Nem lehetünk mindig jókedvűek, derűsek, gond nélküliek, de mindent megtehetünk annak érdekében, hogy a vidámságot magunkból és másokból előcsalogassuk. Ehhez nem kellenek nagy dolgok. Van, hogy elég az, ha együtt „alkotunk” valamit, ami megtölti színnel, élettel a szürkeséget, feledteti rossz kedvünk. Az optimizmushoz szerintem ez is hozzátartozik! Az osztályterem a második otthonunk, s nem mindegy, hogy időnk nagy részét milyen otthonban töltjük.Szeretem az osztálytermünket, a gyerekek is. Minden közös és egyéni munkához kapcsolódik egy élmény, amit jól esik felidézni, nemcsak a szemnek, a léleknek is jó! Különösen ajánlom a borús, szürke napokon – amikor amúgy is hajlamosabbak vagyunk a pesszimizmusra – az együttes alkotást, mert legalább nem az esőre figyelünk, hanem egymásra.
Az optimizmus gyakorlása
” A világ ma is felfedezőkre, utazókra, szeretettel rá figyelőkre, tanúkra és megmentőkre vár…” (Herman Ottó)
Optimista jóslat: A gyerekek fogják megmenteni a világot.
A szeptemberi programok zsúfoltsága miatt október elején emlékeztünk meg a Népmese napjáról, amit minden évben hagyományosan megtartunk. A felnőttek egy népmesét adnak elő a gyerekeknek, aztán közösen játszunk, énekelünk, táncolunk. Az idén A bolond falu című mesét adtuk elő. Hogyan kapcsolódik ez a boldogsághoz, az optimizmushoz? Szerintem több ponton is: a gyerekeknek a meseválasztás az utolsó pillanatig meglepetés, izgalommal várják, találgatják ugyan milyen mese lesz, felelevenítik a régebbi meséket. A pedagógusok is örömmel készülnek, jó hangulatban próbálnak, kizökkenti őket a megszokott, mindennapi teendőkből. S nem utolsó sorban még közelebb hozza őket a gyermekekkel.
Egy jó hangulatú, vidám közösségben a pesszimizmussal szemben az optimista szemlélet és érzés kerül előtérbe. Ezért próbálunk minél több ilyen közösségépítő programot szervezni gyermekeinknek.
Olyan jókedvvel és örömmel teli tükörképek készültek a mai boldogságóránkon,amik remélhetőleg vidámságot okoz azoknak akik készítették, akárhányszor csak ránéznek. Üzenőfüzetünk belső oldalára ragasztottuk, hogy bármikor kéznél legyen, ha szükség van épp egy kis nevetésre.
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola
Tavaly 1. osztályban nem minden témakört dolgoztunk fel. Az idén ezért egy olyan témakört választottam, amit még nem érintettünk. Nem törvényszerű az sem, hogy az egyes BOLDOGSÁG témakörök sorban kövessék egymást.Úgy gondoltam az évkezdéshez : Az optimizmus gyakorlása kiváló téma lesz. Így tanítványaim pozitívan és bizakodva kezdtek hozzá a 2019/2020-as tanévhez.
Szigetszentmiklósi Csicsergő Óvoda
2, Az optimizmus gyakorlása
A Tódi törpe varázsszemüvege mesét két alkalommal is elmondtuk. Elkészítettük a varázsszemüveget, és a mosolygós arcot is. A varázsszemüveget használtuk is oly módon, hogy mindenki mondhatott valami olyan szép dolgot, amit eddig más talán észre sem vett. Ez mellett kiszíneztük a munkafüzetben ehhez a témához kapcsolt kis kunyhót is. A varázsszemüveggel sokáig játszottak szabad játékaik során. A kis mosolyt gyakran használták akkor, ha valamelyikük rosszkedvű volt. Ezzel próbáltak mosolyt csalni egymás arcára.
Keszthelyi Életfa Óvoda Gagarin Utcai Tagóvodája
Kezdő relaxáció: „Napimádás”
Zenehallgatás: Pozitív gyerek vagyok
Mondóka: Kerekerdő kalandra hív téged…
Mese: Tódi törpe varázsszemüvege
Varázsszemüveg elkészítése
Debreceni Lorántffy Zsuzsanna Általános Iskola
Csupa jó tulajdonságokat gyűjtöttek össze magukról a gyerekek, erősítve önbizalmukat, majd a Tudorka Magazin témához kapcsolódó tesztjét töltötték ki. Utána felszabadultan énekelték többször is kedvenc dalukat.

Szolnoki Fiumei Úti Általános Iskola
Készítettünk vándorbatyut, tettünk bele hamuban sült pogácsát és elindultunk Hetedhétországba. 3 akadályt leküzdöttünk, és végig bíztunk abban, hogy sikerül a Varázsfát megtalálnunk.

7-es számú Óvoda, Sepsiszentgyörgy
A gyermekek különböző érzelmeket ábrázoló képek közül válogathattak. Elmesélhették, hogy mikor voltak szomorúak, vidámak. Mi segítette őket megnyugodni? Mi volt a jó, abban amikor… Játszhattak a bábokkal.