Az optimizmus gyakorlásához meghívtuk a szülőket is. 2 csoportra osztottam a jelenlévőket, optimistákra, és pesszimistákra. Különböző szituációkat kaptak, amikre a csoportjuk szerint kellett reagálniuk. A pesszimistákat aztán könnyen átfordítottuk optimizmusba. Az óra elején a mellékelt ppt-t mutattam be.
Az optimizmus gyakorlása

Jármi-Papos-Őr Általános iskola
A foglalkozást a „ Domborítok mint a cica, házba bújok, mint a csiga…”a mondókára a hátat domborítjuk, majd behúzzuk a fejet és a nyakat a mellkasunk védelmébe és a sarkunkra kuporodunk. Ezt a gyakorlatot néhányszor ismételjük.Ismertetem a gyerekekkel a téma címét és arról beszélgetünk ki hogyan érzi magát, mi történt velük ezen a napon. A foglalkozás fő részében egy mesét dolgozunk fel közösen. Felolvasom nekik A szomorú királykisasszony meséjét, amihez kérdéseket válaszolunk meg és feladatokat készítünk el a mesével, optimizmussal kapcsolatban. A foglalkozás végén a gyerekekkel megnézzük internet segítségével Az aranyszőrű bárány mesét.
Keszthelyi Életfa Óvoda Gagarin Utcai Tagóvodája
II. Hónap anyaga: OPTIMIZMUS GYAKORLÁSA
Foglalkozást kezdő ének: Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok
A dalra kitalált, rögtönzött koreográfiát készítettünk.
Vendégségbe érkezett Szomorú Szilárd és Boldog Blanka akiknek a gyerekek is bemutatkoztak.
Elmeséltem a Bódi törpe látószemüvege mesét, és többször elismételtem a Szebben látó mondókát.
Varázsszemüveget tettünk fel, mindenki elmondhatta mi dolgot lát a szemüvegen át.
Körbeadtunk egy kis tükröt, ugyan így elmondhatták ki mi szépet és jót lát, ha belenéz a tükörbe.
Kartonpapírra elkészítettük az „Érzékek fáját”.
Záróéneklés: Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok

Szentesi Felsőpárti Óvoda, Dr. Mátéffy Ferenc utcai Tagóvodája
A téma feldolgozását a Tódi törpe varázsszemüvege című mese köré építettük. A mese után egy játékszemüveg („varázsszemüveg”) segítségével mindenki elmondhatta, hogy mitől érzi magát boldognak. Még egyelőre nehezen ment a megfogalmazás, elsősorban tárgyakat, játékokat neveztek meg a gyermekek. A valódi boldogság lényegét Szomorú Szilárd és Boldog Blanka játékával próbáltuk megközelíteni. A foglalkozás lezárásaként a varázsszemüveget, amit használtunk, elhelyeztük a csoportszobában, hogy bárki, bármikor használhassa, ha szükségét érzi. Az értékeink fáját elkezdtük közösen festeni.
Szomorú és vidám táblákat készítettünk,és sokat nevettünk közben.
Budapest III. Kerületi Dr. Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
Az optimista, pesszimista fogalmak tisztázása után, a pozitív tulajdonságokat gyűjtöttük össze közösen, majd mindenkinek saját magáról kellett pozitív dolgokat mondania /Ehhez használtuk a Pozitív gyerek vagyok kártyákat is/, illetve a suliban, és otthon gyűjteni, lehetőleg a neve betűiből kezdődőket.
A következő órán mindenki kapott egy fehér papírtányért, amin körberajzolja a tenyerét, és felírta a szélére a nevét. Körbeadtuk ezeket, és mindenki próbált minél több igaz, pozitív tulajdonságot írni a többiek „tenyerébe”! Plusz feladatként, a héten a tanároktól is kértek pozitív jellemezőket magukról, amit a tenyérrajz köré írattak fel! Az általuk választott Színes Smiley tányérhoz kapcsolva raktuk fel csipeszekkel, és egy fonalháló segítségével a falra…
Megtanultuk, hogy minden rosszban van valami jó. Felfedeztük, hogy mindenben megtalálhatjuk a jót.
Kossuth Lajos Evangélikus Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Írta: Kedvesek4a
Kossuth Lajos Evangélikus Általános Iskola és AMI
Soltvadkert