
Az optimizmus gyakorlása


Városközponti Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A gyerekeket két nagy csoportba osztottam és mindkét csoporttal kitaláltunk egy történetet. A történetek arról szóltak, hogy elterveztek valamit (mindent a saját életükből vett példákkal támasztottunk alá), majd nem úgy sikerült nekik az adott dolog, ahogyan szerették volna, de tettek valamit még a siker érdekében, végül elérték a céljukat.
A gyerekek nagyon élvezték a történet kitalálását, mindenki belevitt valamit a saját életéből, személyiségéből.
Kecskeméti Belvárosi Zrínyi Ilona Általános Iskola Béke Általános Iskolája
Mit is jelent egy harmadikos kisgyereknek az a szó, hogy optimista, illetve pesszimista. Mese kell, gondoltam, hogy megértsék. Aranyosi Ervin: Életre szóló tanmeséje pont nekünk való volt. Rövid, egyértelmű.
És elkészültek a békák, a szófelhők, és megtanultuk a szavak jelentését.
És használtuk is a buzdítást, az optimista problémamegoldást.
Dr. Illyés Sándor Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola és Kollégium
A pozitívumok keresése cselekedeteinkben és a velünk való történésekben lengte át ezt a hónapot. Először önmagunkat térképeztük fel, majd megfogalmaztuk, hogy mi az amin nekünk kell változtatni. Ebből született az „Optimista szőlőtőke”. A levél a változásra váró tulajdonság. Az érett szőlőfürt a változást jelképezi. Mindenki beírta az általa változtatni kívánt tulajdonságát.