Rongybaba gyakorlattal melegítettünk be; jelszó: Optimista vagyok, hogy nem fogok elesni!
Mit jelent: optimista, pesszimista
Idézetek közül néhány megbeszélése Tk. 75.oldal
A falon lévő idézetek közül kiválasztotta mindenki azt, ami szerinte a témához kapcsolható
A gyerekek otthon készítettek feliratot: OPTIMISTA/ PESSZIMISTA; 2-2 csoportot alakítottunk; mit mondana az optimista;/illetve a pesszimista, ha fél pohár vize lenne; ha hajótörést szenvedne; kettes osztályzatot kapna?
Záró körben: Ki, tartja magát pesszimistának? Hogyan tudunk segíteni nekik?
Az optimizmus gyakorlása

Hevesvezekényi Gyermeksziget Óvoda
A relaxációs gyakorlatokat követően Szomorú Szilárddal és Boldog Blankával játszottunk.
Tódi törpe varázsszemüvege című mese feldolgozása során a gyerekek nagy örömmel készítették el a varázsszemüvegüket.
A boldogságóra végén felléptünk a Boldogság várának második lépcsőfokára.

Beszélgetőkör indításaként mindenki lehetőséget kapott, hogy válasszon egy smile-t aszerint, hogy milyen hangulatban érkezett aznap az óvodába. Ezután kifejthették, miért azt választották. A csoport két táborra szakadt és a cél az volt, hogy a szomorú hangulatban érkezőket felvidítsuk és rávilágítsunk a nap jó dolgaira. Esős idő lévén aznap nem tudtunk a szabadba menni, de ennek is megkerestük a jó oldalát: elkészült az óvoda leghosszabb játék kígyója. Ezután negatív szituációkat játszottunk el a gyerekeknek. A feladatuk az volt, hogy ezekben is találják meg a pozitív, jó dolgokat.
Csoportunk egy kedvenc dalát többfajta hangulatban énekeltük el: mérgesen, szomorúan, csodálkozva, vidáman, álmosan, nagyon boldogan. Ennek segítségével is rávezettük őket, hogy vidáman, boldogan érezzük a legjobban magunkat. Zárásként meghallgattuk a Pozitív gyerek vagyok című dalt, mely hamar elnyerte a tetszésüket.
Encsi Csoda-Vár Óvoda és Bölcsőde
A boldogságóra tevékenységei közül a gyerekek a saját varázs szemüveg elkészítését élvezték a legjobban, amit felvéve meglátták saját és társaik pozitív tulajdonságait. A varázstükörbe bepillantva a mostani erősségüket látták a jövőben megvalósulni.
Gyermeklánc Óvoda és Bölcsőde, Család- és Gyermekjóléti Központ
Relaxációs gyakorlat: Irka-firka
\”Nézz bele a tükörbe¨- játék
Önarckép rajzolása: Boldog, mosolygós arc
Szomorú Szilárd és Boldog Blanka- csapatjáték
Mese: Tódi törpe varázsszemüvege
Kérdések: Voltatok ti is már szomorúak ? Ki vigasztalt meg ilyenkor?..stb
Készítsünk mi is varázsszemüveget! – szemüveg készítés, díszítés
Tükör játék. Önbizalom növelése. Mond magadról jó és szép dolgokat a tükörbe nézve!
Zenehallgatás, tánc: Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok
Encsi Csoda- Vár Óvoda és Bölcsőde
A gyerekek a mese hatására elmondták élményeiket.Vidám grimaszolással próbálták felvidítani a szomorú társakat.A varázsszemüveges mondókát örömmel ismételték, és táncoltak a zenére.
Iskolánkban a 3. osztály dolgozta fel az októberi témát, Csepreghiné Nyitrai Katalin osztályfőnök vezetésével.
Az iskola udvarán relaxációs gyakorlatokat végeztek és közösen énekeltek.
A keresztrejtvény megfejtése után elolvasták és feldolgozták a „A szomorú királykisasszony” című mesét.
Megbeszélték, hogy a sikerek eléréséhez nagyon fontos az önmagukkal folytatott pozitív párbeszéd.
Elkészítették saját „tükörképüket”, melyen sugárzik róluk az optimizmus.