Optimista sms-ek. 🙂

Budapest Főváros XIII.ker Önkormányzat Egyesített Óvoda Varázskarika Tagóvoda
Az optimizmus gyakorlása😊
Pozitív gondolatok megfogalmazása:
Ügyes vagyok,erre is képes vagyok, varázsszemüvegen át látjuk a világot.
Somogyi Rezső Általános Iskola Kisvárda
Októberi Boldogságóra témánk az optimizmus.Feladatként a következőt kaptuk:
Írjon a csoportod három bátorító sms-szöveget, mely olyan embernek szól, aki nehéz helyzetben van, vagy nagy próbatétel előtt áll!Íme az sms-eink:
1.Kitartás! Csak így tovább!A 7. fordulóban szerintem nyerni fogsz!-/Ugye tudjátok ki javasolta?/
2.Ne félj!Biztos ügyesen veszed a vizsgák akadályait!
A harmadik sms-t közösen fogalmazták meg és Rékának címezték a gyerekek/aki holnaptól költözés miatt már egy távoli iskolában folytatja tanulmányait/:
3.Sose változz meg Réka,mert így vagy tökéletes!Azért mert elköltözöl,még tudsz velünk beszélgetni!Sose félj semmitől!Állj optimistán a dolgokhoz! Higgy magadban!Ne félj,mert mindig ott leszünk Veled lélekben!Örökké a barátunk leszel!Nem felejtünk el Réka!/És ez így igaz!/
Papi Kölcsey Ferenc Általános Iskola Aranyosapáti Tagiskola
Október az optimista szemlélet formálása. Cél, hogy az általános iskolában a gyerekek optimista életszemléletű, egymásra odafigyelő, toleráns, az új iránt fogékony, a természetes környezetet védő, a nemzeti és helyi hagyományokat ápoló, szilárd ismeretekkel rendelkező fiatalokká váljanak. Az optimizmust gyakorlása több hasonlóságot mutat a háláéval, hiszen mindkét stratégiában a pozitív szemléletre törekszünk, illetve olyan helyzeteket kellett teremtenünk, amiben a gyerekek meglátják a jót. Az optimizmus tanulható. A boldogságórán beszélgettünk az optimizmus és pesszimizmus szavakról. Mosolygó almákat készítettünk , majd mosolygó arcokat. Azért almát mert az alma is nő,fejlődik.
Gy.Szabó Béla Református Általános Iskola
Optimisták vagyunk:Hiszünk abban, hogy a műanyagok helyett papírzacskót használva, sokáig lesz még „zöld” a Földünk.
Az óra elején először megbeszéltük a gyerekekkel, mit is jelent ez a szó tulajdonképpen. Mivel így, ebben a formában nem ismerték igyekeztünk az életből vett példákkal illetve hasonló jelentésű szavakkal megfogalmazni, hogy mit is jelenthet az optimista szemlélet. Első példaként az esőt hoztam, ami akkor is esik, ha bosszankodunk emiatt, és akkor is, ha próbálunk benne találni valamit, amitől esetleg jobb lesz a kedvünk. Nagyon ügyesek voltak, jobbnál jobb példákat hoztak. Szándékosan nem akartam most egyénekre szedni az órát, azt szerettem volna, ha ennek a szemléletnek a kialakításában segítik egymást, egy kicsit azt is megtanulva, hogyha szomorú vagyok, azzal nem kell egyedül „megbirkóznom”, bátran megoszthatom. Az első feladatban én adtam nekik egy helyzetet, ami általában negatív érzelmekkel töltheti el őket, ám most kellet ebben a helyzetben valami kis örömöt találni, valamit, ami változtathat az alap hozzáállásukon. A következő feladatot optimista- körnek neveztük el. Itt megfogták egymás kezét a gyerekek és önként vállalással egy valaki megosztott a többiekkel egy most aktuális, őt foglalkoztató helyzetet, a többieknek pedig az volt a feladatuk, hogy irányítsák a társuk figyelmét abban a helyzetben rejlő jóra. A harmadik feladat: a táblára felrajzoltam azt a bizonyos poharat, amit ők tőlem már korábban ismerhettek: a félig üres/félig teli poharat. Itt is először én írtam le kétféleképpen egy helyzetet, majd ők: először „félig üres” hozzáállással közelítettek a helyzethez, aztán „átírták” „félig telivé”. Nem tudom a képen látszik-e, de a kisfiú azt írja: össze kellett sepernem a falevet. Aztán meg azt: Ugráltattam az összesepert falevélben 🙂
Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvodája Bácska u Telephely
A gyerekeknek a foglalkozásokon kívül is igyekszünk példát mutatni, és egy optimista szemléletet közvetíteni. Ezt tudtuk most bennük erősíteni a boldogság óra tevékenységen belül, ezzel nekünk, pedagógusoknak segítséget adva a téma kezeléséhez. Továbbra is felelősségünknek tartjuk, hogy a gyermekeknek pozitív felfogása alakuljon ki.