Az 5.b osztály idén kezdett megismerkedni a boldogságórák témáival, s most nagy lendülettel vetették magukat bele.Már a 2.órán jártunk,amikor rajzolásra kértem őket,hogy olyan képet alkossanak,min vannak negatív és pozitív történések is.Apró ötletekkel segítettem nekik,mert valahogy nem kapták el a lényeget.
A kész rajzokat közösen megbeszéltük,majd meghallgattuk a Pozitív gyerek vagyok c.dalt.Nagyon tetszett nekik.Közös éneklés után mentek boldogan és optimistán a következő órára.(„Jól fog sikerülni a dolgozat!”)
Az optimizmus gyakorlása

Orosháza Városi Önkormányzat Napközi Otthonos Óvodája, Uzsoki utcai telephely
A gyerekek rajzoltak olyan dolgokat ami számukra rossz, de megtalálták benne a jót, a szépet. Elkészítettük a varázs szemüvegeket, mellyel észrevettük azokat a dolgokat amik szebbé teszik az életünket.
A 6.c osztályban már ismerős a téma,hiszen tavaly már volt boldogságórájuk.Most az volt a cél,hogy fokozzuk,ill.kiszélesítsük a boldogság megélését a gyakorlatban is.
Csoportokban rajzoltak képeket,amin volt negatív és pozitív rész is,majd elmesélték társaiknak a kép tartalmát.
Néhány pozitív gondolatot írtam fel a táblára,s azt egyre hangosabban mantrázva erősítettük meg a jóérzésünket.
Óra végén meghallgattuk a hónap dalát,s akinek kedve volt,táncolhatott is a zenére.
Jókedvűen és feldobva mentünk a következő órára.

Magyarmecskei Általános Iskola
Téma bevezetése
– Relaxáció
– Pozitív gyerek vagyok című Bagdi Bella dal meghallgatása
– Rejtvény megoldása – Nagy Gondolat Optimizmus
Téma körüljárása
– Beszélgető kör
Téma feldolgozása
– Csoportmunkák kiosztása
– Csoportok bemutatkozása
– Egyéni feladatok elvégzése
– Egyéni beszámolók
Téma lezárása
– Érzések gondolatok meghallgatása
– Pozitív tanítói megerősítés
Téma továbbgondolása a következő foglalkozáson
– Mivel gazdagodtunk
– Hogyan csináljuk másképp?

MESEHÁZ ÓVODA KEREKERDŐ TAGOVODA
A program folytatásnál az optimizmus jelenléte, és gyakorlása volt a célunk. Készítettünk varázs szemüveget amiben másként láttuk egymást, és a negatívabb dolgokat jobbá varázsoltuk, vagyis szebbé tettük a világunkat. Vidám és szomorú smiley-t használunk nap mint nap. Tükörjátékkal erősítjük önbizalmunkat, pozitív belső és külső tulajdonságainkat. Varázsgömbbel titokzatossá tettük napunkat, varázslatos kívánságok, álmok, vágyak születtek.

MESEHÁZ ÓVODA KEREKERDŐ TAGOVODA
A hála folytatásánál hálabefőttet készítettünk a nagymamákkal. A gyerekek aktívan és pozitív hozzáállással fogtak a munkához. Sok gyümölcsöt kóstoltunk, ezzel is támogatva az egészséges életmód alapozását. Munkára nevelés is folyt, utána teremrendezés környezetünk tisztán tartása történt. Megköszöntük a nagymamák aktivitását, megöleltük őket, és elbúcsúztunk.

Hevesi Sándor Általános Iskola
Megbeszéltük az optimista és a pesszimista fogalmakat. Értelmeztük az optimizmus lényegét. A választott feladat a „Nagyító” volt, melynek alapját az adta, hogy mindenben meg kell látni a szépet és a jót.

Furtai ÁMK Bakonszegi Zöldliget Óvoda
A gyerekekkel megismertük a mesét, játszottunk ezzel a témával kapcsolatban, meghallgattuk és énekeltük a dalt, majd pedig közösen elkészítettük ezt a képét, melyen látható egy olyan terület, ami kitűnik a többi közül. A koszos házak és utak között mégis látható egy olyan kis tavacska, mely védett és tiszta.
A gyerekek megértették, hogy legyünk bátrak, legyünk optimisták, pozitívak és ne adjuk sohasem fel, még akkor sem ha olyan probléma adódik számunkra, melyet nehezen tudunk megoldani.

Nagypeterd - Rózsafai Áltlános Iskola
A negyedik osztály optimista, biztató, buzdító SKYPE üzeneteket írt a hónap feladataként.