Milyen lesz a jövőm? Mivel foglalkozok majd és lesz-e családom? Ezekre a kérdésekre születtek a rajzok.
Az optimizmus gyakorlása
Az 1. osztályosokkal beszélgettünk arról, hogy ki hol képzeli el magát 20 év múlva. Akad, aki rendőr lesz, vagy fodrász, de itt található a jövő állatorvosa és állattenyésztője is. De természetesen nem maradunk katona nélkül sem. Sőt itt tanulnak a jövő autóversenyzői is. 😊😊
Magyarpolányi Kerek Nap Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A második osztály tablója 21 évvel később. A tervek megvalósultak, mindenki azzal foglalkozik, amivel szeretett volna.
Olyan varázsszemüveget készítettünk, ami biztos segít, ha baj van, és rajta keresztül valóban rózsaszínben láthatjuk a világot. És ez közelebb visz az optimista gondolkodás megalapozásához és elsajátításához.
Az FNO Intézményegységben 2019. 10. 15-én került sor a második Boldogság órára, melynek témája: Az optimizmus gyakorlása volt. A csoportot Fejlesztő Nevelés-Oktatásban résztvevő fogyatékos tanulók alkotják. Vidám hangulatú, eseménydús foglalkozást tudhatunk magunk mögött , melynek során a sérült tanulók igazán felszabadultan vettek részt. A zene, mint az önkifejezés egyik legjobb eszköze, valamennyiük életében meghatározó szerepet tölt be. A foglalkozás zárásaként a Soha nem adjuk fel című dal feldolgozása /gesztusnyelv jelrendszerével / a bennünk élő optimizmust mutatta /mutatja meg.
Elképzeltük, lerajzoltuk milyen lesz az életünk a jövőben.
Elkészült a mi kis Álomfánk.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
A Jobb Veled a Világ Alapítvány Boldogságóra októberi foglalkozásán Az optimizmus gyakorlása témakörében a Mókuskák 1. osztály az alábbi feladatokat végezte el.
A relaxációs gyakorlatokat követően („Medve vagyok és cammogok”, „Dagasztás”, „Repül a karom, ha akarom, ha nem akarom”) megbeszéltük a gyerekekkel a hónap témáját, tisztáztuk az optimista és a pesszimista szavak jelentését, majd megnéztük a honlapon található optimista szemléletről szóló videót is, mely azt sugallta számukra, hogy mindig van megoldás. Ezt követően a következő játékokat játszottuk: Hogy vagy?, Nevetésverseny, Add tovább a grimaszt!). A szomorú királykisasszony c. mese felolvasását követően ötleteket soroltak arról, hogy miért lehetett szomorú a királylány és hogy milyen módszereket alkalmaznának a megvigasztalására. majd elkészítettük a Valóra vált álmok tablóját, amelyen lerajzolták, hogy milyen álmukat szeretnék megvalósítani a jövőben. Természetesen most is meghallgattuk a hónap dalát a Pozitív gyerek vagyok. Az órát a Most hogy vagy? c. játékkal és meditációs gyakorlattal zártuk.
Október az optimizmus hónapja, a Boldogságóra programban. A kihívásokról beszéltünk, átkereteztük a kihívásainkat és erről írtunk egy rövid kis naplóbejegyzést.
Október az optimizmus hónapja, a Boldogságóra programban. A kihívásokról beszéltünk, átkereteztük a kihívásainkat és erről írtunk egy rövid kis naplóbejegyzést.
Papp Bertalan Ószőlői Általános Iskola
Számomra a történet legfontosabb üzenete: Mindig tanulunk valamit. Köszönöm Arni ezt a történetet.