
Az optimizmus gyakorlása


Nem volt könnyű elkezdeni a témát a gyerekekkel, mivel nem ismerték a szavak (optimista, pesszimista) jelentését. Miután megbeszéltük őket, a szavakat értették, de nem tudták megfogalmazni gondolataikat, amikor a különböző helyzetek optimista vagy pesszimista megközelítését tárgyaltuk. Kicsik még, a 2. osztály elején vannak, nem egyszerű ez nekik. Feladatnak az optimista sms-t választottam, csoportmunkában. De ez sem volt könny. Átgondolva a korukat, a tudásukat, arra jutottam, hogy 4 osztálytársuknak írjunk különböző témában optimista sms-t közösen, én felírom a táblára, és válasszanak, melyik tetszik nekik és írják le a kapott mobiltelefonjukba. Ez a feladat már sikeresnek bizonyult és jó kedvvel díszítettük ki az sms falunkat emotikonokkal.
Székács József Evangélikus Óvoda, Általános Iskola és Gimnázium
Az tablóval igyekszünk kifejezni, hogy mi egy igazán boldog osztály vagyunk.
Ezt mások is megerősítik. Örülünk neki.
Székács József Evangélikus Óvoda, Általános Iskola és Gimnázium
A varázsgömb megmutatja, hogy milyen boldog jövőt képzelnek el maguknak a gyerekeknek.
A rajz előtt interjút készítettek egymással, olyan helyzetekről, amelyektől féltek, de a végén jól sültek el. Nagyon jó meglátásaik voltak a „Mi sül ki ebből?” játékhoz.
Szentesi Felsőpárti Óvoda, Dr. Mátéffy Ferenc utcai Tagóvodája
Szomorú Szilárd és Boldog Blanka játékával beszéltük meg, hogy mitől vagyunk boldogok. Tódi törpe varázsszemüvege mesével is megismerkedtünk. A foglalkozás lezárása ként varázsszemüveget készítettünk, amit használunk a szükséges helyzetekben. Az értékeink fájára elhelyeztük a képeket, helyet hagyva a szülőknek is.