2035- ben élt egy lány, akit Natinak hívtak. Nati 5 évvel ezelőtt még vígan rúgta a labdát az iskola lány csapatával. Amikor egy iskolai bajnokságon a labdába akart rúgni, rálépett a labdára és hátraesett. Mikor felébredt, nem érezte a lábát, körbenézett, s hát a kórházban találta magát. Az anyukája mellette ült és zokogott. Nati ijedten kérdezte meg, mi történt és az anyukája könnyek között elmagyarázta neki, hogy többé nem tud járni.
2 év múlva Nati iskolájában fiú labdarúgó csapatot válogattak. Egy Natinál pár évvel kisebb fiú, Márk be akart jutni a focicsapatba, de nem választották be. Délután, mikor Nati a tolókocsival kerekezett haza, találkozott Márkkal, aki lógatta az orrát.
– Szia, Márk, miért vagy szomorú?- kérdezte Nati.
– Hello!- szipogott- Nem vettek be a focicsapatba!
– „Te ne legyél bánatos, én komolyan gondolom…”, tudod, így van az énekben is. Én
tényleg komolyan gondolom. „Az életben az a legjobb, hogy mindig van második lehetőség”, ezt ki is kell használni! – bíztatta Nati Márkot- De jól kell kihasználni, mert, ha rosszul használja, elveszíthet mindent!
– Miért, te jól használtad ki?- mordult fel Márk.
Nati válaszként elmesélte a történetét.
– De ezt nem azért mondtam, hogy sajnáltassam magam, hanem, hogy tudd
mindennek a pozitív oldalát nézni, mert a felhőkön túl mindig ott ragyog a nap.- mondta Nati.
– Hát te nem vagy normális! Hogy lehet ennek a pozitív oldalát nézni?
– Próbáld meg te is, hátha sikerrel jársz.
– Lehet, hogy igazad van…- mondta Márk és mély gondolkodásba merült.-
Eldöntöttem, jövőre is indulok a suli fociválogatásán és többet edzek!- szólt magabiztosan.
Márk ezek után mindig Natihoz ment, ha valami kérdése volt. Jövőre be is került a
foci csapatba.
Az optimizmus gyakorlása


Hám János Római Katolikus Teológiai Líceum
A foglalkozás menete:
– Témaráhangolódásként éneket tanultunk: 1.Rád bízom a fényes napokat.. a nehéz napokat is
2.Nem félek,… mert kérem az erődet
3.Reménység,.. megtart, ha jön a kétség
Az ének vallásos jellege mellett kiderül, hogy milyen tulajdonságai vannak annak az embernek, aki ezt vallja: optimista, bizakodó, reménykedő.
– Történet következik, melyet feldolgozunk: PÉLDÁZAT A BÉKÁRÓL. A történetben békáknak egy magas tornyot kell megmászniuk. A nézők valójában nem hisznek a feladat sikerében, ezért bíztatás helyett pesszimizmusuknak adnak hangot. Ennek következtében minden béka lassan feladja, egy békát kivéve, aki bátran teljesíti a feladatot. A riporter odamegy, hogy megtudja, mi adott neki erőt a feladathoz, és ekkor derül ki, hogy a béka süket volt. Tanulságot fogalmaztunk meg a történet kapcsán, hogy milyen az optimista ember szemben a pesszimistával, amit szerepjátékkal be is mutattunk.
-Csoportmunkában összegyűjtöttük, hogy mi egy optimista ember „hitvallása”, mottója, életszabálya. Ezeket egy plakátra gyűjtöttük össze OPTIMIZMUSSAL NÉZEK A VILÁGRA címmel:
-Párban, majd osztályszinten értékelés következett arról, hogy Mennyire vagyok optimista? Mennyire látnak engem optimistának mások? Ezt egy skálán értékelte mindenki önmagáról, majd padtársától kapott visszajelzést, végül az osztály értékelését is megtudhatta.
-Jövő-vonalat is készítettünk, melyben jövőbeni reményeinket fogalmaztuk meg: 1 hónap, 1 év, 5 év és 10 év múlva, majd párban megosztottuk vágyainkat.
-A Szentírás segítségével reményt adó ARANYMONDÁSOKAT választottunk, amelyeket az elkövekező időszakban napi feladatként magunkkal viszünk megvallás, ima fomájában: Fil4, 13-Róm 8,32-1Kor 13,7…
-Végül, hogy mások is részesüljenek bíztatásunkból és optizmusunkból nemcsak osztályon belül, hanem iskolaszinten is, azt egy piros papírszívbe írva átadtuk iskolatársainknak.
Hám János Római Katolikus Teológiai Líceum
A harmadikosok boldogan viselik az optimista szemüveget, majd rajzoltak a meséhez.
Hám János Római Katolikus Teológiai Líceum
Az optimizmus havában iskolánk elsősei vendégül látták a tizenegyedik osztályt és osztályfőnöküket, akik mosolykát hoztak ajándékba a kicsiknek. Az kicsik megfejtették a keresztrejtvényt, a nagyok pedig beírták a megfejtéseket a rejtvénybe, és így került sor az optimista szó értelmezésére. Meseolvasás következett, majd közösen elkészítettük a derűlátó szemüveget, melyen keresztül fogjuk ezután a világot látni. A pozitív gyerek vagyok című dalt az elsősök azóta minden óra elején kérik.
Szenzációs élmény volt kicsinek és nagynak, tanítónak és osztályfőnöknek egyaránt!
Csurgói Eötvös József Általános Iskola Arany János Általános Iskolája
Szép új világukban önmagukat ábrázolták boldogan . A legfontosabb dolgok ,amik boldoggá teszik őket : a foci , a kiskutya , a szeretet , az egészség , a zene , a varázslat .Szivárványt és virágokat mindenképpen szerettek volna a képre .
Rétsági Általános Iskola Madách Imre Tagintézménye
KESZEGFALVA=VIDÁMFALVA! Épp elkészültek Boldogságnaplónkban a tükörképeink:) Mosolykáink:) és Pozitív Peti minden jó tulajdonságát összegyűjtöttük:)… és akkor… jött a hír, hogy sok-sok tanító néni érkezik, megnézni a boldogságórankat! Nagy volt az izgalom! Vidám, tartalmas óránk volt, meséltünk, daloltunk, játszottunk, és most is nagyon jól éreztük magunkat:)