
Az optimizmus gyakorlása


Az optimizmus gyakorlása nem is olyan egyszerű. Erre jöttek rá a XI.C osztály tanulói, mikor a következő közös tevékenységre kellett gondolni. A nap végül felragyogott.
Mezőpaniti Kádár Márton Általános Iskola
A Mezőpaniti Kádár Márton Ált.Isk. III. osztályának optimista képregényei
Rádi II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola
A foglalkozás elején megbeszéltük, kinek van még a tarsolyában a hála kuponból, mire használták el, hányat gyártottak azóta. Majd következett a rejtvény megfejtése. Az optimista szó jelentését az értelmező kézi szótárból kerestük meg.Mivel második éve tartjuk a foglalkozásokat rendületlenül, a tematikához tartozó mesére csak visszautaltam. Örömfalva lakói lettünk mi is. A foglalkozáshoz most én választottam mesét, méghozzá a Foltmanók története című mese volt ez. Talán még soha nem figyeltek mesére ennyire. Megbeszéltük a történetet, rávilágítottunk példákkal a saját életünkből. Ha bízom magamban, a világ is sokkal szebb lesz körülöttem. A foglalkozás végén kivetítőn megnéztük és meghallgattuk a Pozitív gyerek vagyok című dalt. Másodszorra már együtt ugráltak és énekeltek B.B. kisfiával. Megbeszéltük, hogy máskor is megnézzük, hogy erőt adjon nekik. Zárásul felvettük a varázsszemüveget és az Öröm bödönt tele tettük pozitív gondolatokat tartalmazó mondatokkal.
Zabolai 1.sz. Általános Iskola
Az októberi témának köszönhetően a szorongó gyermekek is felszabadultabbak, bátrabbak lettek. Most már tudjuk, hogy bármikor, bármire képesek vagyunk.