
Az optimizmus gyakorlása


Petőfi Sándor Általános Iskola
Az ötödik osztályos VCSAPAT rajzot készített, miközben nagyítóval szemlélték a világot. A csúnya környezetben is meglelte mindenki a szépet, úgy, hogy arra irányították a figyelmet. A csapat minden tagja sikeresen dolgozott.
Petőfi Sándor Általános Iskola
A második osztályos Elfogadók csapat a töklámpás ijesztő mosolyában is megtalálta a kedvességet, ugyanakkor mindenki egyetértett abban, hogy bárhol, bármiben és bárkiben van valami jó.
Petőfi Sándor Általános Iskola
Az óvodás Gyöngyvirág csapat a mosolyjel segítségével varázsolt vidámságot. Ha szomorú valaki, meg kell vigasztalni, ha körülöttünk valami rossz van, meg kell találni a szépet. Beszélgetésekkel, játékokkal sikerült ezt megvalósítani, megtanulni.
Petőfi Sándor Általános Iskola
Ay óvodás csapat keyével formáyta a „nagzyítót”, így szemlélve a világ szépségeit. Megbeszélték, hogy mindenütt meg lehet találni a szépet, a kellemeset, ha mosolygunk, kacagunk, a körülöttünk lévő világ is vidám lesz. Aztán alkottak „szépet”, ami örömet okozott nekik.
DSZC Baross Gábor Középiskolája és Kollégiuma
Nagyon örültem, hogy az osztály előtt nem volt ismeretlen fogalom az optimizmus, és annak még inkább, hogy többen optimistának is tartják magukat. Összeszedtük a derűlátó ember jellemzőit, és szituációkon keresztül gyakoroltuk is azt. Arra jöttünk rá, hogy könnyebben és gyorsabban tudnánk pesszimistán reagálni sok helyzetben, és az pedig, hogy optimista hozzáállásunk legyen tudatos odafigyelést igényel. A feladat tetszett a diákoknak, bátorították a nehéz helyzetben lévő barátot, és emellett segítő szándékukat is kifejezték.
A boldogság útján lépünk a libákkal, eljutunk az optimizmus fájáig-tuti jel
Beszélgetés: -Bármikor, bármire képes vagyok
-Mindenben meglátni a jót (délutáni alvás, kelkáposzta főzelék stb., reggeltől estig mi minden történik velünk, mit szeretünk, mit nem, ha valamit nem szeretünk, abban mi a jó? Esik az eső-nem tudunk kimenni)
-A világ jó, az emberek jók (mit láttok szépnek a világban?)
-A megoldhatatlannak tűnő problémáknál nem adjuk fel (Mese a kisfiúról, aki mérleghintázni szeretett volna)
Játék: két csapat, szomorú arc, vidám arc- amelyik csapat a szomorút kapja, úgy csinál, a másik csapatnak fel kell vidítani. Utána csere
Beszélgetés: -Voltatok-e szomorúak? Ki segített megvigasztalódni, ki vidított fel?
Dal: Bagdi Bella-Pozitív gyerek vagyok, bármikor bármire képes vagyok
Játék: Tükör-Mi szép bennem? Miben vagyok ügyes? Mit tudok a legjobban csinálni?
Kézműves: Varázsszemüveg készítése, amit, ha felteszek mindent szépnek és jónak látok.
Színezés zsírkrétával, ceruzával, díszítés flitterrel ragasztóval.
TÖRÖK ENIKŐ ANDREA: NAGYÍTÓ
Nagyon sok pesszimista, szorongó emberrel találkozhatunk, de szerencsére többen vannak azok, akik az élet napos oldalát veszik észre és optimistán fognak a problémák megoldásához.
Az életben mindig meg kell keresni azokat az eszközöket, amelyekkel nem csak magunkat, de másokat is boldoggá tehetünk. Ilyen eszközök lehetnek a figyelmesség, a törődés és a szeretet.
A szatmári 1o-es számú Általános Iskola Mesepillangói úgy gondolják, hogy bár nem vagyunk egyformák, nem vagyunk tökéletesek, de ha optimistán állunk a dolgokhoz, a sok apró jóból lehet egy nagyobb jó, a gyenge is hegyeket mozgathat. Pillangókkal fejezték ki gondolataikat…
A Nyíregyházi Bem József Általános Iskola 4. a osztályos tanulói optimistán szemlélik a világot, a tanulást. A saját készítésű videójuk felhívja a figyelmet a pozitív szemléletre!
„Mindenben a legjobbat kell látni és a legjobbat kell várni”!
A Nyíregyházi Bem József Általános Iskola 4. a osztály optimista diákjai a „nagyító” lencséjén keresztül észrevették a szépséget az elhanyagolt környezetben. Az optimista szemüveg mindig meg tudja mutatni az értéket, a természet és környezetünk szépségét. Mottónk: „Láss ne csak nézz”