Boldogító jócselekedetekről beszélgettünk….Miután végigjártuk a boldogító hatásukat, összeírattam az osztály tanulóival 3-3 jócselekedetet, amit magukkal, illetve másoknak tesznek. Egy házikóba gondolkodtunk 2 ablakkal.
Boldogító jó cselekedetek
Boldogító jócselekedetekről beszélgettünk….Miután végigjártuk a boldogító hatásukat, összeírattam az osztály tanulóival 3-3 jócselekedetet, amit magukkal, illetve másoknak tesznek. Egy házikóba gondolkodtunk 2 ablakkal.
A decemberi boldogító jó cselekedetek témakörén belül beszélgettünk arról, hogyan tudunk segíteni azoknak a madaraknak, akik itt maradnak télen. Madárkalácsot készítettünk nekik és feldíszítettük vele az udvari fenyőfánkat, hogy legyen mit ennie a madárkáknak. Miután végeztünk, a fát körbeállva karácsonyi dalokat énekeltünk.
Meixner Ildikó Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
A decemberi boldogságóránkon megbeszéltük, hogy miért jobb adni, mint kapni:)
Mindenki készített pozitív üzenetkártyákat, mellyel a gondolatait juttatta el a számára fontos személynek. Ám tettekkel is kifejeztük a figyelmünket a hónap során, mert a 31 napos jó cselekedet kihívást mindannyian bevállaltuk.
Végül mindenki elmondta, hogy milyen jelekből ismerte fel osztálytársai közül az ő angyalkáját, aki az elmúlt hetekben őt jó cselekedetekkel halmozta el.
Óránkat most is a hónap dalával zártuk.
Meixner Ildikó Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
A decemberi boldogságóránkon megbeszéltük, hogy miért jobb adni, mint kapni:)
Mindenki készített pozitív üzenetkártyákat, mellyel a gondolatait juttatta el a számára fontos személynek. Ám tettekkel is kifejeztük a figyelmünket a hónap során, mert a 31 napos jó cselekedet kihívást mindannyian bevállaltuk.
Végül mindenki elmondta, hogy milyen jelekből ismerte fel osztálytársai közül az ő angyalkáját, aki az elmúlt hetekben őt jó cselekedetekkel halmozta el.
Óránkat most is a hónap dalával zártuk.
A szokásos Mikulás-napi és karácsonyi adománygyűjtések mellett a gyerekek nagyon nagy kedvvel végezték a Légy kedves! 28 napos kihívásait. Megbeszéltük az ismert mesék, történetek segítségével a „Jótett helyébe jót várj!” lényegét, azt, hogy miért jó adni, milyen örömet okoz ez az adományozónak és az adományozottnak, és a mindennapokban mire figyeljünk oda ezentúl. Magyar órán fogalmazást is írtak a tanulók a jó cselekedeteikről.
A csoport néhány tagja gorombán, erőszakosan bánt egyik-másik társával. A boldogság órák jó cselekedet tárgyában már többször végeztünk el látványos, „szokványos” feladatot. Azonban a mindennapok apró interakcióiban mégis a rossz cselekedet látványosak. Így hát arról volt szó a foglalkozáson, hogy a legjobb cselekedet az, amikor egyszerűen tisztességes magatartást tanúsítunk másokkal szemben. Nem elég tudni, mi a jó, hanem azt is kell tenni.Kapóra jött egy játéktárgy erőszakos kiragadása, amely modellül szolgált.
Bárczi Gusztáv Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola és EGYMI
Decemberben adventi kalendáriumot készítettünk a gyerekekkel, melyben jó cselekedeteket gyűjtöttünk össze, melyeket az iskolában, otthon a családban, vagy a barátaik társaságában is kipróbálhatnak. A jó cselekedeteket szívekbe rejtettük, és egy karácsonyfa formát készítettünk belőle.
Az adventi időszakban, amikor a Karácsonyt várjuk, az osztálytermet együtt díszítjük fel úgy, hogy az ünnepvárást az iskola falai közé is becsempésszük egy kicsit, a gyerekek számára is kellemes hangulatban teljen a közösen töltött idő. Ezen felül mit is tehetünk egymásért, hogy boldogok legyünk és melegség töltse ki a szívünket? A válasz minden gyermek tenyerén megtalálható.