„Minden jóra fordult”
rajzban elmesélve.

Makovecz Imre Általános Iskola
„Minden jóra fordult”
rajzban elmesélve.
Makovecz Imre Általános Iskola
Az 5. csapat története
5. számítógép, sötét, siker, munka, baleset
A baleset
Munkahely. Számítógépes terem. Mindenki ül a gépe előtt és szorgalmasan dolgozik. Időre kell elkészíteni egy munkát. Ekkor hirtelen sötét lett. Már megint áramkimaradás? Épp jókor. Vagy talán csak a kapcsolószekrényt kellene megnézni. Nem maradhatnak fény nélkül. Elmarad a munkájuk sikere. A közelben ülő munkatárs tapogatózva elindult a szekrény felé. Ismeri ő az utat oda még sötétben is. Zuhanás. Nagy robaj. Lábtörés. Kórház. Igaz hamar felépült, de ebből azt tanulta meg, hogy nem biztonságos a sötétben keresgélni.
Makovecz Imre Általános Iskola
Jöjjön a 4. csapat
4. állatkert, szabadság, vicc, érdekesség, izgalom
A furcsa állatkert
Van egy állatkert, ahol az állatok szabadon élhetnek. Ahol az állatok mindig vidámak és nem hiszitek el, de minden állat mást eszik, mint gondolnánk. De a látogatók ezt nem tudták. A legviccesebb volt közülük a kis majom. Egy nap egy kislány állt meg a majmok közelében, kedvenc fagyiját tartva a kezében. Hopp egy mozdulat és már a kis majom kezében volt a fagyi. Nagy izgalommal várta mindenki mi történik. De a kislány nem kezdett el sírni. Optimistán fogta fel a dolgot. Nem gond, a majomnak is kell ennie valamit. Vett magának még egy fagyit és kettesben fagylaltoztak.
Makovecz Imre Általános Iskola
A 3. csapat munkája
3. pénz, utca, kisgyerek, sír, öröm
A zsebpénz
Egyszer ment az utcán egy kisgyerek. Elhagyta a tolltartóját, amiben az összegyűjtött pénze volt. Sírni kezdett. Anci néni, a tanító nénije észrevette milyen keservesen zokog. Mikor meghallotta mi történt elindultak vissza megkeresni a pénzt. Meg is találták a tolltartót, benne hiánytalanul a pénz. Nagy volt az öröme Petinek. Mert azon a pénzen éppen Anci néninek akart venni ajándékot.
Ugye, Peti. Minden jóra fordult. – szólt kedvesen Anci néni. Örülök, hogy megtaláltuk a pénzedet.
Hát még én, hogy örülök. – gondolta Peti miközben elmosolyodott. Már tudta, hogy mit vesz rajta Anci néninek.
Hangosan csak ennyit mondott. Köszönöm, Anci néni.
Makovecz Imre Általános Iskola
A 2. csapat végterméke
2. ajándék, eltört, keresgélés, vidámság, piros
Az én babám
Vidáman indult a napom. Ajándékot kaptam a nagymamámtól. Egy porcelán baba volt piros cipőcskével. De jó, erre vágytam. Örömömben ugrándoztam, ugrándoztam. Annyira örültem, hogy kicsúszott a kezemből, lesett. Eltört. Ezernyi darabba tört. Talán még meg lehet ragasztani? Minden darabja meglett, csak a cipőcskéjét nem találtuk. Azt a cipőcskét, ami annyira tetszett nekem. Nem számított volna, ha látszik a ragasztás, de cipőcskéje nélkül már nem az igazi. Mamám látta, hogy mennyire bánkódom és gondolhatjátok mi történt. Kaptam egy új babát.
Igen, és piros cipőcske volt a lábán.
Makovecz Imre Általános Iskola
Lássuk az 1. csapat történetét
1. medve, tavasz elbújt, vihar, szerencse
A mi Micimackónk szerencséje
Történt mindez egy szép tavaszi napon, amikor téli álmából felébredvén a kis medve elindult szerencsét próbálni. Ment mendegélt, lassacskán este lett, és vihar közeledett.
Nagyon megijedt. Mit tegyen? Keresni kezdett egy menedéket az erdőben. Talált egy neki való barlangot és elbújt benne. Ott maradt egész éjjel. Reggel útra kelt. Miközben folytatta útját, találkozott egy manóval, akinek elveszett az üst aranya. Kérlelte a kis medvét, hogy segítsen neki megkeresni az aranyát. A mackó nagyon szívesen segített. A kis mackó nem tudta, hogy a manócska varázserővel rendelkezik. Volt neki egy ernyője, amely varázsszóra kinyílt és felszálltak a felhők fölé, ahol már egy szivárvány várt rájuk. Mentek a szivárvány útján és a végén ott várt rájuk az üst arany.
A próbát kiállta a kis medvénk és hálából egész évre való mézet kapott.
Makovecz Imre Általános Iskola
Jöhettek a szavak a történetekhez. Minden csapat izgult, milyen szavakat kap
A csapat sorszámának megfelelően kapták a felhasználandó szavakat.
Kezdődhetett a munka.
Makovecz Imre Általános Iskola
A forgatókönyv e havi feladatai közül a történetírást kedveltük a legjobban.
A csoportok kialakítása véletlenszerűen történt, ahogy ültek a tanulók alkottak egy csapatot. Így lett csak lány vagy fiú csapat illetve vegyes csapat is.
Makovecz Imre Általános Iskola
Ha borúsan látod a dolgokat, elő az optimista szemüveget.
Ugye, milyen más?
Elkészítettük négy variációban.