Októberben minden héten olyan csapatépítő játékokat játszottunk melyek célja az volt, hogy vidámságot és boldogságot csempésszünk egymás életébe. A játékokat annyira megszerettük, hogy azóta is gyakran játsszuk őket 🙂

Októberben minden héten olyan csapatépítő játékokat játszottunk melyek célja az volt, hogy vidámságot és boldogságot csempésszünk egymás életébe. A játékokat annyira megszerettük, hogy azóta is gyakran játsszuk őket 🙂
Erzsébethelyi Általános Iskola
Mindenki valamiben jó, ügyes. Mások ezért szeretik, becsülik. Önbizalom, önbecsülés javítása- Magunkat nem ítéljük meg ilyen szemszögből
Néri Szent Fülöp Katolikus Általános Iskola
Ennek a témának a kapcsán sokat játszottunk a gyerekekkel. Különböző szerepjátékokon keresztül próbáltuk érzékelni, hogy milyen az optimista és pesszimista ember viselkedése. Felvételeket készítettünk, amiket ezt követően visszanéztünk és a gyerekek maguk fogalmazták meg, hogy miért jobb, ha optimistán gondolkodunk.
Egy olyan történetet írtak a diákok, ami akár mindennap megtörténhet velünk. Először borúsan állunk a dolgokhoz, mint a lány, aki nem nézhette a kedvenc sorozatát, de aztán kiderül, hogy amit mi az elején rossznak gondoltunk, az valójában jól sikerült.
Szent Laszlo Romai Katolikus Teologiai Liceum
Karakaszban született 2005-ben a „Millió gyerek imádkozik együtt az egységért és a békéért” nevet viselő kezdeményezés, amihez az egész világon csatlakoznak minden év október 18-án, a helyi idő szerint reggel 9 órakor a diákok. A hagyományhoz hűen a nagyváradi Szent László Római Katolikus Teológiai Líceum több mint 700 diákja és tanára imádkozott a békéért és az egységért 2017. október 18-án, szerdán 9.00 órától: a IV-XII. osztályos diákok a székesegyházban, míg az elemi osztályosok a tanintézet kápolnájában és az óvodások az óvodában. Minden ima után egy gyertyát gyújtottak meg a diákok az oltár előtt az előre kirakott rózsafüzéren. Az optimista gondolkodásmódot segítette a közös ima élménye is, amely által hozzájárultunk a béke megvalósulásához, és szolidaritást vállaltunk azokkal, akiknek nem adatott meg, hogy békében éljenek. Higgyünk az igazi béke megvalósulásában, ami az emberi szívekből indul ki!
Benedek Ramóna
A diákok minden hét elején választhatnak egy-egy gondolatot Ferenc pápa Twitter üzeneteiből, amelyek az optimizmust növelik. Mindenki felolvassa azt az üzenetet, amit húzott, majd közösen megbeszéljük, hogy őt miben erősíti meg az üzenet.
Szent Laszlo Romai Katolikus Teologiai Liceum
Az októberi téma hálásnak bizonyult, hiszen a kamaszkorban egyre több lelki, testi megpróbáltatással kell megküzdeniük a hetedikes serdülő lánykáknak és fiúknak.
Nehezebben megy a tanulás, környezetükkel(család, iskola) nehezebben értenek szót, indulatok, szorongások, negatív gondolatok kavarognak bennük. Nemcsak a külső világgal küzdenek, hanem önmagukkal is. Problémáikról nem mindig tudnak, vagy éppen nem akarnak beszélni.
A kedvetlenség, szomorúság, pesszimizmus, a negatív gondolkodás áthangolását segíthetik a témához kapcsolódó feladatok.
Kezdetben elkészítettük a tulajdonságfát, amely tükörként szolgált a fiatalok számára. Időigényesebbnek bizonyult a negatív tulajdonságok megfogalmazása és ezek helyettesítése pozitív tulajdonságokkal. Ez volt talán az igazi szembenézés önmagukkal.
Majd megoldották az optimizmusukat tesztelő feladatot, amely szerint az osztály zöme optimistán gondolkodik.
A negatív gondolatok átformálása izgalmasnak bizonyult csoportmunkában. Különböző érdekes, helyenként vicces megoldások születtek. Ez is bizonyítja, hogy a gyerekek kreativitása, néha bájos, néha pedig élcelődő humora kimeríthetetlen.
Az utolsó próba e témakörben az optimista magvak elültetése és táplálása volt. A fa lombját pozitív gondolatok ékesítik.
A feladatokból okulva, a továbbiakban is igyekszünk derűsen élni.
Palotás Zsuzsa
Szent László Teológiai Líceum, Nagyvárad
A gyermekekkel nagy örömmel vettük birtokunkba az óvodásoknak szóló Boldogságóra könyvet, munkafüzetet, mely sok ötlettel járult hozzá a megvalósítandó témakörökhöz. Az októberi témát feldolgozandó beszélgetést kezdeményeztünk, hogy őket mi az,ami szomorúvá tette a közvetlen környezetükben és azon hogyan tudtak segíteni, hogy elmúljon, ha egyáltalán sikerült a rosszkedven, a szomorúság okán változtatni. Nagyon sok válasz érkezett,de a „hibaelhárítás” technikához már kevesebb ötlet született. A javasolt mesét elolvasva a gyermekekkel utána elkészítettük a varázs szemüveget, mely csodát tett velük is. Megkerestük mindenben a szemüvegen keresztül a jó dolgokat és próbálták szavakba önteni ők is, hogy mit jót látnak most. A szemüveget azóta is használjuk.
Bőcsi Általános és Szakközépiskola,AMI
Ebben a hónapban már kiválóan tudtunk beszélgetni erről a fogalomról és gondolkodásmódról. A gyerekeknek ismerős volt a jelentése. Sok szituációs játékot játszottunk, leginkább valós példák alapján. Történeteket hoztak, ami velük történt meg és azt játszottuk újra, majd megoldási módokat javasoltunk.
Minden nehéz helyzetben van remény, de a tudatosság nagyon sokat segíthet.
Sokat beszélgettünk erről, aztán csodák csodájára, láttunk egy csodát. Egy délután levegőzés kellős közepén a gyerekek felfedeztek az ég közepén egy szivárványt. Nem a megszokott módon, hanem olyan furán. Megörültünk neki, hiszen még senki nem látott közülünk ilyen szivárványt. Ezt egy közös csodálatos jelként érzelmeztük. Jó úton járunk! 🙂 🙂 🙂
Mindennapjainkat meghatározzák a Boldogságórán átélt, megélt élmények és tapasztalatok. Nagyszerű lehetőség gyermekeink önismeretének fejlesztésére is.
Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Vajon milyen lesz a világom a jövőben? A gyerekek azt rajzolták le, mit fognak csinálni, hol fognak élni, ha felnőttek lesznek.