A decemberi boldogságóránkon megbeszéltük, hogy miért jobb adni, mint kapni:)
Mindenki készített pozitív üzenetkártyákat, mellyel a gondolatait juttatta el a számára fontos személynek. Ám tettekkel is kifejeztük a figyelmünket a hónap során, mert a 31 napos jó cselekedet kihívást mindannyian bevállaltuk.
Végül mindenki elmondta, hogy milyen jelekből ismerte fel osztálytársai közül az ő angyalkáját, aki az elmúlt hetekben őt jó cselekedetekkel halmozta el.
Óránkat most is a hónap dalával zártuk.
Boldogító jó cselekedetek
Meixner Ildikó Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
A decemberi boldogságóránkon megbeszéltük, hogy miért jobb adni, mint kapni:)
Mindenki készített pozitív üzenetkártyákat, mellyel a gondolatait juttatta el a számára fontos személynek. Ám tettekkel is kifejeztük a figyelmünket a hónap során, mert a 31 napos jó cselekedet kihívást mindannyian bevállaltuk.
Végül mindenki elmondta, hogy milyen jelekből ismerte fel osztálytársai közül az ő angyalkáját, aki az elmúlt hetekben őt jó cselekedetekkel halmozta el.
Óránkat most is a hónap dalával zártuk.
A szokásos Mikulás-napi és karácsonyi adománygyűjtések mellett a gyerekek nagyon nagy kedvvel végezték a Légy kedves! 28 napos kihívásait. Megbeszéltük az ismert mesék, történetek segítségével a „Jótett helyébe jót várj!” lényegét, azt, hogy miért jó adni, milyen örömet okoz ez az adományozónak és az adományozottnak, és a mindennapokban mire figyeljünk oda ezentúl. Magyar órán fogalmazást is írtak a tanulók a jó cselekedeteikről.
A csoport néhány tagja gorombán, erőszakosan bánt egyik-másik társával. A boldogság órák jó cselekedet tárgyában már többször végeztünk el látványos, „szokványos” feladatot. Azonban a mindennapok apró interakcióiban mégis a rossz cselekedet látványosak. Így hát arról volt szó a foglalkozáson, hogy a legjobb cselekedet az, amikor egyszerűen tisztességes magatartást tanúsítunk másokkal szemben. Nem elég tudni, mi a jó, hanem azt is kell tenni.Kapóra jött egy játéktárgy erőszakos kiragadása, amely modellül szolgált.
Bárczi Gusztáv Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola és EGYMI
Decemberben adventi kalendáriumot készítettünk a gyerekekkel, melyben jó cselekedeteket gyűjtöttünk össze, melyeket az iskolában, otthon a családban, vagy a barátaik társaságában is kipróbálhatnak. A jó cselekedeteket szívekbe rejtettük, és egy karácsonyfa formát készítettünk belőle.
Az adventi időszakban, amikor a Karácsonyt várjuk, az osztálytermet együtt díszítjük fel úgy, hogy az ünnepvárást az iskola falai közé is becsempésszük egy kicsit, a gyerekek számára is kellemes hangulatban teljen a közösen töltött idő. Ezen felül mit is tehetünk egymásért, hogy boldogok legyünk és melegség töltse ki a szívünket? A válasz minden gyermek tenyerén megtalálható.
Az adventi időszak a várakozás időszaka. A gyerekekkel minden héten gyújtottunk gyertyát az osztály adventi koszorúján és megbeszéltük a jelentésüket is. Minden gyertya szimbolizál egy fogalmat: hit, remény, öröm és szeretet. Ebben a szellemben töltöttük napjainkat. Adventi jócselekedetek szerint igyekeztünk december hónapban még kedvesebbek, még barátságosabbak, elfogadóbbak és türelmesek lenni egymáshoz. A napi jó cselekedetek mellett ajándékot is készítettek a gyerekek sajátkezűleg karácsonyra a szüleiknek meglepetésül. A gyerekekkel angyalkákat készítettünk, világító hóembereket befőttesüvegből, karácsonyi képeslapot és karácsonyfadíszt gipszből, majd szépen becsomagoltuk és az utolsó tanítási napon a gyerekek hazavihették, hogy Szenteste átadhassák szeretteiknek.
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola
A Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola 5. osztályának decemberi programja.
Várkonyi István Általános Iskola, Cegléd, Széchenyi út 14/d
Angyalkákat készítettünk, amit a szülők helyett elvégzett munka mellé tettünk. Ezt le is rajzoltuk.
Cipős dobozt is készítettünk, amit eljuttattunk a megfelelő szervezethez.
Jó volt jónak lenni. Ezt szeretnénk folytatni az új évben is.