
Az optimizmus gyakorlása


Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Az optimista mesét rajzban dolgoztuk fel a gyerekekkel,erről töltenék fel képet.
Álmosdi Bocskai István Általános Iskola
Álmosdi Bocskai István Általános Iskola Október, az optimizmus hava, Hőlégballon optimista üzenetekkel, alsó tagozatos diákok képeslapjaival elsőtől negyedik osztályig. Az adott témában kézfa-nyomda plakát készítése az első osztályban, Az optimizmus logó elkészítése a harmadik osztályban
A gyerekek a mindennapjaikból választottak egy szituációt. Rajzuk azt illusztrálja, hogy egy negatívnak tűnő helyzetnek is lehet pozitív végkifejlete, ha törekszünk tetteinket ennek megfelelően megválasztani.
Ádám Jenő Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Az órát Bagdi Bella Pozitív mondóka című zenéjével indítottuk, majd felolvastam: A süket béka című tanmesét! Beszélgettünk, a gyerekek elmesélhettek egy -egy megtörtént esetet, amikor egy rosszul indult reggel után minden jóra fordult. Kitöltötték a pozitív értékekkel kapcsolatos kérdőívet. Házi feladatnak kapták a pozitív képregény megrajzolását, amelyet a következő órán mutattak be osztálytársaiknak.
Elekes Vencel Általános Iskola
A II. osztályos tanulóknak nagyon tetszett ez a téma. Közös rajzot szerettek volna készíteni, így hát közösen kellett a történetet megbeszélni, lerajzolni. Lelkesen dolgoztak még csengetéskor sem akarták abbahagyni a munkát.Nagyon jó hangulat kerekedett és a végeredmény láttán, örömmel kiáltották: OPTIMISTÁK VAGYUNK!
Batthyány Lajos Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Az optimizmus megfogalmazása igen nehéz feladatnak bizonyult mindhárom osztályban.
A „mit lehetne jobbá tenni az életemben?” , illetve „ezen hogyan segíthetne a baráti köröm?” kérdésekre rengeteg válasszal szolgáltak.
Feladatuk az volt, hogy egy -egy társuk problémafelvetése után dallal győzzék meg az illetőt, hogy nem is olyan nagy baj az, ami őt bántja.
Pl.: Biztosan nem tudom megtanulni a matekot – felvetésre egy rock számot mutatott be az egyik diák. Számoltatta a társával, hogy hányszor mondanak ebben a dalban „és” szócskát, majd a megoldást szöveges feladatban tárták társuk elé. A számolás sikeresen zajlott, és a gyerekeknek sikerült meggyőzni az illetőt, hogy meg fogja tudni tanulni a matekot is, hiszen ügyesen számol.
Mi motivál engem és mitől leszek optimista…..kérdések sorozatát szülte a beszélgetés és a bemutatott dalok.
Szinte az osztály minden tagja megmutatta azt a dalt társainak, amelyik neki segít optimistán a jövőbe nézni.
Nem csupán az általuk hozott dalt hallgatták meg, de minden tanuló be is mutatta, hogy miért hasznos ez számára. Zenéket „cseréltek” és nagyon jól szórakoztak ezen az órán.
Optimistán nézünk a következő óra elé is 🙂
Szolnok, Szandaszőlősi Általános Iskola és AMI
Továbbgondoltuk a történetet.