
Az optimizmus gyakorlása


DSZC Baross Gábor Középiskolája és Kollégiuma
Sokat tanultak a diákok az optimizmusról, az optimista szemléletmódról ebben a hónapban. Szituációs játékokon keresztül gyakoroltuk, hogy tudják a sokszor olyan magától jövő pesszimista szemléletmódot optimistává formálni. A békáról szóló történet tanulsága pedig elgondolkodtatott mindenkit. A hónap második Boldogságóráján készítettük el a csoport tablóját. Minden diák választott olyan képet, amely számára fontos tartalommal bír, úgy gondolta, hogy egy szép, új világban annak ott kell lennie. A végén közösen ragasztották fel a képeket, azokból egy szívet formázva, a szeretetet jelképeként, melyet mindenki a jövő világ legfontosabb elemének tart.
Iskolánk egyik pedagógusa nagyon nehéz időszakon megy keresztül. Osztályommal úgy döntöttünk, hogy a boldogságóra keretében az optimizmust úgy dolgozzuk fel, hogy készítünk neki egy szeretetbefőttet, telis-tele optimista üzenetekkel, amelyből erőt meríthet. Nagyon megható volt, ahogy a gyerekek átadták a tanárnőnek a kis üzenetekkel és sok szeretettel megtöltött üveget. Úgy gondolták, most ő az, akinek leginkább szüksége van a megerősítésre, támogatásra, optimista gondolkodásra. A kis üveg azóta is díszíti kolléganőm asztalát, segít feldolgozni a nehézségeket és mindenki megkönnyezi a gesztust, amikor elmeséli az ajándék történetét. Megtapasztaltuk közösen, milyen jó érzés másokat biztosítani szeretetünkről, együttérzésünkről.