
Az optimizmus gyakorlása


Az optimizmus témához kapcsolódó feladatokkal többször is játszottunk ebben a gyönyörű őszi hónapban. Kerestük a saját értékeinket és megpróbáltunk mások arcára is vidámságot varázsolni. Elkészitettük a saját Értékeim fát, amit mindig bőviteni fogunk. És mindenki hazavihetett egy saját maga által készitett vidámságot okozó kis „smile kezet”. Meg persze relaxáltunk, zenét és mesét hallgattunk.
Papi Kölcsey Ferenc Általános Iskola Aranyosapáti Tagiskola
Bagdi Bella „Pozitív gyerek vagyok” című dalát hallgatva pozitív mondatok alkotása és írása.Végül összefoglaltuk miért érdemes optimistán gondolkodni. Felvettük az optimista szemüveget.Megbeszéltük a gyerekekkel, hogy mit tehetünk azért, hogy egymásnak örömet okozzunk, és jót tegyünk, hogy egymást felvidítsuk. Minden percét élveztük.
Fekete István- Vörösmarty Mihály Általános Iskola és Gimnázium
Nem sokkal egy állatmenhelyen tett látogatás után tartott boldogság óra középpontjába is az állatok kerültek. A fogalmak tisztázása után a gyerekek az befogadott állatok „bőrébe bújva” fogalmaztak meg pesszimista és optimista gondolatokat. Mivel egyik társuk családja már fogadott örökbe kutyust, másoknak pedig ismerősei járnak oda kutyát sétáltatni, az optimista szemlélet került előtérbe. Bízunk benne, hogy a kutyusok gazdára találnak, és ahogy a gyerekekkel készült kép is mutatja, boldog életük lesz.
Megbeszéltük mi jellemzi az optimista és a pesszimista gondolkodásmódot és azt, hogyan járul hozzá az optimista szemlélet céljaink megvalósításához. A mesék és a szerepjáték motiválták a tanulókat, a foglalkozások nagyon jó hangulatúak és tartalmasak voltak, mindenki nagyon jól érezte magát. A ráhangolódás folyamán eljátszottuk az Aranyszőrű bárány című mesét, amely nagyon tetszett a tanulóknak és az volt kívánságuk, hogy jelmezesen is játsszuk el, így ez a pozitív élmény lett a foglalkozás zárása.
Az órát relaxációval kezdtük.Majd a gyerekek csoportokban dolgoztak és keresztrejtvényt oldottak meg, mely megfejtése az optimizmus volt. Ezután megbeszéltük, milyen az optimista, és milyen a pesszimista ember.Mivel nagyon szeretik a történeteket, elmeséltem a lakatlan sziget történetét, melyet megbeszéltünk, majd a történetet dramatizáltuk. A következő feladat optimista, és pesszimista mondatbefejezés volt, melyhez használtuk az optimista és pesszimista szemüveget.
Az órát meditációval zártuk, mely végén mindenki elmondta saját optimista jelszavát.
Győri Kölcsey Ferenc Általános Iskola
1. sms: Levi osztálytársai vagyunk. Ne féljen Dédi, meg fog gyógyulni. Hisszük, hogy meg akar gyógyulni. Tud még Levinek sütit sütni és látni fogja még az írását. Ha rosszul érzi magát, gondoljon azokra, akik szeretik Önt.
1.a osztály és Levi
2. sms: Tudjuk, most nagyon nehéz neked, mert szüleidnek nincs munkája, nem tudtok mindent megvenni, amit szeretnétek. De te legyél elégedett azzal, amid van és gondolj mindig szép pillanatokra, ha szomorú vagy. Meglátod, anyukád és apukád talál majd munkát. Kívánjuk, hogy minden álmod váljon valóra. Szerezz sok barátot magadnak.
1.a osztály
3. sms: Nagyon sajnáljuk, hogy meghalt a testvéred, tudjuk, hogy senki nem pótolhatja őt. Gondolj rá nagyon sokat, jusson eszedbe sok vele kapcsolatos emlék. Sajnos nem jöhet már vissza közénk, de a te életed folytatódik tovább.
1.a osztály
Fóti Népművészeti Szakgimnázium és Gimnázium
Az optimizmus témájához azt találtam ki, hogy – mivel grafika órán vagyunk – viszontagságos művészsorsok közül kaptak a diákok néhány szituációt. Először megbeszéltük, hogy egy adott helyzetre ki hogyan reagál (pesszimistán, kicsi vagy nagy optimizmussal). Aztán a legnehezebb helyzetben levő művésznek (Toulouse-Lautrec, Van Gogh, Frida Kahlo…) is próbáltunk pozitív tanácsokat adni.
Szerencsi Szakképzési Centrum Tokaji Ferenc Gimnáziuma és Szakgimnáziuma
A csoportban az optimizmus témájáról Nick Vujicic gondolatait olvastuk fel. A gondolatébresztő jól működött, hiszen két évvel ezelőtt a kezek és lábak nélkül élő motivációs tréner élő előadásába a mi iskolánk is bekapcsolódott. Érezhetően egyre aktívabbak lettek a diákok a foglalkozás alatt, hiszen ők már nem csak rácsodálkoztak vagy sajnálták ezt az embert, hanem átgondolták, hogy nekik mennyi mindenük van őhozzá képest. Az optimista gondolatok és a reménykedő realizmus tettekben és szavakban történő magjelenítésével folytattuk. A szituációs játékok párosan feldolgozva viccesek voltak, és hatékonyak. Ha összetörik egy mobil, vagy ha elhagy a barátom, éles helyzeteket jelentenek a tinédzseréletekben. Humorral és optimista látásmóddal könnyebben megoldhatók a problémák, fogalmazták meg néhányan a csoportból. A kreativitás és a vizuális megjelenítés ötlete Tóth Eszternek köszönhető, aki az alapgondolatunkat körberajzolta. A csillagok fénye még a messzeségből is feltölt minket.
Jászai Mari Általános Iskola Gárdonyi Géza Általános Iskolája Kerékteleki Bársonyos Telephely
A videón tényleg az van, ami velünk történt. Meglepetés volt a gyerekeknek. Az óra és a séta is jól sikerült. Valóban jól telt a nap!