Relax: -Égig érő fa vagyok….
-Nevetésversen
-Ősz: Pók készítés
Sün rajzolás
-Hogyan érezted magad? Legközelebb is sikerülni fog!!!
Az optimizmus gyakorlása
Nagykárolyi 1-es számú napköziotthon
Majd megnövök én …
-írás-
A Bogyó és Babóca kiscsoportosai úgy képzelik el boldogan az életet, hogy felnőttkorban, a számukra kedves hivatást szeretnék űzni. A „Kicsi vagyok én, majd megnövök én” című énekkel hangolódtunk rá a Boldogságórás foglalkozásra, majd ezt követően minden gyermek meg lett kérdezve, hogy mi szeretne lenni, ha nagy lesz. A következő válaszok hangzottak el a gyermekek részéről:
• Benedek: „Én rendőr szeretnék lenni, ha nagy leszek!”
• Milán: „Én autószerelő szeretnék lenni!”
• Szofi: „Én Te szeretnék lenni!” (azaz óvónő)
• Noel: „Ha nagy leszek, én bácsi leszek!”
• Lilla: „Tűzoltó szeretnék lenni!”
• Alexandra: „Én anya szeretnék lenni!”
Miután a gyermekek megosztották felnőttkori vágyaikat, meghallgattuk a hónap dalát.
Az órára hangolódás alatt nagyon aktívak voltak. A zenét többször meghallgattuk, s táncoltunk, énekeltünk. A mesehallgatás alatt nehezen ugyan, de megértették a mese mondanivalóját. Minden gyermek önállóan és örömmel dolgozott.
Az optimizmus gyakorlását egy óvodásoknak ajánlott relaxációs gyakorlattal a „Napimádással” kezdtük. Kis-középső csoportban egy héten átívelő tevékenységekkel gyakoroltuk az optimizmust. Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok című dalát sokszor meghallgattuk a héten. A hozzá tartozó mozgás spontán alakult, a csoport körben ülve, összekapaszkodva jobbra- balra mozgott. Bemutattam a csoportnak Boldog Blankát és Szomorú Szilárdot (akik fakanálbáb formájában érkeztek hozzánk). A velük való játék során a gyermekek a szomorú és boldog arckifejezést is felvehették, próbálhatták. A szomorú csapat felvidítása minden esetben megtörtént. A mesével történő témafeldolgozás során, meghallgathatták a Tódi törpe varázsszemüvegéről szóló mesét is. Minden gyermek boldogan díszítette saját optimista szemüvegét, melyben minden szebb és jobb volt! Boldog Blanka és Szomorú Szilárd arcát felhasználva készítettem a csoportnak megfelelő létszámú papír gumicsizmát (őszhöz kapcsolódva), melyeken fele-fele arányban voltak boldog és szomorú arcok. A csizmákat lefelé fordítva helyeztük el a földön. Lassú futás után mindenki ráállt egy csizmára, vagyis boldog illetve szomorú csizmába lépett. Egyesével nézték meg milyen arcot rejt a csizmájuk és annak megfelelően mondtak történetet mikor voltak szomorúak és boldogok. Szomorú csizma esetében megkérdeztem a középsősöket: „Miért volt ez a szomorúság Neked később jó?” Sok ügyes válasz született. Például: „Szomorú voltam, mert nem ehettem fagyit!” ” Így nem fájdult meg a torkom!”
A hét zárásaként felkerült a Boldogság várának második lépcsőfokára az optimizmus jele és a gyerekek hazavihették a varázsszemüveget, hogy szüleikkel együtt is kipróbálhassák.
A kezdő meditáció és zenehallgatás után az optimizmusról – pesszimizmusról beszélgettünk. Hangulatjelentést adott mindenki, ki, hogyan érzi magát. Megpróbáltuk a szomorúakat felvidítani egy nevetőverseny kereteiben, mindenki feldobódott, emelkedett hangulatba került. Betekintett mindenki a saját varázstükrébe és elmesélte milyennek látja magát az óra végén. Ezeket meg is örökítettük és egy tablót készítettünk az alkotásokból. Zenehallgatással és meditációval zártuk a foglalkozást.
Szegedi Vörösmarty Mihály Általános Iskola
Október : optimizmus
1. Elkészítettük az osztály boldogságfalát.
2.Mosolyláncot játszottunk/ egy gyermek tolltartójába smile- t tettünk, ő ezt egy mosollyal hálálta meg. Másnap továbbította a társának a smile- t.
3.Könyvajánlót tartottam, mely során megismerték a gyerekek a Vidám Tapsi és Mérges Tapsi kalandjai c. könyvet. Melyben az egyik szereplő optimista a másik pesszimista.
4.Optimista megoldásokat kellett találni olyan szituációkra amikor egy várva várt esemény meghiúsult.
5. Kipróbáltuk a hahota jógát.
Jászai Mari Általános Iskola Gárdonyi Géza Általános Iskolája Kerékteleki Bársonyos Telephely
Múlt héten úgy döntöttünk próbára tesszük magunkat. Elindultunk egy hosszabb őszi sétára. (Kb. 5km) Az idősebb gyerekek már megtették máskor is ezt az utat. Az elsősöknek új volt. Valódi próbatétel. Az oda út végén megpihentünk a Bakony-ér hídján. Kicsit fáradtan, de „mindjárt” visszaérünk lendületével fordultunk vissza. Bízunk benne, hogy tavasszal újra megtesszük az utat és a Bakony-érben több víz fog folyni. Most a szép őszi tájban és az őszi kikericsben gyönyörködtünk.Boldogan értünk vissza az iskolába. Látszólag nem tanultunk, friss levegőn voltunk, gyönyörű színeket, fácánokat láttunk és persze mozogtunk.
Ebben a hónapban mindenben kerestük a jót és a szépet. A legnehezebb pillanatokban is felfedeztük a reményt keltő pozitívumokat. Bízunk benne, hogy ez továbbra is így marad!!! Köszönjük!
1. Hogy vagy?
2. Nevetésverseny
3. Most hogy vagy?
4. Optimista mese
5. Optimizmus reklám
6. Keresztrejtvény (megf.: optimista)
7. Fejezd be optimistán a megkezdett mondatokat!
8. Feladat: Valóra vált álmok tablója ( Varázs-szemüvegben a lehető legjobb jövőbeli életed)
Feladat közben : A hónap dala szól