Délután a gyermekek ezzel a manó ecsettel és dióhéjban kikevert festékkel festették pirosra almáikat, így alkalmuk nyílt összehasonlítani a két festési technikát.
Az egész hónapot átlengő egymásra figyelő, egymást segítő hangulat, a jó cselekedetek gyakorlása és a rengeteg múltat idéző, szívet melengető foglalkozás, készülődés a gyermekek lelkét is felkészítette az év legszebb ünnepére, kis Jézus születésére.
Az adventi készülődés időszakában is gondoltunk a hiányzó óvodás társakra. A gyerekek is sajnálkoztak, hogy milyen ovis programokban nem tudnak a hiányzóink részt venni. Nem találkoztak a Mikulással, nem Lucázhattak velünk nagy hanggal, karácsonyi meglepetés bábelőadásról is lemaradtak. Igaz, jóságosan mindenki megkapta ajándékát. A gyerekek piros szívecskéket készítettek ajándékba a társaiknak. A karácsonyfánkra együtt készítettünk papírból díszeket, miután megismerkedtek a karácsonyi díszek szimbólikus jelentésével / piros alma, lánc fűzér, csillag, gyertya,angyalka /
Az alma meg a kerti manó című mese régóta kedvencük, hiszen megérintette őket a manó vidám segítőkészsége, az alma boldogsága.
„Mit adnál ajándékba, ha karácsonyi jóság manó lennél egy szegény gyermeknek?”
A gyermekeink megértették a kérdést, és többen is felajánlották a kedves játékeszközeiket…vagy vennének játékeszközt, gyümölcsöt, cipőt,kabátot … A szülők hozzáállása példaértékű, hiszen tudjuk, és mi is tapasztaljuk örömteli felajánlásaikat,segítítőkészségüket, hozzáállásukat a rászorulók iránt.
Mi felnőttek, karácsonyi manókat adtunk ajándékba „jóságmanókat”, mintegy emlékeztetőül.
„Kapni, de adni is jó!”
Boldog új esztendőt kívánunk a Boldogságórák résztvevőinek !
Rózsahegyi Kálmán Általános Iskola és Kollégium
Osztálybuli keretében tartottuk meg a boldogságórát. Az ajánlott Béla László dal meghallgatása után néma játék keretében rövid jelenetet adtak elő a gyerekek. Ezután a hónap dalát is közösen elénekeltük Bagdi Bellával, majd a tanulók megajándékozták egymást. Végül a karácsonyra kapott játékokkal csoportokban játszottak.
A jó cselekedetek gyakorlása – december
1. A cipőm emlékszik
• megnézzük közösen a Más cipőjébe bújva (putting Yourself in Someone Else’s Shoes) című kisfilmet
• Elmondja mindenki (6 fős a csoport), hogy legszívesebben kinek a cipőjébe bújna most és miért, valamint azt, hogy milyen jó cselekedetekről tudna mesélni.
2. Mi a közös a képekben?
A segédanyagban szereplő feladat elvégzése. Az asztal közepére helyezem az 1. sz. melléklet képeit. Választanak a diákok maguknak képet a „Szükségem van rád” címhez és megindokolják választásukat.
3. Segítő attitűd
Kitöltjük a tesztet és kiértékeljük, majd beszélgetünk a kérdések alapján:
• Mi mindent tehetünk mások megsegítésére?
• Miért jó ez neked?
• Miért kerül jobban előtérbe ez a téma Karácsony környékén?
4. Adventi kalendárium
Előveszik a segédanyagban lévő adventi kalendáriumot, a tanulók választanak napot és a hátulján lévő üzenettel/feladattal mennek haza.
Jászai Mari Általános Iskola Gárdonyi Géza Általános Iskolája Kerékteleki Bársonyos Telephely
Ha a cipőm beszélni tudna, valóban nagy mesemondó volna. Nagy valószínűséggel, a mi cipőinknek ez az utolsó találkozása volt. Kicsit szomorúra sikerült a cipőink beszélgetésének a vége, ennek főként én vagyok az oka. Nem szeretnék kísérletben részt venni, így nagy valószínűséggel az utolsó boldogságórákat tartottam meg. Cipőink elbúcsúztak egymástól és felelevenítették a sok boldog, örömteli pillanatot, melyeket egymással megéltek. Ebben a hónapban 2 Mikulás is járt éjszaka az iskolában, ami sok helyen természetes, de nálunk még ez sem jön olyan könnyen, de hálásak vagyunk, hogy azért hozott ajándékot. Azután volt olyan rendes a Mikulás, hogy jól megrázta a szakállát. Élvezhettük a hóemberépítést és szánkózást. Majd ültethettünk az idén is Luca búzát. Közben nagyon sok ajándékot készítettünk a szüleinknek is. A boldogságórákon, megbeszéltük miért is jó adni, örömet okozni másoknak és ezen keresztül magunknak. Azt is megbeszéltük nem csak tárgyi ajándékot adhatunk egymásnak, hanem jó cselekedetet, segítséget. A negyedik adventi gyertyagyújtásnál mi a falunak adtunk ajándékot énekkel és versekkel. A gyerekek pedig nekem okoztak örömet az ügyes szereplésükkel és azzal, hogy együtt énekeltek a felnőttekkel karácsonyi dalokat. Láttam és átéltem nagy boldogsággal, hogy az elmúlt években tényleg adtam nekik valamit. Köszönöm, hogy itt lehettem az elmúlt 7 évben. Hálás vagyok, hogy a boldogságóra csapatával sok örömteli pillanatot élhettem át! Hálás vagyok a sok segítségért és sikerélményért! Nagy szeretettel gondolok Mindenkire, akinek bármilyen formában köze van a boldogságórákhoz! Áldott, egészségben, szeretetben gazdag új évet kívánunk Mindenkinek!