A hónap témájához kapcsolódva a foglalkozást beszélgetéssel kezdtük, felsoroltuk, hogy ki milyen jócselekedettel szokta megörvendeztetni a környezetében élőket. Minden gyerek felsorolta, hogyan segít a szüleinek, a csoporttársának, az óvónéninek.
“Jobb Veled A Világ!” képeslapot készítettünk, melyet minden gyermek átadott az egyik ovis barátjának. Alkotás közben a hónap dalát hallgattuk.
Boldogító jó cselekedetek
Miskolci Kazinczy Ferenc Általános és Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Iskola
Hogyan tudunk örömöt szerezni szüleiknek, testvéreinknek?
Mivel tudok segíteni az ünnepek előtt?
Beszélgettünk a gyerekekkel, arról, hogy mik is a jó cselekedetek. Mennyire boldoggá tehetjük vele a másikat. A kolleganőmmel bevezettük a jó cselekedetek táblát. Ha valamelyik gyermek úgy érzi, hogy a társa olyan dolgot tett érte, ami őt boldoggá teszi, a nevéhez odatesz egy piros szívecskét. Hamar nyilvánvalóvá vált, hogy nincs elég piros szívecskénk 🙂
MSZC Gépészeti Szakközépiskolája
Az önzetlenség, a segítségnyújtás hatásait gyűjtöttük össze. A táblára felkerült az a néhány kategória (hajléktalanok, idősek, gyermekek, állatok), akik rászorulnak mások segítségére, illetve konkrét ötletek, hogyan lehet feléjük segíteni, szolgálni. Egy youtube videó alapján beszélgetve megállapítottuk, hogy nem leszünk kevesebbek, ha segítünk. A segédanyag „A drágakő” című története is jó alapot adott a beszélgetésre. Vitát indítottunk arról, hogy jobb-e adni, mint kapni, minden embert megillet-e a segítség, mindenki ugyanannyira tud-e jót cselekedni. Mottó: Aki nem hisz abban, hogy sok jó ember van, az kezdjen el valami jót tenni, és meglátja, milyen sokan odaállnak mellé.” (Böjte Csaba)
„Jobb adni, mint kapni!” kifejezés értelmezése közösen.
Beszélgetőkör: Miért van szükségünk jó cselekedetek adására? Majd mindenki készített pozitív üzenetkártyákat, mellyel a gondolatait juttatta el a számára fontos személynek. A jó cselekedeteket szívekbe rejtettük, és egy karácsonyfaformát készítettünk belőle, melyet két kis angyal fog közre. Tettekkel is kifejezzük a figyelmünket a hónap során, mert a 31 napos jó cselekedet kihívást mindannyian bevállaltuk. Óránkat a hónap dalával zártuk.
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
Szintén beszélgetéssel kezdtünk, kinek milyen tulajdonságai vannak, jók és rosszak egyaránt, ezután tértünk rá milyen jó cselekedetekről hallottak már, ők tettek-e már valakivel jót, ha igen hogyan, tudnak-e vállani ilyet…Mit jelent a kedvesség, mit jelent ez annak a számára, akivel jót teszünk, milyen hatással van rá és ránk is, várhatunk-e cserébe bármit is jócselekedeteinkért, mit jelent az önzetlenség. Elolvastuk Varró Dániel: A macskagrófkisasszony esete a medvevitézzel című meséjét. Ehhez kapcsolódóan rajzot készítettünk. A lányok lerajzolták hogy képzelik el a macskagrófkisasszonyt, a fiúk a medvevitézt. Erdős Sándor verses meséjét is meghallgattuk Egérke új házáról, amihez szintén készítettünk illusztrációt. Végül összeírták, saját maguk mit szeretnének és tudnának segíteni akár otthon, akár az iskolában.
Sokat beszélgettünk arról, hogy mi az a sok jócselekedet, amivel boldogságot tudunk vinni egymás életébe. A gyerekek azt mondták, hogy leginkább karácsonykor gondolnak erre az emberek, ezért karácsonyfákkal illusztrálták ezt a témát.
Szajoli Kölcsey Ferenc Általános Iskola
Sokszor és sokféleképpen szoktuk kifejezni a mások iránti szeretetünket. Anagrammaként összegyűjtöttük, hogyan. Ez a mi szeretet- szótárunk.
Brunszvik Teréz Napközi Otthonos Óvoda
– Relaxációs gyakorlatok
– Hónap dala: Jó emberré csak a szívemmel válhatok ( improvizált mozgás )
– Bezzeg Andrea: Szívem kertje
– Nyugdíjas óvó nénik, dadus nénik számára karácsonyi képeslap készítése, postázása
– Az egyik helyi idősek otthonában közös karácsonyi ünneplés, éneklés a lakókkal