Kópé Klub
1. Kapcsolódó légzőgyakorlat (Önbizalom Progaram könyv 217.old.)
Forduljatok egymás felé, öleljétek meg egymást!
Álljunk körbe! Milyen érzés volt ez a gyakorlat?
2. Szerintetek mit jelenthet ez a mondás:
“A jó cselekedet nem vész el a világban, és egyszer visszatér hozzád.” (Felicity c. film)
Hozzászólások meghallgatása.
Hogyan tudunk jót cselekedni? Csak ajándékozással tudunk jót cselekedni?
3. Hoztam egy kisfilmet, nézzük meg!
Milyen jócselekedetek voltak ebben a filmben?
Ezek közül történt-e veletek ilyen, vagy hasonló. Esetleg ti segítettek már valakinek? Hogyan?
Annak felismertetése, hogy nem csak tárgyakkal lehet egymásnak örömet okozni, illetve nem drága, nagy dolgokra kell mindig gondolni.
pl. a szülők, nagyszülők örülnek annak az ajándéknak, amit a gyerekek készítenek.
4. Rajzoljuk le!
Közben: Bagdi Bella: Jó emberré csak a szívemmel válhatok c. dalát hallgatjuk.
Boldogító jó cselekedetek
Érsekcsanádi Napköziotthonos Óvoda
Kópé Klub
1. Kapcsolódó légzőgyakorlat (Önbizalom Progaram könyv 217.old.)
Forduljatok egymás felé, öleljétek meg egymást!
Álljunk körbe! Milyen érzés volt ez a gyakorlat?
2. Szerintetek mit jelenthet ez a mondás:
“A jó cselekedet nem vész el a világban, és egyszer visszatér hozzád.” (Felicity c. film)
Hozzászólások meghallgatása.
Hogyan tudunk jót cselekedni? Csak ajándékozással tudunk jót cselekedni?
3. Hoztam egy kisfilmet, nézzük meg!
Milyen jócselekedetek voltak ebben a filmben?
Ezek közül történt-e veletek ilyen, vagy hasonló. Esetleg ti segítettek már valakinek? Hogyan?
Annak felismertetése, hogy nem csak tárgyakkal lehet egymásnak örömet okozni, illetve nem drága, nagy dolgokra kell mindig gondolni.
pl. a szülők, nagyszülők örülnek annak az ajándéknak, amit a gyerekek készítenek.
4. Rajzoljuk le!
Közben: Bagdi Bella: Jó emberré csak a szívemmel válhatok c. dalát hallgatjuk.
Érsekcsanádi Napköziotthonos Óvoda
Kópé Klub
1. Kapcsolódó légzőgyakorlat (Önbizalom Progaram könyv 217.old.)
Forduljatok egymás felé, öleljétek meg egymást!
Álljunk körbe! Milyen érzés volt ez a gyakorlat?
2. Szerintetek mit jelenthet ez a mondás:
“A jó cselekedet nem vész el a világban, és egyszer visszatér hozzád.” (Felicity c. film)
Hozzászólások meghallgatása.
Hogyan tudunk jót cselekedni? Csak ajándékozással tudunk jót cselekedni?
3. Hoztam egy kisfilmet, nézzük meg!
Milyen jócselekedetek voltak ebben a filmben?
Ezek közül történt-e veletek ilyen, vagy hasonló. Esetleg ti segítettek már valakinek? Hogyan?
Annak felismertetése, hogy nem csak tárgyakkal lehet egymásnak örömet okozni, illetve nem drága, nagy dolgokra kell mindig gondolni.
pl. a szülők, nagyszülők örülnek annak az ajándéknak, amit a gyerekek készítenek.
4. Rajzoljuk le!
Közben: Bagdi Bella: Jó emberré csak a szívemmel válhatok c. dalát hallgatjuk.
Gödöllői Petőfi Sándor Általános Iskola
Karácsonyi angyalok
Minden emberen segítsünk, ne nézzük, hogy kicsoda, elég az az egy ok, hogy ember. (Cicero)
Mit jelent számodra a jó cselekedet? Ezzel a kérdéssel indult a foglalkozás, melyet a témához kapcsolódóan példák is követtek. Emlékeztettem őket arra, hogy amikor ősszel az állatmenhely lakóit megajándékozták, ők is nagyon jót cselekedtek. Kiderült az is, hogy több családban örökbefogadott kutya vagy cica él boldogságban.
Elolvastuk a hét érvet, mely a jócselekedetek gyakorlásának hatékonyságáról szól, majd Cicero, Albert Schweitzer és Carl Gustav Jung idézetével ismerkedtünk.
Megbeszéltük, hogy az adventi vásárra karácsonyi laminált könyvjelzőket fogunk készíteni, melynek bevételéből a diákönkormányzat részesül támogatásban.
Miután megismerkedtünk Várfalvy Emőke: Angyal a cipősdobozban című meséjével elmondhatták, hogy ők mit szeretnének kapni az angyaltól, illetve ők mit küldenének mások otthonába.
Bella dalának szövegét közösen értelmeztük, majd karácsonyi dalokat énekelve és hallgatva könyvjelzőket, angyalkákat és ajtókopogtatókat készíthettek.
Gödöllői Petőfi Sándor Általános Iskola
„Adok nektek Jézuskát, hogy mindenkit szeressen!”
Közösen értelmeztük, hogy mit is jelenthet a jó cselekedet kifejezés. Az „Adok nektek valamit” játékban volt, aki tárgy vagy édesség helyett szeretetet adott. Olyan is volt, aki szívet formált a kezével, azt adta a társának. Az utolsó gyermek pedig a következőt mondta: „Adok nektek Jézuskát, hogy mindenkit szeressen!”
A befogadott nagypapa című kínai népmese felolvasása után megbeszéltük, hogy miben kapcsolódik a mese a jócselekedetek témához. Az örökbefogadás témája nem volt ismeretlen számukra, hiszen többőjüknek a családjában előfordult már, hogy menhelyről állatot vettek magukhoz. A jó cselekedetet úgyis megtapasztalták, hogy az iskolánkban kutyabemutatót tartó állatotthon lakóinak ők is hoztak eleséget, takarót, fekhelyet ajándékba. Most pedig ajándékokat készítettünk az adventi vásárra, melynek bevétele a diákönkormányzat működését támogatja.
Bella hónaphoz kapcsolódó dalának meghallgatása és szövegének magyarázata után az ölelés sem maradhatott el, melyet az önértékeléssel zártunk.
DERECSKEI BOCSKAI ISTVÁN ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
SZERETETCSOKI 2023
Kórházak gyermekosztályain fekvő gyerekek mesedoktor vizitjein a Mátrix Közhasznú Alapítvány bohócdoktorai és önkéntesei más segítség mellett csokoládét is osztanak. A 2. b osztály tanulói lelkesen vettek részt a csokigyűjtő akcióban, hiszen a legapróbbnak tűnő felajánlás is óriási segítség. A bohócdoktorok munkájuk során a humort használják, ezzel nem csak a feszültséget oldják, de el is terelik a gyerekek és szüleik figyelmét a fájdalomról és a szorongásról. Az általuk megteremtett barátságos, pozitív légkör által segítik a gyógyulást. A csomagba a csokik mellé kézzel készített rajzok és bátorító mondatok is kerültek. Hálásan köszönjük munkájukat, és reméljük, hogy adományunkkal egy picit mi is hozzájárultunk, hogy sok életörömet és vidámságot vigyenek még a beteg gyermekeknek, mindenkinek jusson egy bohócdoktor mosoly mellé egy szeretetcsoki is.
JÓNAK LENNI JÓ!
Az előző évekhez hasonlóan, az idén is tartós élelmiszerekből állítottunk össze csomagokat a derecskei rászoruló családoknak a helyi művelődési ház és a gyermekjóléti központ kezdeményezésére. A Jónak lenni jó karácsonyi adományozás során a gyerekek és szüleik is megtapasztalták segítőkészségüket és együttérzésüket, a hasznosság érzését.
A gyerekekkel közösen vittük el a csomagokat a gyűjtőpontra.
Együtt énekeltünk és átéreztük, hogy egy közösséghez tartozunk, amelyben egymástól függünk, és együtt kell működnünk.
Nagyon jó, hogy az idén még több boldogságmorzsát hintettünk szét!
Az óraterv végén található képekkel kezdtük az órát, hogy mindenki kiválassza a jelenlegi hangulatának megfelelő ábrát.
Nagyon tetszett az ajánlott Grant Snider honlap, amit azután megnéztünk együtt.
A feladatot annyiban alakítottam át, hogy nem az ünnephez, hanem a szeptember eleje eltelt 3,5 hónapban szerzett élményeikről készítettek képregényt a tanulók. Ezt azért tettem, mert úgy gondoltam, hogy ‘pörgős’ életünkben elrohannak mellettünk az események, és szükséges időről-időre megállni és visszatekinteni, értékelni.
A boldogító jócselekedetek témakört két tanítási órában dolgoztuk fel, de tulajdonképpen az egész december erről szólt. Az órát relaxációs gyakorlattal kezdtük („Meglengetem a karom, pedig alig akarom.”). Meghallgattuk a hónap dalát, közösen, körben állva táncoltunk, „szeretetgombóccal fogadtuk” az új osztálytársat. Ezután beszélgettünk arról, hogy miért december ennek a témának a hónapja. Felelevenítettük, hogy mit készítettünk az előző tanévekben, beszélgettünk az elméleti háttérről. Megoldottuk a munkafüzet feladatát: Adventi kihívás – vond be a családod! – ebbe beleírhatták saját kihívásaikat is. . Miközben még többször meghallgattuk a hónap dalát, színeztek a gyerekek. Karácsonyfadíszt készítettek, amiből később a táblán lévő fenyőfüzért díszítettük. Közben egy papírlapra írtak Karácsonyi kívánságlistát (világbéke, szeressük egymást, fontos legyen a család stb.) Az első foglalkozás végét meditációval zártuk.
A második foglalkozás elején ismét meghallgattuk a hónap dalát, közben a gyerekek befejezték a színezést. Ezután következett a mesehallgatás: Harcos Bálint: Szofi nagy képeskönyve című művéből a Szofi és a Télapó meséjét olvastam fel nekik. Megbeszéltük a mese tanulságát, hogy milyen jócselekedetek jelentek meg a mesében. Utána elkészítettük a füzért, feltettük a táblára. Az előző órán kiszínezett karácsonyfadísz hátuljára felírt egy jócselekedetet, amit a hónapban be kellett tartania. (pl. szót fogadok, nem beszélek csúnyán, kedvesebb leszek a szüleimmel, mindig kedves leszek stb) Megbeszéltük, hogy lehet más jócselekedet is választani, megcsinálni. Egy héttel később megbeszéltük, hogy kinek sikerült a rá jutott jócselekedetet, vagy a maga által választottat megvalósítani. Nagyon örültem neki, hogy lelkesen számoltak be arról, hogy mi az ami megvalósult. A második foglalkozást is meditációval zártuk.
Foglalkozást vezető: Iglainé Kádár Orsolya
Foglalkozás címe: Boldogító jó cselekedetek
Életkor: 5.-6. év
Fő didaktikai feladatok:
– Bagdi Bella: Hálával ismétlése, játéka invitálás a dallal.
– Szerepjáték a szőnyegen. Jó cselekedetek fogalmának tisztázása (segítség az idős embereknek, buszon hely átadása, anyának segítség a konyhában, stb…)
– Jó cselekedet témában rajz készítése.
Felhasznált források: https://www.youtube.com/watch?v=6yWpmWKwcvM
Bagdi Bella Bezzeg Andrea: Boldogságóra Készségfejlesztő, kifestő és színező munkafüzet 3-6 éveseknek (Imi Print Nyomda, Nyíregyháza)
December hónapban az ” Angyalkák a cipősdobozban ” című feladattal tevékenykedtünk! A gyerekek először elmondták szóban, hogy mit szeretnének a Jézuskától és ők mit ajándékoznak a rászoruló gyerekeknek, ezek után lerajzolták. Nagyon élvezték ezt a feladatot is. Különösen jellemző a 2. c osztályomra, hogy nagyon szeretnek ajándékozni. A hónap dala is a kedvencünkké vált. Békés, Boldog, Meghitt Ünnepeket Kívánok Mindenkinek!
Szilvike néni!