
Az optimizmus gyakorlása

Vaskút-Bátmonostor Német Nemzetiségi Óvoda
A gyerekek a legjobban a tükör körbeadását élvezték, jó volt látni a sok megilletődött arcot, ahogy próbálták megfogalmazni, mit szeretnek magukon. A többiek nagyon kedvesen sorolták, hogy mit szeretnek a társukban, segítve ezzel azokat, akik nehezen fogalmazták meg saját pozitívumaikat. A foglalkozás végén megfestettük a közös szivárványunkat, ami számunkra az optimizmus jelképe.

Az októberi téma során a IV. osztályosokkal körbejártuk az optimizmus fogalmát, varázs szemüvegen át tekintettünk társainkra, végül csoportonként bátorító SMS-eket írtunk.
Elkészítettük csoportunkban a \\\”Tudás fáját\\\” , hogy mindenki láthassa mennyi mindenre képes. Így amikor belenéztek a tükörbe, könnyedén tudták sorolni jó tulajdonságaikat, képességeiket. Varázs szemüvegünk segített a világ jó dolgait észrevenni.
DERECSKEI BOCSKAI ISTVÁN ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
A Boldogság várába vezető lépcső második fokára léptünk. Új vendégek érkeztek hozzánk: Szomorú Szilárd és Boldog Blanka. Eljátszottuk mindkét szerepet, és megállapítottuk, hogy sokkal jobban éreztük magunkat, amikor Boldog Blanka bőrébe bújhattunk, ezért elhatároztuk, hogy felvidítjuk Szilárdot is. A gyerekek mindent bevetettek: megsimogatták, szép szavakkal becézték, kedveskedtek neki, cukorkával kínálták, bohóckodtak neki, megdicsérgették. De sajnos, nem sikerült felvidítani. Ezért a Kerekerdő tündéreinek kértük a segítségét, akik Tódi törpe varázsszemüvegéről meséltek nekünk. Együtt megtanultuk Tódi törpe szebben látó mondókáját, és Szilárdnak is elmondtuk, hogy hinni kell benne, hogy ügyesek és szerethetőek vagyunk, még akkor is, ha nem minden sikerül, úgy ahogy szeretnénk. Tükröt adtunk körbe, mindenki belenézett: Tükröm, tükröm mondd meg nekem, mi a jó, s mi szép bennem!
Nagyon megdicsérgettük magunkat, és aki bátortalan volt, annak segítettünk egy „melegzuhannyal”.
Rajz órán elkészítették a gyerekek a varázsszemüveget, aminek egyik oldala a derűt, másik oldala a borút szimbolizálja. Felpróbáltuk őket, és mi lettünk a legvidámabb, legoptimistább elsősök, akik hisznek a jóban, a szépben és a csodában! Mert JOBB VELÜNK A VILÁG!
Papi Kölcsey Ferenc Általános Iskola Aranyosapáti Tagiskolája
A Boldogságóra program októberi témája az optimizmus volt.Mit jelent az optimizmus? Milyen az optimista ember? Az optimizmus és a pesszimizmus fogalma. Az óra zárásaként megbeszéltük, hogy ki hogyan érezte magát, végül meghallgattuk Bagdi Bella: A világomban minden rendben van című dalát.
Októberben az optimizmus fogalmával ismerkedtünk. Beszélgettünk a pozitív felfogásról, életszemléletről, cselekedetekről. Különböző történeteknek adtunk optimista befejezést. A feladatok közül az optimista sms írást választotta az osztály. A közös munka:
Ne félj, semmi baj nem lesz!
Vigyázunk rád!
Minél előbb gyógyulj meg!
Szeretünk!
Fábiánsebestyéni Arany János Óvoda,Közművelődési Intézmény és Könyvtár
A téma feldolgozását ismét beszélgetéssel kezdtük,ezeket az idegen szavakat nem nagyon ismerték a gyermekek.Ezért a hónap dalának meghallgatásával folytattuk,ennek a hatására kicsit könnyebben megértették a téma lényegét.A dal nagyon tetszett,gyorsan el is sajátították a szövegét.A következő nap a gyerekek rajzaiból elkészítettük a pesszimista- és az optimista falat.Sok érdekes dologról rajzoltak a gyerekek,hogy mit is jelent nekik az optimizmus és pesszimizmus fogalma.