Boldogító jócselekedetek – képeslapot készítettünk rajzokkal, hópelyhekkel
Boldogító jó cselekedetek
Boldogító jócselekedetek
1. Relaxációs gyakorlat: „Ásítás-fújás”
2. Megbeszélés segítő kérdésekkel
Mi számít jócselekedetnek?, Miért boldogítanak a jócselekedetek?, Ki, milyen jócselekedetet tettél ma vagy ezen a héten?, Hogyan lehet jót cselekedni?, A jóság erősebbé tesz?, Mit jelentenek a következő közmondások: „Jobb adni, mint kapni.”, „A kedvesség megtérül.?, Milyen jócselekedetet kívánnál megtenni?, Mi az, amit megtennél, ha a legjobb barátod te magad lennél?
Kedvesség jótékony hatásainak megbeszélése (Tudtad? TK:55.)
Melyek a mai fogalmaink? Gyűjtsük össze!: kedvesség, másokkal való nagylelkűség, törődés, önzetlenség, segítő szándék, együttérzés. Felkerülnek a táblára + hozzáírni a tanulók által elhangzottakat
3. Videó megnézése
Volt a videóban olyan jócselekedet, amit már te is megtettél? Jó cselekedetek gyűjtése egyénileg, majd közösen.
4. Jobb Veled a világ Képeslap
A tanulók a megadott sablonnal készítenek egy képeslapot, amit egy osztálytársuknak, barátjuknak vagy családtagjuknak szeretnének odaadni, jelezve, hogy vele vannak a nehézségekben.
5. A tanulók párban jócselekedetek gyűjtenek, melyeket felolvasnak, utána a tankönyv 84. oldalán található „50 jócselekedet lista” megbeszélése. Mindenki megfogalmaz egy jócselekedetet, amelyet az elkövetkezendő napokban fog véghezvinni.
6. Zenehallgatás
Bagdi Bella: Jó emberré csak a szívemmel válhatok
7. Házi feladat
Teszt: Mennyire vagy segítőkész másokkal (tankönyv 75. oldal)
Boldogító jó cselekedetek
A decemberi boldogságóra témáját már a hónap elején ismertettem a tanulókkal. Felhívtam a figyelmüket arra, hogy minél több jócselekedetet tegyenek egymásért az adventi időszakban. A boldogságórát a hónap dalának meghallgatásával indítottuk. A tanulók összegyűjtötték és papírra írták a decemberi hónapban tett jócselekedeteiket. Húzás után eljátszották a kártya tartalmát, a többiek megpróbálták kitalálni, ki volt az, aki ezt a jócselekedetet végrehajtotta.
„Az egérke új háza” című mese felolvasása után megbeszéltük, mit tehetünk és teszünk környezetünk megóvása érdekében. Feldolgoztuk „A macskagrófkisasszony esete a medvevitézzel” című mesét is. A szereplők jócselekedeteinek megbeszélése után rajzoltak egy képregényt a mese alapján.
Sokat beszélgettünk a karácsonyról, ki mit szeretne kapni. Az egyik fiatal azt kívánta, hogy ne legyen veszekedés és kiabálás karácsonykor. Ezért neki készítettünk rajzzal és jókívánsággal egy képeslapot. Igazgató néninek is örömet szereztünk egy rövid kis videóval, melyben boldog karácsonyt és mielőbbi gyógyulást kívántak neki a diákok. Az utolsó tanítási napon meglepetés ajándékkal kedveskedtünk egymásnak az osztályban. Jócselekedeteiket hópihék ablakra való felragasztásával is megjelenítettük.
Azt gondolom, hogy nemcsak a boldogságóra, hanem az egész hónap örömteli, boldog várakozással és jócselekedetek sorával telt.
Székesfehérvári Vörösmarty Mihály Általános Iskola
A téma kibontása során ismét ráébredtem, miért olyan csodálatos a mi munkánk! Fantasztikusan mély és értékes pillanatokat éltünk meg ismét!
Székesfehérvári Vörösmarty Mihály Általános Iskola
A téma kibontása során ismét ráébredtem, miért olyan csodálatos a mi munkánk! Fantasztikusan mély és értékes pillanatokat éltünk meg ismét!
Székesfehérvári Vörösmarty Mihály Általános Iskola
A téma kibontása során ismét ráébredtem, miért olyan csodálatos a mi munkánk! Fantasztikusan mély és értékes pillanatokat éltünk meg ismét!
Székesfehérvári Vörösmarty Mihály Általános Iskola
A téma kibontása során ismét ráébredtem, miért olyan csodálatos a mi munkánk! Fantasztikusan mély és értékes pillanatokat éltünk meg ismét!
Székesfehérvári Vörösmarty Mihály Általános Iskola
A téma kibontása során ismét ráébredtem, miért olyan csodálatos a mi munkánk! Fantasztikusan mély és értékes pillanatokat éltünk meg ismét!
Székesfehérvári Vörösmarty Mihály Általános Iskola
A téma kibontása során ismét ráébredtem, miért olyan csodálatos a mi munkánk! Fantasztikusan mély és értékes pillanatokat éltünk meg ismét!
Székesfehérvári Vörösmarty Mihály Általános Iskola
A téma kibontása során ismét ráébredtem, miért olyan csodálatos a mi munkánk! Fantasztikusan mély és értékes pillanatokat éltünk meg ismét!