A relaxációs gyakorlatokat követően („Medve vagyok és cammogok”, „Dagasztás”, „Repül a karom, ha akarom, ha nem akarom”) megbeszéltük a gyerekekkel a hónap témáját, tisztáztuk az optimista és a pesszimista szavak jelentését, majd megnéztük a honlapon található optimista szemléletről szóló videót is, mely azt sugallta számukra, hogy mindig van megoldás. Ezt követően a következő játékokat játszottuk: Hogy vagy?, Nevetésverseny, Add tovább a grimaszt!). A szomorú királykisasszony c. mese felolvasását követően ötleteket soroltak arról, hogy miért lehetett szomorú a királylány és hogy milyen módszereket alkalmaznának a megvigasztalására. majd elkészítettük a Valóra vált álmok tablóját, amelyen lerajzolták, hogy milyen álmukat szeretnék megvalósítani a jövőben. Természetesen most is meghallgattuk a hónap dalát a Pozitív gyerek vagyok. Az órát a Most hogy vagy? c. játékkal és meditációs gyakorlattal zártuk.
Az optimizmus gyakorlása
Minden rosszban van valami jó! Akárcsak a mesékben, ahol minden jól végződik. Az optimista emberek, akárcsak a meseszereplők, csodákra képesek. Az optimista gondolkodást a mesék világán keresztül közelítettük meg.
Annyi szép rajz született, büszke vagyok Rájuk! Mutatok párat Nektek.
Ma kipróbáltuk osztályfőnök kolléganőmmel, hogy működik a boldogságóra, ha a két osztály együtt dolgozik. Nem volt meglepetés, hogy gördülékenyen mentek az események, hiszen a gyerekek jó viszonyban vannak egymással. A ráhangoló videó jókedvre derítette a kicsit álmos társaságot, és a nehezen induló beszélgetés lassan történetek mesélésébe váltott át. Szinte mindenki tudott mondani valami emlékezeteset az életéből, amikor az optimizmusa segítette át a nehézségeken. Könnyen ment a naplóírás is, a válogatás volt igazán nehéz, mert nagyon érdekes történetek születtek, érezhető módon nem kitalált eseményeket írtak le a gyerekek, hanem számukra fontos történéseket.
Ma kipróbáltuk osztályfőnök kolléganőmmel, hogy működik a boldogságóra, ha a két osztály együtt dolgozik. Nem volt meglepetés, hogy gördülékenyen mentek az események, hiszen a gyerekek jó viszonyban vannak egymással. A ráhangoló videó jókedvre derítette a kicsit álmos társaságot, és a nehezen induló beszélgetés lassan történetek mesélésébe váltott át. Szinte mindenki tudott mondani valami emlékezeteset az életéből, amikor az optimizmusa segítette át a nehézségeken. Könnyen ment a naplóírás is, a válogatás volt igazán nehéz, mert nagyon érdekes történetek születtek, érezhető módon nem kitalált eseményeket írtak le a gyerekek, hanem számukra fontos történéseket.
” Vajon egyetlen gyermek az osztályban, elbírja-e a karjában az összes többi társát??”- hangzott a kérdésem. Persze mindenki előbb pesszimistán gondolkodott……
A kitűzött céljainkért küzdeni kell, pozitívan kell hozzáállni a dolgokhoz, ami majd sikerélményhez is vezet….
GYEREKSZÁJ 🙂
Optimista vagyok, mert ha….
segítenem kell a szüleimnek , akkor nem vagyok szomorú, inkább boldog, mert tudom, hogy ezzel örömöt szerzek nekik és a lakásunk is tiszta lesz, amiben nekem is részem volt.
Optimista vagyok, mert ha …..
egész délután tanulnom kell, akkor már előre látom a dolgozatomra írt ötöst, ezért egyre szorgalmasabb vagyok. Tudom, hogy ez az én munkám és ezt kell jól végeznem.
Optimista vagyok, mert ha…
elmarad a betervezett családi kirándulás a rossz idő miatt, akkor újra tudom tervezni a hétvégét úgy, hogy mindenki jól tudja magát érezni és vidáman teljen az együtt töltött idő. A kirándulást majd bepótoljuk!
Optimista vagyok, mert ha……
a legjobb barátom lemondja a megbeszélt programot, akkor megpróbálom megérteni őt, az okokat. Kitalálok valamit,amitől szintén jól érzem magam.
Előkészítés: Fésűs É.: Veszekedős mese
1.Varázs szemüveg, CD tükör barkácsolása:
Szmájli kitűző készítése, felrakása
2.Játékok a barkácsolt eszközökkel:
a. ) Varázs szemüveg: Képzeljétek el, hogy a varázs szemüvegeteket felvéve meglátjátok a rossz dolgokban a jót! Mesélj el egy esetet, amikor valami rossz dolog történt veled! Most vedd fel a szemüvegedet, és mondd el, hogyan tudod jóra fordítani azt, ami történt!
b.) Arckifejezéssel mutassuk meg, milyen a hangulatunk!(vidám, szomorú, dühös…)
c.) Egy gyerek mutatja, amit súgok, a többi kitalálja, majd utánozza.
3. Tükörjáték
A tükrünkbe pillantva saját, majd egymás jó tulajdonságainak sorolása
4. Szmájli kitűző felrakása
Előkészítés: Fésűs É.: Veszekedős mese
1.Varázs szemüveg, CD tükör barkácsolása:
Szmájli kitűző készítése, felrakása
2.Játékok a barkácsolt eszközökkel:
a. ) Varázs szemüveg: Képzeljétek el, hogy a varázs szemüvegeteket felvéve meglátjátok a rossz dolgokban a jót! Mesélj el egy esetet, amikor valami rossz dolog történt veled! Most vedd fel a szemüvegedet, és mondd el, hogyan tudod jóra fordítani azt, ami történt!
b.) Arckifejezéssel mutassuk meg, milyen a hangulatunk!(vidám, szomorú, dühös…)
c.) Egy gyerek mutatja, amit súgok, a többi kitalálja, majd utánozza.
3. Tükörjáték
A tükrünkbe pillantva saját, majd egymás jó tulajdonságainak sorolása
4. Szmájli kitűző felrakása
Katica csoport
Az optimizmus témára való ráhangolódást zenehallgatással kezdtük. Meghallgattuk a pozitív gyerek vagyok című dalt, majd közösen énekelgettünk.
Beszélgettünk, hogy voltak e már szomorúak? Miért? Mi a boldogság? Mitől boldogok?
Lerajzolták a gyerekek melyek azok a dolgok, események, amikor boldognak érzik magukat. Nagyon sok különféle eseményt, tárgyat rajzoltak le, neveztek meg. Mosolyogva beszélgettünk rajzolás közben. Az elkészült munkákat egy boldogság jelbe tettük, köré ülve mosolyogtunk, integettünk.