Ebben a hónapban a csoportunkban minden a Mikulásvárásról és a Karácsonyról szólt! E két fontos ünnepnek köszönhetően jócselekedetekben sem volt hiány a gyerekek, valamint a mi részünkről. A Jócselekedetek fáját a gyerekekkel közösen készítettük el szalagok helyett kis fenyőfákból. Minden színes fenyőfa egy csoportunkba járó gyermeket jelképez. A képen látható, hogy felkerültek rá a Karácsony előtti utolsó jó cselekedet csillagocskák is.
A mozgásfejlesztésbe könnyen be tudtuk építeni az „Almát szedj, ügyesedj!” nevű játékot, hiszen a jól ismert Gryllus dallal (Alma, alma…), már sokszor eljátszottuk.
Az anyanyelvi nevelés szerves része a mese, ezért Alex és Leo meséjét, valamint az „Alma és a kerti manó” című mesét szívesen fogadták a gyerekek, hiszen tanulságuk mindenki számára fontos.
A mi kis kastélyunk felé egy újabb lépést tehettünk ebben a hónapban is, így közelebb lépve a végső célhoz.
Boldogító jó cselekedetek
Decemberben megismerhettük hogyan szerezhetünk örömöt egymásnak a jó cselekedetekkel. Karácsonyra készülve, megtapasztaltuk az öröm, a szeretet érzését. Táncoltunk a Jó emberré csak a szívemmel válhatok és a Boldog vagyok c.dalokra.
A Szívem kertje c.mese által, megismerhettük, hogy a jó cselekedeteink örömöt szerezhetnek másoknak. Ezt megpróbáltuk csoportunkban is alkalmazni, gyakorolni. Az öröm érzése minden kisgyerek arcán látható volt.
Csólyospálosi Általános Iskola
Már évek óta, így az idei ünnepek előtt is, osztályunk csatlakozott a Karitáció Alapítvány bohócdoktorai által indított kezdeményezéshez, akik táblás csokit gyűjtöttek a kórházban fekvő és rászoruló gyermekek számára. A gyerekek a csokik mellé üdvözlőlapokat is készítettek. Advent harmadik vasárnapján a gyertyagyújtással egy időben jótékonysági vásárt tartottunk. Erre az alkalomra szívecske karácsonyfa díszeket varrtak a gyerekek.
A tevékenység mesével indítottuk, Bezzeg Andrea: Szívem kertje című meséjével. A mese tartalmát értelmezve, beszélgettünk, hogy milyen érzés amikor kapunk valamit, és milyen amikor adunk valamit. Mi még kicsik vagyunk, de mit tudunk adni és kinek. A gyerekek felsorolták, hogy a társaiknak, szüleiknek, nagyszüleiknek tudnak adni bizonyos dolgokat.
Például: Rendbe rakják a szobájukat, a játékaikat, elmosogatnak, virágot öntöznek, kisállatot etetnek stb. Ezzel igazi angyalokká válnak, amit meg is jelenítettünk. Elkészítette mindenki a saját kisangyalkáját. A lényeg a pozitív érzések átélése, melyet az adni tudás képessége biztosít számunkra. A tevékenységet Bagdi Bella: ” Jó emberré csak a szívemmel válhatok”- című dalának meghallgatásával zártuk.
Lelkes művészetis diákok készülődése a Karácsony ünnepére:ADVENTI KALENDÁRIUM -minden napra egy jó cselekedet
tűztek ki az osztálytársakra figyelve , RAJZOK-a legkedveltebb jócselekedet felelevenítése, ÉRZELMEKET KIFEJEZŐ KÁRTYÁK BEMUTATÁSA , karácsonyi ajándékok készítése a Karácsonyi vásárra és a családtagoknak ajándékba.
Szorgalmatos Mesekert Óvoda Bölcsőde és Konyha
Az adventi időszak előkészítette az érzelmi ráhangolódást a témakörre. Fogékonyabbak voltak a nem anyagi természetű dolgok iránt is.Sokat beszélgettünk arról, hogy adni is legalább olyan jó mint kapni. Elmondták a vágyaikat és azt is mit tehetnek azért ők maguk, hogy ez megvalósulhasson. Zárásként elkészítettük a csoport boldogságfűzérét.
Boldogító jócselekedetek
A mindennapjaink során, nagy hangsúlyt fektetünk a szociális kompetenciák fejlődésére, a személyes interakciók minőségére, amelyek befolyásolják életminőségünket. Sok közös élményt biztosítunk a csoportba járó gyermekek számára, amely által erősítjük bennük az összetartozás érzését, teret biztosítva az erkölcsi tulajdonságok, például: az együttérzés, a segítőkészség, a figyelmesség, az önzetlenség alakulására, fejlődésére. A csoportomba járó, sajátos nevelési igényű gyermekek önállóságának fejlődése lassabb ütemben történik, az önkiszolgáló tevékenységekben, és szinte minden területen sok segítséget igényelnek, ezzel szemben ők is szívesen nyújtanak segítséget a maguk módján, amit támogatunk, és erősítünk bennük.
Az adventi készülődés kapcsán, beszélgetést kezdeményeztem a családról, a szeretetről, az ajándékozásról. Beszélgettünk a családtagokról, és arról, hogy otthon kinek mi a feladata, ki milyen házimunkát szokott végezni, ki szokott segíteni otthon a felnőtteknek. A foglalkozást a „Repül a madár, szárnyalva száll, mert szabad madár”, és a „Dagasztás” relaxációs gyakorlattal folytattuk. Ezután, Bagdi Bella: „Jó emberré csak a szívemmel válhatok” című dalát hallgattuk meg, melyre táncolni kezdtünk. A gyermekek rendkívül kedvelik a zenét, nagyon szeretnek a zenére mozogni, táncolni. A tánc, a mozgás után kellően elfáradtunk, leültünk a szőnyegre, és elmeséltem Bezzeg Andrea: Szívem, kertje című meséjét. A mesehallgatás után segítettünk Amáliának, kiszíneztük a ruháját. Szituációs játékok segítségével megtapasztaltuk, hogy milyen jó érzés bajba került társainkon segíteni. Beszéltünk a betegség miatt hiányzó társainkról, majd készítettünk számukra gyógyító szivecskéket, melyből a szomorkodó társaink is kaptak. Később, az állatoknak segítettünk a kicsinyét megtalálni, párosító játék során. A témával minden nap foglalkoztunk, például, aki segítséget nyújtott a társainak, az a gyermek kapott egy szívecskét.
Boldogító jócselekedetek
A mindennapjaink során, nagy hangsúlyt fektetünk a szociális kompetenciák fejlődésére, a személyes interakciók minőségére, amelyek befolyásolják életminőségünket. Sok közös élményt biztosítunk a csoportba járó gyermekek számára, amely által erősítjük bennük az összetartozás érzését, teret biztosítva az erkölcsi tulajdonságok, például: az együttérzés, a segítőkészség, a figyelmesség, az önzetlenség alakulására, fejlődésére. A csoportomba járó, sajátos nevelési igényű gyermekek önállóságának fejlődése lassabb ütemben történik, az önkiszolgáló tevékenységekben, és szinte minden területen sok segítséget igényelnek, ezzel szemben ők is szívesen nyújtanak segítséget a maguk módján, amit támogatunk, és erősítünk bennük.
Az adventi készülődés kapcsán, beszélgetést kezdeményeztem a családról, a szeretetről, az ajándékozásról. Beszélgettünk a családtagokról, és arról, hogy otthon kinek mi a feladata, ki milyen házimunkát szokott végezni, ki szokott segíteni otthon a felnőtteknek. A foglalkozást a „Repül a madár, szárnyalva száll, mert szabad madár”, és a „Dagasztás” relaxációs gyakorlattal folytattuk. Ezután, Bagdi Bella: „Jó emberré csak a szívemmel válhatok” című dalát hallgattuk meg, melyre táncolni kezdtünk. A gyermekek rendkívül kedvelik a zenét, nagyon szeretnek a zenére mozogni, táncolni. A tánc, a mozgás után kellően elfáradtunk, leültünk a szőnyegre, és elmeséltem Bezzeg Andrea: Szívem, kertje című meséjét. A mesehallgatás után segítettünk Amáliának, kiszíneztük a ruháját. Szituációs játékok segítségével megtapasztaltuk, hogy milyen jó érzés bajba került társainkon segíteni. Beszéltünk a betegség miatt hiányzó társainkról, majd készítettünk számukra gyógyító szivecskéket, melyből a szomorkodó társaink is kaptak. Később, az állatoknak segítettünk a kicsinyét megtalálni, párosító játék során. A témával minden nap foglalkoztunk, például, aki segítséget nyújtott a társainak, az a gyermek kapott egy szívecskét.
Jászszentlászlói Szent László Általános Iskola
Meghallgattuk a dalt. Elindította a fantáziát. Elmesélték először, mit láthatnak a cipőik, majd el is játszottuk.
Boldog új évet kívánunk!
Témahét
2021.december 13-17.-ig
Adventi készülődés, karácsonyi jó cselekedetek gyakorlása
Középső Pillangó csoport 4-5 évesek
Mindennapos testnevelés (reggelente)
Külső világ tevékeny megismerése
(matematikai tapasztalatszerzéssel)
Ének, zene, énekes játék, gyermektánc
Komplexen
Hétfő
Mindennapos testnevelés, relaxációs gyakorlatok:27. hintaszék 26.malomkörzés , 28.összehangoló 1. (Bagdy Emőke relaxációk közül.) A gyermekekkel beszélgető körben: ismerkedjenek a jó cselekedetek kifejezéssel, hogyan tudnak ők maguk jót tenni és mit éreznek akkor. Az ünnep közeledtével hogyan tud jót tenni, a segítségnyújtással is boldogabbá lenni, karácsonyfáról beszélgetés, jobb adni, mint kapni! Példák képeslapok nézegetésével: zokni párosítás, közös mézeskalács díszítés, hóemberépítés, madáretetés.
Zh: Foglalkozást kezdő ének Bagdi Bella: Jó emberré csak a szívemmel válhatok.. hallgassuk a szövegét, + óvónő éneklése.
Feladatlap: Boldogságóra mf..:28.o. Zokni párosító feladat.
Mindennapos testnevelés (reggelente)
Matematikai tapasztalatszerzés
Verselés-mesélés, anyanyelvi nevelés
Kedd
Mindennapos testnevelés, relaxációs gyakorlatok:27. hintaszék 26.malomkörzés , 28.összehangoló 1. (Bagdy Emőke relaxációk közül.)
Mézeskalács sütés, díszítés. Mesepárnán mh. mesehívogatót.
Mese: Bezzeg Andrea Szívem kertje. Mese megbeszélése, szerialitása.
Mesében szereplő mondóka mondogatása. ( téri irányok fejlesztése játék)
Vers: Donászy Magda: Karácsony délután
Mondóka mt.:Ha-ha-ha havazik.., Karácsonyi csengő vagyok..
Mindennapos testnevelés (reggelente)
Külső világ tevékeny megismerése
(Matematikai tapasztalatszerzéssel)
Komplexen
Ének, zene, énekes játék, gyermektánc
Szerda
Hétfői nap ismétlése, emlékezet, figyelem, gondolkodás fejlesztése.
Adventi hírnök.. https://www.youtube.com/watch?v=fjc0T9F6vS0
Kiskarácsony, nagykarácsony.. pontos énekléssel. https://www.youtube.com/watch?v=KX8p1WiWoYc
Szálljatok le, szálljatok le..
Ritmuszenekar alakítása, egyenletes lüktetés gyakorlása karácsonyi dalokra. Hangszerek neve, hangjuk felismerése játék.
Küldjünk idős szeretteinknek képeslapot karácsonyra.
Üres karácsonyfa mintára vonalazás technikával színezés, nyomdázással díszítés.
Mindennapos testnevelés (reggelente)
Vers-mese, anyanyelvi nevelés
(komplexen)
Rajzolás, festés, mintázás, kézimunka
Csütörtök
Keddi nap ismétlése.
Feladatlap: Boldogságóra munkafüzet 25.oldal, Amália kiszínezése, kedvenc mesefigurájuk lerajzolása.
Szemléltetés, beszélgetés, illusztráció színes ceruzával.
Bajbajutottak segítői a mesékben: tündér, lovag, angyal, királyfi, varázsló.
Mozgás, mozgásos játékok
Rajzolás, festés, mintázás és kézimunka
komplexen
Péntek
Nagytestnevelés
Léglabdagurítás vonalak között
Léglabda társhoz továbbítása leütéssel.
Segíts kiegészíteni a rajzokat tükör segítségével, majd színezd ki a jócselekedetek jeleit. Boldogságóra munkafüzet 35.oldal. Ragasszuk fel a Boldogságvárunk következő lépcsőfokára.
Játék:
Karácsonyi képeslapok gyűjtése, nézegetése.
LOGICO téli feladatlapok. Nagy alakú karácsonyfa gömb mintázatának lekövetése pozitív kinyomott mintákkal.
Sorrendiség mozgásos játék karácsonyi rajzokkal. Kukatündér játék, szelektív hulladékgyűjtés.