Mi az optimizmus? Mi a pesszimizmus? A realista ember tipus.
Az optimizmus gyakorlása

Szentendrei Barcsay Jenő Általános Iskola
A mese alapján szemüvegeket készítettünk az elsősökkel az Optimizmus gyakorlásához.
Magyarországi Németek Ált. Művelődési Központja Ált. Isk.
Varázsszemüveg készítése a csoportban. A szemüveg segítségével pozitív tulajdonságokat mondtak a gyerekek egymásról.Sokkal vidámabbnak, boldogabbnak láttuk a világot.

PAPI KÖLCSEY FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA
Nagy-nagy érdeklődés fogadta a második boldogságóra megtartását is. Mint a választott nevünkből is kitűnik (jókedvűek), vidám osztály vagyunk. A rövid beszélgetést követően elolvastam tanulóimnak az Optimista mesét, melynek lényegét azonnal megértették. Rögtön jöttek a saját élmények, a példák. Több feladatot is megoldottunk és aminek nagyon örültem, hogy közben több tanulóm is kifejtette véleményét, miszerint „minden rosszban van valami jó”! A derűlátó gondolkodás egyébként a kisgyermekek sajátja, amit a felnőtteknek csak folyamatosan erősíteni kell bennük.
Tisztelettel : Kovács Gáborné és a jókedvű második osztály
Jámbor Vilmos Általános Iskola
Az optimizmus bevezető órájának napján borús,esős idő volt.Kis elsőseimmel már olvasás órán lelépkedtük karikán(szavakra bontáskor)a ,,Lóg az eső lába.,,mondatot,le is rajzoltuk,ahogy az eső vidáman lógatja a lábát,majd Boldogság órán mindenki lerajzolhatta az esernyőkön lévő esőcseppekre,felhőcskékre,h.mi a jó az esős időben,ill.azt,hogy mit lehet ilyenkor csinálni,hogyan lehet újratervezni szabadtéri programjainkat.Nemcsak az esős napban,hanem egymásban és magunkban is kerestünk jót:).Az esőcsináló ritmusjáték óriási fegyelmet és együttműködést követelt tőlünk,de nagy sikert aratott.Végül előbújt a napocska is,-bár mi az első perctől fogva tudtuk,h.végig ott mosolygott ránk a felhők mögül.:)A második héten elkészítettük a varázsszemüvegünket,aminek segítségével mindig a jót látjuk másokban,és életünk kellemetlen pillanatait is át tudjuk fordítani, kicsit bizakodóbb szemmel tudunk nézni helyzetünkre.
A project-héten pedig Sün Simit kísértük el első önálló útjára.
És hogy mi kellett ahhoz,hogy neki merjen vágni ennek a kalandnak?A gyerekek szerint:bátorság,önmagába vetett hit,némi tapasztalat,szülői támogatás,barátok segítsége…
-Talán ez az alapja az optimizmusnak is…..
Csodálatos hónapot zártunk….
Rétsági Általános Iskola Madách Imre Tagintézménye
Kollázst is készítettünk OPTIMISTA KÉPREGÉNYEINKBŐL. Csodás rajzok születtek, de nagyon tartalmasak és értékesek voltak beszélgetéseink is!
Rétsági Általános Iskola Madách Imre Tagintézménye
Igen, igen, igeeeen!
Optimista képregényeink is elkészültek:)