A diákok ismét a rajzos feladatot választották. Egy kislány áll az esőben bokáig, ruhája teljesen szétázva, kezében esernyő, de a feje felett egy gyönyörű szivárvány pompázik.


Lippói Gárdonyi Géza Általános Iskola
A diákok ismét a rajzos feladatot választották. Egy kislány áll az esőben bokáig, ruhája teljesen szétázva, kezében esernyő, de a feje felett egy gyönyörű szivárvány pompázik.

Barcsi Széchényi Ferenc Gimnázium és Kollégium
Az optimizmus témakörének feldolgozása mellett, az iskolai Boldogság Falunkra optimista gondolatok is kerültek, melyből lehetőség nyílt bárkinek véletlenszerűen választani egy-egy híres ember gondolatát a témakörben.
A legtöbb időt a pozitivity társasjáték kipróbálásával töltöttük, melyet nagyon élveztünk :)…


Lippói Gárdonyi Géza általános Iskola
A diákok ismét csoportokban dolgoztak. 3 munka is elkészült, a legjobban sikerültet töltöm ide fel. A gyerekek egy csúnya szemétdombot rajzoltak, rá egy kis macit, aki a szíve szeretetével melenget egy kis virágot.

Felsőtárkányi Általános Iskola és AMI
A mi osztályunk egy olyan játékpolcot készített, ami rendetlen és tele van ócska játékokkal, de van egy kis része, ami mégiscsak eltér a többitől.

Az optimista életfelfogás érdekében alkottunk „optimista szemüveget”.Ez a varázsszemüveg „hozzásegített a pesszimista gondolkodást átváltoztatni optimistává.A mese szereplőinek az álarcát is elkészítettük majd el is játszottuk a humoros jelenetet.Természetesen az optimista reklám is elnyerte az osztály tetszését.

Encsencsi Százszorszép Óvoda és Konyha
Az őszi időjárást figyeltük meg a napokban és hatalmas szélvihar megtapasztalásában volt részünk, amelyet egy szélvédettebb helyről figyeltünk meg. Az óvoda udvarán hajladoztak a hatalmas fák ágai és rengeteg színes falevél keringett a magasban…. Beszélgettünk arról, hogy hogyan érezhetik magukat a falevelek és hogyan éreznénk magunkat mi, ha falevelek lennénk. Elmondtam nekik Kovács Barbara:Levél a szélben című versét, amely megtetszett számukra, majd préselt falevelekből mindenki készített egy képet, amelyen ők a levélgyerekek, akik a hatalmas szélben is mindig vidámak.

Bárczi Gusztáv Ált. Isk., Szakiskola , Készségfejlesztő Iskola és EGYMI
A mese meghallgatása után már nem kellett mindenkinek feltenni a varázs szemüveget, anélkül is megtalálták a gyerekek a szép dolgokat, történéseket életükben. Most már arra is figyelnek, hogy bennünket felnőtteket is megkérdezzenek, mi mit találunk szépnek , jónak, nekünk mi a véleményünk az adott témában. Nagyon szeretik az óra eleji relaxációt és az órák végén a meditációkat.
Földes Községi Napközi Otthonos Óvoda
Második boldogságóra alkalmunk is legalább olyan kellemes élmény volt, mint az előző.
A gyerekek életkori sajátosságaiknak megfelelően vettek részt a tevékenységben (3-4 év). Az optimizmussal beszélgető kör alkalmával ismerkedtünk. Személyes példákon át próbáltam bemutatni számukra, hogy mit is jelent ez a szó, majd megállapítottuk, hogy optimistán és boldogan készülünk közelgő óvodabálunkra.
A gyerekek kedvelték a Szomorú Szilárd és Boldog Blanka játékot, amely beépült későbbi játékukba is, hiszen a szabad játékuk során is játszották, kisebb csoportokban vagy párosan is „Boldog Peti” és „Boldog Lalóként”.
Sokat beszélgettünk a boldogságról és szomorúságról, az élet szépségéről. Megfogalmaztuk, majd meg is néztük nagy tükörrel szemben, hogy, milyen, amikor boldogok, vidámak vagyunk? illetve, milyen, amikor szomorúak vagyunk? Mit tehetünk, hogy a szomorúságunk hamar elmúljon?
A beszélgetés zárásaként körbeadtam a kis tükröt és próbáltuk megfogalmazni a szépet és a jót magunkról. Nem volt egyszerű, így segítettük, bátorítottuk egymást.
Továbbra is arra törekszünk, hogy a gyerekek számára optimista, pozitív világszemléletű mintát nyújtsunk.
