Mini csoportosaimma arról beszélgettünk december elején, mit jelentenek a jócselekedetek. Még nem értik a szó jelentését, ezért az Okoska botocska című mesével igyekeztem érzékeltetni.
Foglakozás:
– Repül a karom, ha akarom, ha nem akarom – relaxáció
– Meghallagttuk a hónap dalát: Jó emberré csak a szívemmel válhatok
– Mese: Szutyejev: Okoska botocska elmesélése illusztrációval
– Beszélgetés a meséről: A Süni jócselekedetei a Nyúl iránt (segítségnyújtás, megértés, bátorítás, jószívűség…)
– Mi lehet a „mi jócselekdetünk”? Mit tehetünk másokért? Közeledve karácsonyhoz jócselekedeteink: segíteni anyának rendet rakni a szobánkban, saját kezünkkel ajándékot készíteni szüleinknek, testvérünknek, segíteni a nagyszülőknek a bevásárlásban (szülőkkel együtt), játszani a testvérünkkel…
– Gyógyító szívek készítése szülőknek, csoportban gyerekeknek…
(A fényképen a gyerekekkel közösen mézes kalácsot készítettünk a szülőknek, akiket meghívtunk december közepén adventi barkácsolásra).
Boldogító jó cselekedetek
Szikszai György Református Óvoda és Általános Iskola Örömsziget Óvodája
Mini csoportosaimma arról beszélgettünk december elején, mit jelentenek a jócselekedetek. Még nem értik a szó jelentését, ezért az Okoska botocska című mesével igyekeztem érzékeltetni.
Foglakozás:
– Repül a karom, ha akarom, ha nem akarom – relaxáció
– Meghallagttuk a hónap dalát: Jó emberré csak a szívemmel válhatok
– Mese: Szutyejev: Okoska botocska elmesélése illusztrációval
– Beszélgetés a meséről: A Süni jócselekedetei a Nyúl iránt (segítségnyújtás, megértés, bátorítás, jószívűség…)
– Mi lehet a „mi jócselekdetünk”? Mit tehetünk másokért? Közeledve karácsonyhoz jócselekedeteink: segíteni anyának rendet rakni a szobánkban, saját kezünkkel ajándékot készíteni szüleinknek, testvérünknek, segíteni a nagyszülőknek a bevásárlásban (szülőkkel együtt), játszani a testvérünkkel…
– Gyógyító szívek készítése szülőknek, csoportban gyerekeknek…
(A fényképen a gyerekekkel közösen mézes kalácsot készítettünk a szülőknek, akiket meghívtunk december közepén adventi barkácsolásra).
Ez a foglalkozás inkább a beszélgetésről szólt, így kevesebb kép készült. Szituációs játékokkal beleképzeltük magunkat egy-egy helyzetbe, amit remek ötletekkel oldottak meg a gyerekek, hogyan tudnánk segíteni az adott szituációban. Elkészítették a jóságos angyalkáikat, amit hazavihettek és otthon átadhatták. Felsorolták az aznapi jó cselekedeteiket és átváltoztunk jóságos manókká is, hogy aznap még több jó tettet hajtsonak végre, hogy boldogabbá tehessék a környezetükben lévő embereket.
Az osztály verse:
Jó cselekedet, vidámság
Menő, mint a kedvesség.
Gyermekek szívét melengető boldogság,
Az adakozás a legnagyobb segítség.
Biharkeresztesi Szivárvány Óvoda és Bölcsőde Nagykereki Tagóvoda
Tündér-melegedő játékkal indítottuk a boldogságórát. Ilyen mozdulatokat tündérek csinálnak reggelente mielőtt hozzákezdenének egy újabb jó cselekedetekből álló naphoz! A gyakorlat végén Tündértapssal, halkan megtapsolták magukat úgy, hogy csak a két mutatóujjukat érintették össze. Nagyon ügyesek voltak! Egy körbe rendeződve az Óvodás Vándor Tündérek c. mesét meghallgatták a gyerekek és a mesével eljátszották az óvodás tündérek kalandját. Záró körben beszélgettünk arról: Mi az, amiben a te tündéred különleges, milyen jó cselekedeteket szeret legjobban adni, és mit szeret kapni? Mint mindig jó hangulatban telt el.
Testvérvárosok Terei Általános Iskola
Boldogító jó cselekedetek hónapja, amit a 3.b osztállyal a következőképpen dolgoztuk fel:
1. Angyali kívánság: papírból angyalkákat készítettünk, amiknek a hátuljára „angyali” kívánságokat írtunk, természetesen olyanokat, amik megvalósulhatnak (Pl: karácsonykor az egész család ülje körbe az asztalt és együtt ünnepeljen vagy anya és a mama béküljenek ki…), majd az elkészített munkákat feltűztük egy filcből kivágott fenyőfára. Ők ott várták, hogy ebből mi fog teljesülni. Az újév első tanítási napján kíváncsian elolvastuk és megbeszéltük kinek mi valósult meg ebből.
2. Angyali jó cselekedet: ez az Angyalkázás, ami az egész hónapot átszőtte. Minden hétfőn egy kalapból húztunk nevet, akinek az „angyalkája” lettünk azon a héten. Titokban jótettekkel kellett meglepni őt, úgy, hogy ne vegye észre (Pl. rendet rakni a padjában, kedves szavakat csempészni a táskájába…). Következő hét elején ki kellett találni, hogy szerinted ki volt a jótevő, akinek a jutalma egy nagy ölelés volt.
Az ünnepek közeledtével egyre többször ejtettünk szót arról, hogy milyen jó dolog adni a másik embernek. A Boldogság óra keretein belül alkalmunk nyílt egy kicsit többet beszélgetni erről a témáról. A gyerekek képeslapokat készítettek „Jobb Veled a Világ” címmel. A lapra rajzoltak és különböző támogató üzeneteket írtak rá, hiszen mindenkinek jól esik azt tudni, hogy nincs egyedül.
Az Újév dala a 4.c-ben
Beköszöntött az Újév,
Jön a tűzijáték.
Az Újévben minden van,
Pezsgő, buli, játék.
Legyen sok a boldogság,
12 hónapon át 23-as évben.
Karácsony közeledtével a gyerekeket nagyon megfogta a téma. Örömmel készítették el a csoportunk saját várát, szívüket-lelküket beleadták, hogy a legszebb legyen.