Csupa pozitív kisugárzás! Az egyéni és a csapatmunka, és tudunk köszönetet mondani. Jó szívvel olvastam ezt végig. Köszönöm Gina a munkádat!
Az optimizmus gyakorlása
Papp Bertalan Ószőlői Általános Iskola
A legapróbb legény az osztályomban, és egyben a legnagyobb bohóc. Nem tudom mosoly nélkül végigolvasni egyszer sem. Laci és a két erős férfi. :)))) Köszönöm Lackó ezt a szuper kis történetet. 🙂
Papp Bertalan Ószőlői Általános Iskola
És tényleg olyan jó érzés, amikor jó emberekkel találkozunk. 🙂 Köszönöm Lili ezt a történetet!
Papp Bertalan Ószőlői Általános Iskola
Amikor ezt a fogalmazást olvastam, megijedtem az elején, de optimista voltam; biztosan kikerekíti Lili a történetet. Nos, így is tett. Köszönöm Lili az írásodat!
Papp Bertalan Ószőlői Általános Iskola
Gáborom, nem egy olyan lány, aki csak úgy elsírná magát. Hát ő tényleg nem olyan. Aki katonának készül… Köszönöm Gábor a fogalmazásodat! 🙂
Nem lehetünk mindig jókedvűek, derűsek, gond nélküliek, de mindent megtehetünk annak érdekében, hogy a vidámságot magunkból és másokból előcsalogassuk. Ehhez nem kellenek nagy dolgok. Van, hogy elég az, ha együtt „alkotunk” valamit, ami megtölti színnel, élettel a szürkeséget, feledteti rossz kedvünk. Az optimizmushoz szerintem ez is hozzátartozik! Az osztályterem a második otthonunk, s nem mindegy, hogy időnk nagy részét milyen otthonban töltjük.Szeretem az osztálytermünket, a gyerekek is. Minden közös és egyéni munkához kapcsolódik egy élmény, amit jól esik felidézni, nemcsak a szemnek, a léleknek is jó! Különösen ajánlom a borús, szürke napokon – amikor amúgy is hajlamosabbak vagyunk a pesszimizmusra – az együttes alkotást, mert legalább nem az esőre figyelünk, hanem egymásra.
” A világ ma is felfedezőkre, utazókra, szeretettel rá figyelőkre, tanúkra és megmentőkre vár…” (Herman Ottó)
Optimista jóslat: A gyerekek fogják megmenteni a világot.
A szeptemberi programok zsúfoltsága miatt október elején emlékeztünk meg a Népmese napjáról, amit minden évben hagyományosan megtartunk. A felnőttek egy népmesét adnak elő a gyerekeknek, aztán közösen játszunk, énekelünk, táncolunk. Az idén A bolond falu című mesét adtuk elő. Hogyan kapcsolódik ez a boldogsághoz, az optimizmushoz? Szerintem több ponton is: a gyerekeknek a meseválasztás az utolsó pillanatig meglepetés, izgalommal várják, találgatják ugyan milyen mese lesz, felelevenítik a régebbi meséket. A pedagógusok is örömmel készülnek, jó hangulatban próbálnak, kizökkenti őket a megszokott, mindennapi teendőkből. S nem utolsó sorban még közelebb hozza őket a gyermekekkel.
Egy jó hangulatú, vidám közösségben a pesszimizmussal szemben az optimista szemlélet és érzés kerül előtérbe. Ezért próbálunk minél több ilyen közösségépítő programot szervezni gyermekeinknek.
Olyan jókedvvel és örömmel teli tükörképek készültek a mai boldogságóránkon,amik remélhetőleg vidámságot okoz azoknak akik készítették, akárhányszor csak ránéznek. Üzenőfüzetünk belső oldalára ragasztottuk, hogy bármikor kéznél legyen, ha szükség van épp egy kis nevetésre.
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola
Tavaly 1. osztályban nem minden témakört dolgoztunk fel. Az idén ezért egy olyan témakört választottam, amit még nem érintettünk. Nem törvényszerű az sem, hogy az egyes BOLDOGSÁG témakörök sorban kövessék egymást.Úgy gondoltam az évkezdéshez : Az optimizmus gyakorlása kiváló téma lesz. Így tanítványaim pozitívan és bizakodva kezdtek hozzá a 2019/2020-as tanévhez.