Az októberi hónap feladatát, több órás előkészítés után, a rajz óra keretében oldotta meg a csoport. Az elkészült tabló a későbbiekben a tantermi dekorációt színesíti majd.
Az optimizmus gyakorlása
Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvodája Móricz Zsigmond u. Telephely
Beszélgettünk a gyerekekkel arról, mi miatt szokták szomorúnak érezni magukat, és mi teszi őket vidámmá. Készítettünk varázs szemüveget, melyen át megláthatjuk a rossz dolgokban a jót. Az óvónéniknek is készítettünk ilyen szemüveget, melybe ha belenéznek csupa jó és vidám gyerekeket látnak. Megtanultuk hozzá a varázsigét is. Egy-egy óvodai pillanatképben lerajzoltuk ki mikor érzi magát a legjobban, amikor minden rendben van.
Szerda
– relaxációs gyakorlat-elcsendesedés
– a gyerekek körben ülnek, elmondjuk a boldogság mondókát (A mai napon, a mai napon…)
– mozgásos játékot játszunk : Hogy érzed magad? Vidám vagy? Szomorú vagy? – Állj köre az arcocska mellé 🙂 🙁
– Megszámoljuk, hol mennyien állnak
– zenére táncolunk: „Boldog vagyok…”
– ismét az arcok köré állunk: többen lettek a vidámak, vagyis a zene és a tánc jókedvet és vidámságot okoz
– csoportfoglalkozás: labdarúgás – Ki mikor vidám, Ki mikor szomorú?
– meghallgatjuk a zenét és levonjuk a következtetéseket, ki mikor szomorú és hogyan lehet ezen segíteni. Mi az optimizmus lényege!
– dalt hallgatunk: Pozitív gyerek vagyok
. az optimizmus jelének elhelyezése a Boldogságlétránkon
csütörtök
– relaxációs gyakorlat
– mozgásos játék: páros játék: Nevettesd meg a társad aki szomorú
– varázs szemüveget készítünk, színezéssel
– az elkészített szemüveget mindenki kipróbálja és elmondja, mit lát benne szépnek
– körben ülnek a gyerekek, és indul az öleléskör
péntek
– relaxációs gyakorlat
– beszélgetés az optimizmusról
– feladatlapokon dolgozás, színezés: Ezt is tudom már 14. oldal
– zenére táncolunk: Boldog vagyok
– körben ülünk a szőnyegen és zárásként elmondjuk a boldogság mondókát
Október hónapban az optimizmus témájával foglalkoztunk a 8.b osztállyal. Akkor lehetsz boldog és elégedett az életeddel, ha képes vagy mindenben, még a veled történő negatív dolgokban is észrevenni a cseppnyi jót. Az óra első felében beszélgettünk arról, hogy ismerik-e az optimizmust, mint fogalmat, arról, hogy kinek milyen napja van ma, illetve, megpróbáltuk arckifejezésünkkel bemutatni, hogyan érezzük magunkat. Mi a különbség az optimista (derűlátó)és a pesszimista ember között. A pozitív életszemlélet, a jókedv és az optimizmus miben segítheti az ember életét. Majd rátértünk a fő témánkra: ki milyennek képzeli el önmagát felnőttként, ha minden jól alakul és minden terve valóra válik. Öröm volt hallgatni, hogy legtöbbjük családot, gyerekeket, társat szeretne maga köré.
A gyerekek faágakat rajzoltak, a levélkékbe pedig magukról pozitív tulajdonságokat írtak. Így minden gyerek elkészítette a maga kis tulajdonságfáját, melyhez otthonról hoztak magukról egy fotót. Mindenkinek szerepelt még rajta, hogy kiből mi lesz 20-30 év múlva? Mivel szeretne foglalkozni? Az ÁLMOK TABLÓJÁT készítettük el közösen!
A foglalkozás végén az alábbi meditációval zártuk a témát:
,,Kérlek, adj magadnak egy kis figyelmet…hagyd, hogy a szemed becsukódjon, és engedd, hogy kinyíljon a belső világod, amelynek megismerésével saját rejtett kincseidre találhatsz!
A gyermekek az óra végén saját optimista jelszót választottak maguknak.
Optimizmus gyakorlása
4.osztályosokkal végzem a foglalkozásokat. Elsőként megbeszéltük az optimizmus-pesszimizmus szavak jelentését. Miért jó optimistának lenni? Miért könnyebb megoldani optimistaként a nehézségeket. Elkészítette mindenki a saját tulajdonságfáját. Mindenki írt magáról 10 pozitív tulajdonságot amit kedvel önmagában illetve a társaik benne.
Másik feladatként választottam a valóra vált álmok élményrajzot. Arra kértem őket képzeljék el magukat 30 év múlva. Ki mi lesz? Hogyan fog élni? Milyen vágyaik vannak? Nagyon kedvelték a feladatot és látszott mennyire elmélyülnek a vágyaik megfogalmazásában.
Beszélgetés az optimizmus fogalmáról,az optimista ember jellemzőiről,viselkedéséről.
Arról,hogyan hat az optimizmus mint Boldogságfokozó technika,gondolkodásunkra,életszemléletünkre,illetve környezetünkre?
Egyénileg pozitív jellemvonások keresése: ” Milyen vagyok,milyen jó tulajdonságaim vannak?”
Csoportos feladatban ” Optimista osztálytabló „készítése,elhelyezése a csoportszoba falán.
Bármikor folytatható …. pozitív tulajdonságokkal bővíthető!
A naplóbejegyzés csak egy kislány érdeklődését keltette fel. Ő így oldotta meg.
A mi kis osztályunk első évben vesz részt a programban. Nagyon kiegyensúlyozott, vidám csapat. Az októberi téma igazán közel állt hozzájuk. Nagyon kedvelték a történeteket. A legjobban az „Átkeretezés”-t élvezték.
Gyengénlátók Általános Iskolája EGYMI és Kollégiuma
A gyerekek az adott képen szereplő lány naplóbejegyzését írták meg közösen. Pont tabanyagba vágott, mert a fogalmazásról tanultakat ismételtük.