Elképzeltük, lerajzoltuk milyen lesz az életünk a jövőben.
Elkészült a mi kis Álomfánk.
Az optimizmus gyakorlása
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
A Jobb Veled a Világ Alapítvány Boldogságóra októberi foglalkozásán Az optimizmus gyakorlása témakörében a Mókuskák 1. osztály az alábbi feladatokat végezte el.
A relaxációs gyakorlatokat követően („Medve vagyok és cammogok”, „Dagasztás”, „Repül a karom, ha akarom, ha nem akarom”) megbeszéltük a gyerekekkel a hónap témáját, tisztáztuk az optimista és a pesszimista szavak jelentését, majd megnéztük a honlapon található optimista szemléletről szóló videót is, mely azt sugallta számukra, hogy mindig van megoldás. Ezt követően a következő játékokat játszottuk: Hogy vagy?, Nevetésverseny, Add tovább a grimaszt!). A szomorú királykisasszony c. mese felolvasását követően ötleteket soroltak arról, hogy miért lehetett szomorú a királylány és hogy milyen módszereket alkalmaznának a megvigasztalására. majd elkészítettük a Valóra vált álmok tablóját, amelyen lerajzolták, hogy milyen álmukat szeretnék megvalósítani a jövőben. Természetesen most is meghallgattuk a hónap dalát a Pozitív gyerek vagyok. Az órát a Most hogy vagy? c. játékkal és meditációs gyakorlattal zártuk.
Október az optimizmus hónapja, a Boldogságóra programban. A kihívásokról beszéltünk, átkereteztük a kihívásainkat és erről írtunk egy rövid kis naplóbejegyzést.
Október az optimizmus hónapja, a Boldogságóra programban. A kihívásokról beszéltünk, átkereteztük a kihívásainkat és erről írtunk egy rövid kis naplóbejegyzést.
Papp Bertalan Ószőlői Általános Iskola
Számomra a történet legfontosabb üzenete: Mindig tanulunk valamit. Köszönöm Arni ezt a történetet.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
A relaxációs gyakorlatokat követően („Medve vagyok és cammogok”, „Dagasztás”, „Repül a karom, ha akarom, ha nem akarom”) megbeszéltük a gyerekekkel a hónap témáját, tisztáztuk az optimista és a pesszimista szavak jelentését, majd megnéztük a honlapon található optimista szemléletről szóló videót is, mely azt sugallta számukra, hogy mindig van megoldás. Ezt követően a következő játékokat játszottuk: Hogy vagy?, Nevetésverseny, Add tovább a grimaszt!). A szomorú királykisasszony c. mese felolvasását követően ötleteket soroltak arról, hogy miért lehetett szomorú a királylány és hogy milyen módszereket alkalmaznának a megvigasztalására. majd elkészítettük a Valóra vált álmok tablóját, amelyen lerajzolták, hogy milyen álmukat szeretnék megvalósítani a jövőben. Természetesen most is meghallgattuk a hónap dalát a Pozitív gyerek vagyok. Az órát a Most hogy vagy? c. játékkal és meditációs gyakorlattal zártuk.
Minden rosszban van valami jó! Akárcsak a mesékben, ahol minden jól végződik. Az optimista emberek, akárcsak a meseszereplők, csodákra képesek. Az optimista gondolkodást a mesék világán keresztül közelítettük meg.
Annyi szép rajz született, büszke vagyok Rájuk! Mutatok párat Nektek.
Ma kipróbáltuk osztályfőnök kolléganőmmel, hogy működik a boldogságóra, ha a két osztály együtt dolgozik. Nem volt meglepetés, hogy gördülékenyen mentek az események, hiszen a gyerekek jó viszonyban vannak egymással. A ráhangoló videó jókedvre derítette a kicsit álmos társaságot, és a nehezen induló beszélgetés lassan történetek mesélésébe váltott át. Szinte mindenki tudott mondani valami emlékezeteset az életéből, amikor az optimizmusa segítette át a nehézségeken. Könnyen ment a naplóírás is, a válogatás volt igazán nehéz, mert nagyon érdekes történetek születtek, érezhető módon nem kitalált eseményeket írtak le a gyerekek, hanem számukra fontos történéseket.
Ma kipróbáltuk osztályfőnök kolléganőmmel, hogy működik a boldogságóra, ha a két osztály együtt dolgozik. Nem volt meglepetés, hogy gördülékenyen mentek az események, hiszen a gyerekek jó viszonyban vannak egymással. A ráhangoló videó jókedvre derítette a kicsit álmos társaságot, és a nehezen induló beszélgetés lassan történetek mesélésébe váltott át. Szinte mindenki tudott mondani valami emlékezeteset az életéből, amikor az optimizmusa segítette át a nehézségeken. Könnyen ment a naplóírás is, a válogatás volt igazán nehéz, mert nagyon érdekes történetek születtek, érezhető módon nem kitalált eseményeket írtak le a gyerekek, hanem számukra fontos történéseket.