Közeledik a Karácsony és mi úgy várjuk a szeretet ünnepét, hogy szebbnél szebb ajándékot és karácsonyi díszt készítünk. Legutóbb a „hóember faluját” alkottuk meg és ez adta az ötletet, hogy képzeletben a falu összes házába bekopogtunk. Mindegyikben egy-egy másodikos lakott, akik szívesen látták az osztálytársaikat egy kis meghitt beszélgetésre. Megosztották egymással a közelmúlt jó cselekedeteit és megbeszélték, hogy miért is volt nagyon jó érzés önzetlenül segíteni egymásnak.
Boldogító jó cselekedetek
Fábiánsebestyéni Arany János Óvoda,Közművelődési Intézmény és Könyvtár
Mi az adventi naptárunkat nem édességekkel töltöttük meg, hanem naponta 1-1 feladattal, ami hozzájárult a mi és más csoportok boldogságához.PL. készítettünk ajándékot egymásnak, mézeskalácsot sütöttünk, amely ajándék lesz szüleinknek. Luca búzát ültettünk, csengőszóra meg kellett ölelni vkit, a szomszéd csoportot elhívtuk egy kis közös táncra és megvendégeltük őket mézeskaláccsal.
Az ajándékozás, az adni vágyás öröme fontos dolog mindannyiunk életében. Gyermekeink most tapasztalják meg, hogy miért is van jelentősége. Örömöt kiváltani valakiből fontos számukra, hiszen egyszer ők adnak, máskor ők kapnak. Nem feltétlenül tárgyi ajándékokra szerettük volna irányítani a figyelmüket. Egyre jobban értékelik és igénylik a dicséretet, simogatást, ölelést, vigasztalást. Szívesen bújtak bele a Mikulás, rénszarvas, manók szerepébe, vita nélkül megosztoztak ezeken a szerepeken.
Az adventi készülődést a gyermekekkel közösen végeztük. Egyszerű, általuk is megvalósítható díszeket készítettünk, (újrahasznosítottunk, kartondobozt, cipősdobozt) melyből még otthonra is jutott. Barkácsműhelyünkben cipősdobozból kandallót készítettünk, hópelyheket nyírtunk ablakunkra, új adventi koszorút barkácsoltunk a régi díszeinek felhasználásával és „mézeskalács díszt” óvodánk közös fájára. No és persze a nagy Titok projekt: meglepetésajándék készítése a családoknak. Nagy örömmel készültünk és közben jót beszélgettünk, ezáltal egy kicsit bepillanthattunk egymás családjának, karácsonyi készülődésébe.
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola
A tanulókat arra kértem, hogy mondják el milyen jó cselekedeteket követtek el 0 2023-as tanévben. Utána azt is mondják el, hogy miben szeretnének fejlődni, milyen ígéreteket tesznek a 2024-es évre.
Az adventi készülődés időszakában elkészítettük díszeinket a falu karácsonyfájára,segítettünk feldíszíteni. Sütöttünk mézeskalácsot, melyet szeretettel kínáltunk társainknak, iskolánk dolgozóinak.
A decemberi Boldogságfoglalkozásunk keretein belül a gyerekekkel közösen mézeskalácsot gyúrtunk, nyújtottunk, szaggattunk, díszítettünk és kóstoltunk a gyerekek nagy örömére.A közös tevékenykedés és játék hálával és boldogsággal töltötte el őket.
Hatodikos osztályommal arról beszélgettünk, hogy miért jobb adni, mint kapni. Mindenki rakott egy kis cetlit az adventi kalendáriumunkba, amit hajlandó megtenni egy emberért az osztályban, vagy a közösségért. A következő órán elolvassuk a cetliket és megbeszéljük.
Zakladna Skola s VJM Alapiskola Fülekpüspöki
Karácsonyra hangolódva angyalkát színeztünk, aki a családokba szeretetet, békességet, boldogságot, örömöt, egészséget, hitet, reményt és jókívánságokat visz. Minden kedves csoportnak áldott, békés, örömteli , meghitt karácsonyt kívánunk sok szeretettel!
Decemberi hónapunk témája a jócselekedetek. Kötetlen beszélgetéssel kezdtük az órát, ki, milyen jócselekedetet tett már vagy tapasztalt-e már ilyet. Hamar előkerült a Mikulás és a karácsony fogalma, az adományozásról és a cipősdoboz akcióról is szó esett. Az Angyal a cipősdobozban mesének már a címe is felkeltette a gyerekek érdeklődését. A mese végének megismerése előtt próbálták kitalálni kik is lehetnek a dobozban és miért is kerülhettek oda. A mese után arról beszélgettünk, hogy ők hogyan tudnának segíteni gyermektársaikon, ki, mivel tudna hozzájárulni ahhoz, hogy minden gyermeknek boldog karácsonya legyen. A rajzkészítésnek is úgy kezdtek neki, hogy ajándékba tudják majd adni kis barátjuknak vagy testvérüknek.
A tevékenységet a Bagdi Bella: Boldog vagyok c. dal meghallgatásával kezdeményeztem, mely felkeltette a gyermekek érdeklődését.
A Téli erdő történetét meséltem el, majd a beszélgetést kezdeményeztem a meséről, a szereplőkről, arra motiváltam őket, hogy érezzék át a szereplők érzéseit, mit érezhetnek a segítségre szorulók, és mit érezhetnek a segítséget nyújtók. Megfogalmazták többen is, hogy jobb adni, mint kapni. Elmondták, hogy ki milyen jócselekedetet hajtott már végre, hogyan segítenek otthon. Az „ajándékozós” játékokkal szerettem volna arra rávilágítani, hogy nem csak tárgyi dologgal lehet jó cselekedetet tenni, hanem egy mosollyal, öleléssel, simogatással, csiklandozással, puszival, egy kedves szóval is. A tevékenység zárásaként a „jó cselekedetek” angyalkáját színezhették, majd vágták ki.