Az óra hozzájárult az osztály összetartó erejéhez.

Szekszárdi SzC Esterházy Miklós Szakképző Iskolája és Kollégiuma
Az óra hozzájárult az osztály összetartó erejéhez.
2. Optimizmus
A második lépcsőfok teljesítéséhez az optimista szemléletmóddal foglalkoztunk. Elbáboztam nekik a Tódi törpe varázsszemüvege c. mesét, ami nagyon felkeltette a gyerekek érdeklődését. Csendben végig hallgatták a mesét, majd megbeszéltük, hogy mi a mese tanulsága. A gyerekek maguk hoztak példát a saját életükből és látszott rajtuk, hogy átérzik az egymással történt eseményeket. Ez bizonyította számomra, hogy bennük vannak azok az érzések, amik érthetővé teszik számukra az optimizmus lényegét. Elmondták, hogy mikor bajban voltak, ki volt az, aki segített nekik a megnyugvásban. Mi az, amin változtatnának, ha megtehetnék. Eljátszottuk a Szomorú Szilárd és Boldog Blanka c. játékot. Annyira tetszett nekik, hogy kérték, hogy máskor is játszunk ilyet. Megbeszéltük a gyerekekkel, hogy mit tehetünk azért, hogy egymásnak örömet okozzunk, és jót tegyünk, hogy egymást felvidítsuk. Mindannyian készítettünk egy varázsszemüveget, amelyen keresztül megláthatjuk a rossz dolgokban a jót is. Ezeket a szemüvegeket nagyon alaposan kidolgozták, majd haza vihették, hogy a szülőknek is megmutathassák és kipróbálják. Labdadobálás kíséretével mindenki mondott magáról valamilyen jó tulajdonságot. Voltak gyerekek, akiknek ez a feladat nehezen ment, de nekik közösen segítettünk és mi találtunk nekik egy rájük jellemző jó tulajdonságot. Végezetül meghallgattuk Bagdi Bella Boldog vagyok c. dalát, és együtt feltettük az optimizmus jelképét a 2. lépcsőfokra, a mosolygós szmájlit.
Aranyossy Ágoston Református Óvoda és Általános Iskola
Ebben a hónapban kaptuk meg az új könyveket, feladatlapokat, így ezt a témát már az új könyvből dolgoztuk fel. A téma feldolgozását két órára bontottam, mindkét órát a relaxációval kezdtük, majd meghallgattuk a hónap dalát, és az órákat egy meditációval zártuk le.
1. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– mese elolvasása, megbeszélése,
– meditáció
2. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– Hogy vagy? – megkérdeztem tőlük, hogy milyen napjuk van – arcjátékkal kellett kifejezni,
– játék: Szomorú Szilárd és Boldog Blanka – 2 csapat: meg kellett nevettetni egymást,
– zárókör: optimista mondatok megfogalmazása,
– meditáció.
Aranyossy Ágoston Református Óvoda és Általános Iskola
Ebben a hónapban kaptuk meg az új könyveket, feladatlapokat, így ezt a témát már az új könyvből dolgoztuk fel. A téma feldolgozását két órára bontottam, mindkét órát a relaxációval kezdtük, majd meghallgattuk a hónap dalát, és az órákat egy meditációval zártuk le.
1. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– mese elolvasása, megbeszélése,
– meditáció
2. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– Hogy vagy? – megkérdeztem tőlük, hogy milyen napjuk van – arcjátékkal kellett kifejezni,
– játék: Szomorú Szilárd és Boldog Blanka – 2 csapat: meg kellett nevettetni egymást,
– az előző hónapban a nyolcadik osztállyal közösen készített kezekből képességfát készítettünk,
– zárókör: optimista mondatok megfogalmazása,
– meditáció
Pesterzsébeti Gyermekmosoly Óvoda
Az Optimizmus gyakorlása a Zöldalma csoportban.
„… Szemüvegben messze nézek, meglátom a csodaszépet… ”
A boldogságpszichológia arra buzdít minket, hogy tegyünk a rossz és a negatív ellen és ne hordozzuk, hanem formáljuk át pozitívummá.
Mivel nemcsak testi egészséget kell adni a gyerekeknek, hanem lelkit is, ezért feladatunknak tekintjük, a gyerekek optimizmusának, pozitív gondolkodásának, pozitív énképének (ki)alakítását, fejlesztését.
„Boldogságóra” tevékenységünkre Bagdi Bella- „Pozitív gyerek vagyok” című dalával hangolódtunk.
A gyerekekkel megbeszéltük a : -pozitív, -negatív, -optimista, -pesszimista kifejezések fogalmát, jelentését.
Majd elmeséltem „Tódi törpe varázsszemüvege” című mesét. Ezt követően, minden gyerek választhatott magának a színes varázsszemüvegek közül, és elmondhatta kit, mit lát vele szépnek, jónak.
Tódi törpe „Szebben látó” mondókáját is mondogattuk.
Búcsút vettünk egymástól a kis zöldalmásokkal, és megbeszéltük, hogy nem szomorkodnak, az elválás miatt. Optimistán (pozitívan) tekintenek a távozásomra, hiszen bármikor találkozhatunk, láthatjuk egymást. A szeretet, a baráti jó kapcsolat természetesen megmarad közöttünk!
Különböző játékokat is játszódtunk: „Vigasztald meg a társad”, „Optimista – pesszimista” , „Szeretet-lánc”.
A tevékenységünket Bagdi Bella dalának hallgatásával, éneklésével, és tánccal zártuk.
A gyerekek hazavihették a varázsszemüveget, és ha szükségét érzik, bármikor felvehetik!
Tankó Noémi Katalin – Óvodapedagógus
Muraszemenyei Napköziotthonos Óvoda
Tódi törpe varázs-szemüvegét ovisaink lelkesen készítették el, miközben feltéve maguk is megfogalmazhatták miért látják szépnek, csodálatosnak a körülöttük lévő személyeket, tárgyakat, környezetüket.Kiszínezték Tódi törpe kis kunyhóját, miközben Bagdi Bella dalát hallgatták. Úgy véljük, fontos már egészen kis korban megláttatni a szépet, a jót a világban, hisz e pozitív szemlélet végigkísérheti a gyermeki lélek fejlődését a felnőtté válásig.
Aranyossy Ágoston Református Óvoda és Általános Iskola
Ebben a hónapban kaptuk meg az új könyveket, feladatlapokat, így ezt a témát már az új könyvből dolgoztuk fel. A téma feldolgozását két órára bontottam, mindkét órát a relaxációval kezdtük, majd meghallgattuk a hónap dalát, és az órákat egy meditációval zártuk le.
1. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– mese elolvasása, megbeszélése,
– meditáció
2. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– Hogy vagy? – megkérdeztem tőlük, hogy milyen napjuk van – arcjátékkal kellett kifejezni
– bizalomjáték – bekötött szemmel vezettük a társunkat
– zárókör: optimista mondatok megfogalmazása
– meditáció
Az optimizmus hónapjában a gyerekek többször is meghallgatták a Tódi törpe varázsszemüvege c. mesét, hogy a minél közelebb kerüljenek a témához, ismerkedjenek a versikével, az optimizmus fogalmával, más látásmóddal. A boldogságóra alkalmával a bevezető relaxáció után játszottunk, melyben rájöttünk milyen jó dolog felvidítani azt, aki szomorú. Mi is elkészítettük a varázsszemüvegünket, kidíszítettük, kiszíneztük. Feltettük a szemünkre és segítségével mi is mepróbáltunk más szemmel nézni a világra, meglátni a jót a rosszban, apró dolgokban, hinni a jóban, a szépben, a csodában.