
Az optimizmus gyakorlása


Sajóbábonyi Deák Ferenc Általános Iskola
Ügyesen megfogalmazták a tanulók az optimista gondolkodás lényegét.
Miért jobb egy mosolygós gyerek társaságában lenni, a haragos, durva gyerekénél?
Előjött a hála is annál a gondolatnál, hogy mi okoz örömet, mivel vigasztalódunk meg.
Az örökmosoly feladatot az óra folytatásán, az önálló munkán csináltuk meg, amit aztán nagy tablóra ragasztottunk „Pozitív gyerek vagyok” címmel.
Budapesti Egyesített Középiskolai Kollégium
Téma: Optimizmus a hétköznapokban
Helyszín: M. 19-es épület 116-os tanulószoba
Cél:
– Az optimista és a pesszimista viszonyulás megismertetése.
– Az optimista és pesszimista szemléletmód közötti különbség megfogalmazása.
– Az élethez való pozitív hozzáállás rendszeres munkával elsajátítható.
A kompetenciafejlesztés feladatai: önismeret, társasismeret, önfeltárás, önreflexió, a pozitív érzelmek erősítése, az önátalakítás lehetőségének felismertetése.
Módszerek: egyéni és páros munka, beszélgetés.
Eszközszükséglet: IKT eszközök (laptop, projektor, hangszóró), feladatlap, toll
Készítette: Lőrincz Norbert, kollégiumi nevelőtanár
A „Boldogságóra” kézikönyvben olvasottakra támaszkodtam a foglalkozás megtervezésekor. Meghallgattuk a „Pozitív gyerek vagyok” című dalt. Beszélgettünk, hogy ki, miben jó, mire képes. Kiderült, hogy néhányan alul értékelték magukat. Ők pozitív megerősítést kaptak, hogy igenis, meg tudja csinálni, képes rá. A vidám és szomorú csapat nagyon jól teljesítette a feladatát. Elmondták, hogy könnyebb volt egymást nevetésre bírni, mint szomorúságra. A végén az egész csoport nevetésbe tört ki. A tükörjáték során azokat a gyermekeket választottam először, mert mindenki jelentkezett, akik magabiztosak. Ők példát adtak a többieknek. Nagyon jó hangulatban telt a foglalkozás és biztos vagyok benne, hogy sok gyermeknek adott önbizalmat.