
Az optimizmus gyakorlása


Kecskeméti Zrinyi Ilona Belvárosi Általános Iskola Városföldi Általános Iskolája
Az optimizmus gyakorlása
Az e havi boldogságórát egy játékkal kezdtük. A gyerekeket véletlenszerűen két csoportra osztottam, majd feladatul azt kapták, hogy nevettessék meg egymást. Sikerült is nekik, nagyon élvezték a játékot. Végül spontán odajöttek hozzám és engem is megpróbáltak megnevettetni. (Többek között megcsiklandoztak. )
Ezek után arról beszélgettünk, hogy ki miért és min szokott nevetni, és miért jó a nevetés. A válaszok elég eltérőek voltak, de abban mindannyian egyetértettek, hogy jó dolog a nevetés. Magát az optimista és a pesszimista szavakat még nem hallották, így beszélgetni sem tudtunk róla. A szómagyarázat után megkérdeztem tőlük, hogy ki milyen embernek tartja magát. (optimista-pesszimista) Két kisgyerek kivételével mindenki optimistának vallotta magát. Arra a kérdésre, hogy ki milyen életet képzel el magának és milyen pozitív eseményeket vár az eljövendő évektől, legtöbben szép nagy házról, boldog családról, férjről, feleségről, gyerekekről beszéltek. Érdekes, hogy a 2 legjobb képességű gyermek nem volt megelégedve magával, mert ők mindig jobbat és többet szeretnének annál is, amit tudnak. Megbeszéltük, hogy igyekezzenek pozitívan, boldogan hozzáállni a feladatokhoz, és örülni az elért eredményeknek.
Ilyen hangulatban készült közös munkánk a Szép új világról szóló tablónk.
Az optimista jelmondat megfogalmazása nem sikerült még a piciknek. Óra végén azonban nagy örömmel és lelkesedéssel hallgattuk meg az optimizmus dalát. A zenehallgatás eredményeként megszületett a közös osztályjelmondatunk: VIDÁMAK, DERŰSEK, POZITÍVAK LESZÜNK.
Máhr Attiláné
1. o. osztályfőnök
A Tasnádi Gimnázium Csillagocskái az optimizmusról beszélgettek, derűs beszámolókat tartva önmaguk, családjuk, barátaik, ismerőseik derűlátásáról, annak jó és szükséges voltáról. Az egyik Csillagocska, Szász Iringó, szerint az OPTIMIZMUS GYÓGYÍTÓ EREJŰ. Ő ezt nagymamájától tudja: ,,Az én nagymamám nagyon beteg, mindig azt mondja, hogy nem baj, mert az unokáim majd meggyógyítnak szeretetükkel.\”
Optimista önarcképeket és tökfejeket is készítettünk, amelyekkel városunk 2017-es piactéri Termésünnepét tettük optimistábbá és vidámabbá a résztvevők nagy örömére.
Belapatfalvai Petőfi Sándor Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
Az optimizmus jegyében, a gyerekekkel készítettünk egy szív kirakót . Erre rajzoltak a gyerekek olyan képeket, ami a jővőjüket szebbé teszi . Írtak még csoportonként egy-egy optimista mondatot. Nagyon jól érezték magukat a foglalkozáson.
Meghallgattuk a Pozitív gyerek vagyok dalt, ami inspirált bennünket arra, hogyan tudnánk optimistán látni a világot, a jövőt.
Mindenkinek volt ötlete, amit lerajzolt, ez látható a Boldogságóra faliújságon.
A legmeghatóbb megfogalmazás számomra, az egész világ békéjére és az emberek egymás iránti szeretetére vonatkozott.
Szívből kívánom, hogy mindenki optimistán elképzelt világa valósuljon meg!
Debrecen-Józsa Kerekerdő óvoda
Varázs szemüvegen át látni a világot! Erről szólt a kis találkozásunk.Csodálatos dolgokat láttunk, amelyeket a gyermekek meg is fogalmaztak: napsütés, virágok, barátság, boldogság. Egy dramatikus játék során a szemüvegeink segítségével megláttuk a szépet. Ehhez Tódi törpe mondókáját hívtuk segítségül.Tükörjáték során érzelmeinket fogalmaztuk meg.Megbeszéltük, hogy miben látjuk a jó dolgokat és ha levesszük a szemüveget akkor is lehet szép a világ. A gyermekek aktívan vettek részt a tevékenységben. Jelen volt a jó hangulat, az együtt gondolkodás, a közös játék és a gyermekek által megfogalmazott szívhez szóló gondolatok.