Az idei tanév második boldogságóráját, már nagyon várták a gyerekek.
A foglalkozást, Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok című dalával kezdtük, melyre táncoltunk vonatoztunk. majd az irka-firka relaxációs gyakorlattal készültünk fel a mese feldolgozására, ami Tódi törpe varázsszemüvegéről szólt.
A mese felolvasását követően a gyerekek nagyon szépen megfogalmazták érzéseiket a meséről. A táblára felhelyeztem egy nagy rózsaszínű szemüveget és közösen felrajzoltuk a táblára, hogy mit találhatunk a mai napban, ami szép.
Ezután mindenki készített egy saját optimista szemüveget magának és az óraközi szünetben a folyosóra is kimerészkedtünk, felnőttel gyerekek csodálatára.
Az órát dallal, tánccal zártuk.
Az optimizmus gyakorlása
A gyerekekkel különbséget tettünk az optimista és pesszimista ember között.
Majd a nevetésverseny megalapozta a hangulatot az osztályban.
„Hogyan beszélek magammal?” a második osztályban nehéz megfogalmazni,de jó volt látni, hogy sikerült észrevenniük magukban a jó dolgokat.
A mai boldogságórán igyeketünk rávilágítani a dolgok jó oldalára, s mindezt jó hangulatban.
Az óra elejét egy „irkafirka” gyakorlattal indítottuk, amellyel már önmagában is megnevették egymást a gyerekek mikor megmutatták egymásnak a firkáikat.
………………………………………………………………………………………………….
A szomorú királykisasszony mesét csendesen hallgatták, majd mi is eljátszottuk. Tippeket gyűjtöttünk, hogy miért lehetett szomorú a királykisasszony. Nagyon sokféle dologra gondoltak a gyerekek(meghalt valakije, elveszített valamit, nem volt barátnője…..) Aztán megbeszéltük, hogy hogyan lehetne a különböző okok miatt megvigasztalni.
…………………………………………………………………………………………………………………………….
Hogyan gondolkodik az optimista? A pohár nem félig üres, hanem neki még félig tele van.
Ötletbörzéztünk különböző szituációk esetén, mit tenne az optimista és mit a pesszimista ember.
……………………………………………………………………………………………….
Ki hogy érzi most magát? Rendezzünk egy nevetőversenyt!
…………………………………………………………………………………….
Az óra zárásaként mindenki elkészítette a saját optimista tükörképét!
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola
Az optimista gondolkodás már a kis gyerekek estében is nagyon fontos! Meg kell tanítani nekik, hogy értékeljék pozitívan, de építő jelleggel saját tevékenységeiket! Ez a feladat megvalósította, hogy visszaemlékezzenek azokra a dolgokra, amiben fejlődtek. Volt, aki azonnal elkészült a saját ‘Szuper ötös’ feladatával, de olyan is volt, aki átgondolta, melyek azok, amelyek valóban pozitívan befolyásolták a fejlődését.
A szomorú királykisasszony c. mesét olvastuk, páros munkával megpróbálták kitalálni, hogy miért lehetett szomorú királykisasszony, és ötleteket gyűjtöttek, hogy ők hogyan vidítanák fel. Érdekes volt számomra, hogy egyesek számára ismeretlen volt, nem tudtak mondani saját példát, amikor ők vidítottak volna fel valakit, másokon pedig látszott, hogy aktívan gyakorolják, saját példáik voltak. Feladatlapot is oldottunk közösen, amit otthon befejeznek.
Az optimizmus fogalmának a kialakítása volt az óra célja, a nevettető verseny nagyon tetszett a csapatnak, az arckifejezéssel mesélni a hangulatról szintén.. A bohócdoktorokról is meséltem nekik. Ez a téma, az optimista kifejezés is több körüljárást igényelt.
2025. 10. 15-én OPTIMIZMUS témájú boldogságórát tartottunk. A relaxációs irkafirkát nagyon kedvelték a gyerekek. Majd megbeszéltük, milyen gondolkodású a pesszimista és az optimista ember. Csodás színekkel ékítették az esernyős gyerkőcöt, aki boldog az esőben. Igazán szerették a hónap dalát, én is, nagyon fülbemászó és jókedvre derítő😊. Játszottuk a „Küldj egy grimaszt” és a „Nevetésverseny” nevű játékokat. Igyekeztünk pesszimistaként, majd optimistaként befejezni egy szituációt. Az Ajándék című animációs film megérintette a gyerekeket. A hónap dalát többször is meghallgattuk a nap folyamán.
Az őszi iskolai futóversenyt követően kicsit lehangoltan tértünk vissza termünkbe. Egy beszélgetést követően azonban arra jutottunk, hogy nincs okunk bánkódni. Mindenki jó, különleges, kiemelkedő valamiben. Ennek örömére készültek az 1. helyezésért járó érmek.
A daltanulás után örömteli játékok sorozatával -bábozás, véleményvonal, sólyomszemmel, optimista jelekkel, nevető versennyel- egy jobb kedvű, egymást az optimizmusra mindig figyelmeztető, abban egymást segítő, mosolygós, az értékeinkben megerősödő kiscsapattá váltunk!