Valóra vált álmok…
Az optimizmus gyakorlása
Képelemzés.
Svéd bölcsességek megfejtése.
A lakatlan sziget megbeszélése dramatizálása.
Keressük a rosszban a jót!
Plakát készítése.
A Boldogságórát nagyon várták már a gyerekek öleljük egymást relaxációs gyakorlatok végzése. Égig érő fa vagyok, megnövök, mint a nagyok.
A foglalkozást énekléssel kezdtük. Az optimizmus hónap dala Bagdi Bella pozitív gyermek vagyok című dal megtanulása után, mozdulatsor begyakorlásával tettük még érdekesebbé a dalt.
Következett a csapatjáték, mindenki szabadon választotta ki, hogy melyik csapathoz szeretne tartozni.(Szomorú Szilárd – Boldog Blanka).Mindkét csapat megtapasztalhatta mindkét érzelem kifejezését. Élvezték a gyerekek ezt az érdekes játékot Vidámságot varázsolni az arcokra
A téma feldolgozása mesével : A mese előtt csengettyűvel hívom a gyerekeket. Elő veszem a mese szőnyegünket és ott ül Boldog Dóra is. És elmondom a mondókát : Kerekerdő kalandra hív téged, hallgasd, mit súgnak a tündérek….
Mese: Tódi törpe varázsszemüvege Elkészítettük a varázsszemüvegünket és mindenki elmondta a saját” rossz “élményét. A szemüveg felvétele után eleinte segítséggel elmondták hogyan tudják jóra fordítani .A foglalkozás lezárásaként kiszíneztük az optimizmus jelét. Ez az óra számomra is különös volt, hiszen a gyerekekről újabb információkat kaptam. A munkafüzet feladatait, színezőit ( tükör, varázsgömb, Tódi törpe háza) a 🧒 gyerekek boldogan vitték haza, hogy otthon 🏡 ki színezzék és elmondják a szüleiknek miről beszélgettünk ma a boldogság ☺ óránkon.
Budapesti Egyesített Középiskolai Kollégium
1. A csoport köszöntése, a hónap témája
2. Az optimista és a pesszimista szemlélet összehasonlítása; felhívni a figyelmet arra, hogy az optimista szemléletmód rendszeres gyakorlással fejleszthető.
3. Bagdi Bella: Világomban minden rendben van című dalának meghallgatása
4. Páros feladat: A tanulók válasszanak maguknak párt, üljenek egymás mellé, és 3-3 percben osszák meg egymással, hogy a lehető legjobb életük hogyan nézne ki.
5. Táblázat kitöltése: negatív kijelentések pozitívvá alakítása (egyéni gyakorlat, utána közös megbeszéléssel)
6. Békamese (tanulság levonása a kimondott szó erejéről és az önmagunkba vetett hitről).
7. Tabló készítése közös munkával: „Minek örülhetek a héten?”
8. A foglalkozás lezárása, összegzés, elköszönönés
Az optimizmus jegyében osztályom egy mutogatást ad elő -az élet szép ,az élet minden- c.zenére
A bevezető relaxálás után, a szokásos „ölelős” játékot játszottuk, a Pozitív gyerek vagyok c.zenére.Ezután meghitt beszélgetés következett az optimizmusról, a szimbólumáról.A szimbólumot ugyan ismerték, de a kifejezést nem,ezért megpróbáltam körbeírni olyan kifejezésekkel mint: a jót meglátni valamiben, elégedettség, kitartás stb. Boldog Blanka segítségemre volt abban, hogy aki jelentkezett az kaphatta meg, és addig csak ő beszélhetett. Majd lefordítottam a földre Szomorú Szilárd, és Boldog Blanka szimbólumát, és megkértem a gyerekeket hogy álljanak valamelyik szimbólum mellé.Persze mindig sikerült megnevettetni Szomorú Szilárd csapatát. A mese után elkészíthette mindenki a varázs szemüveget is. A végén felragasztottuk az optimizmus jelét a Boldogság- vára lépcsőfokára.
Az osztály azt a feladatot kapta, hogy csak optimistán, pozitívan rajzolja le, mi szeretne lenni, ha nagy lesz felnőtt korában! A gyerekek nagyon örültek a feladatnak, 2 órát vett igénybe a tervezés ás a kivitelezést! Nagyon szép munkák születtek. Bemutatták egymásnak, és sok sikert kívántak a céljaik eléréséhez!
A csoport tagjai közösen készítettek egy rajzot, melyen a 20 évvel későbbi életüket, álmaik megvalósulását jelenítették meg, optimista jelmondatukkal megerősítve és alátámasztva.
A videó azt mutatja be, hogy idősebb tanuló, hogyan segíthet önzetlenül akár a kisebbnek, vagy az elesettebb diáknak önzetlenül! Optimista jelmondatuk: Együtt-Egymásért!
A témával kapcsolatban: „fel vidítottuk” a szomorúakat, tükör segítségével mosolygós önarcképet rajzoltunk.