Október hónapban az optimizmus volt a témánk.Tódi törpe történetének elolvasása utan megbeszéltük hogy hogyan segitett szebbnek latni mindent.Majd egy Optimis fat keszitettünk aminekaz ágai végére tevékenységeket rajzoltunk és mindenki a kiszinezett virágot vagy levelet feltehette oda ahol ő sikereket ert el.
Az optimizmus gyakorlása
Lövész Utcai Óvoda Malom téri tagóvodája
Meghallgatták a hónap meséjét,és boldogan használták utána a „varázsszemüveget”. Meglepő volt számomra hogy mennyi mindent szépnek találnak a környezetükben és társaikban. Örömmel mondogatták a mondókát közben.
Lövész Utcai Óvoda Malom téri tagóvodája
Kiscsoport révén a hónap meséjét játszottam el nekik plüssök segítségével. Ezek a kis barátok a hétköznapokban is fontos társak a gyerekeknek. Nagy élvezettel hallgatták,majd játszották ők is. Megtanultuk a mozgással kísért mondókát,és saját optimista szemüveget készítettünk,amelyet hazavittek a családnak elmesélni a történetet.
Az optimizmus hónapjában rajzokat készítettek a gyerekek álmaikról, elképzeléseikről. A csoporttagok főként a leendő hivatásukról, kimagasló sporteredményükről, hobbijukról, népszerűségükről rajzoltak. Amikor készen lettek az alkotások, úgy döntöttünk, hogy mindenki saját maga mutatja be másoknak a gondolatait, különböző beállásokban, így lett „élő” a tablónk.
Kinek milyen álma valósulhat meg 20 év múlva, ha minden a legjobban alakul és ki-ki megteszi ami tőle telik.
Bajai Szakképzési Centrum Radnóti Miklós Kollégiuma
Az optimizmus gyakorlását a többi témához hasonlóan beszélgetéssel kezdtük. Tisztáztuk az alapfogalmakat, mi az optimizmus, mi a pesszimizmus. Mindenkinek voltak ezzel kapcsolatban személyes tapasztalatai. A tanulók beszámoltak arról, hogy az optimista vagy a pesszimista hozzáállás hogyan befolyásolta céljaik megvalósulását, kapcsolataik alakulását. Van, aki született optimista, van, aki kevésbé bizakodó. Utóbbiak bizonytalanabbak, kisebb az önbecsülésük. A foglalkozáson illetve a rajzolás közben is az önbecsülésük fejlesztése került előtérbe.
Ebben a hónapban a gyermekekkel, minden helyzetben a legjobbat kerestük.Sokat beszélgettünk az optimizmusról. Varázs-szemüveget készítettünk, amit a nap folyamán bármikor feltehettünk, használhattunk, ami segített megoldani a problémákat, legyőzni az akadályokat, szebbnek, jobbnak látni a világot.
Az optimizmus gyakorlásában ” Tódi törpe varázs-szemüvege” című mese is segített.A gyermekek nagy figyelemmel hallgatták a mesét és együtt örültünk, hogy a süni is kapott egy varázs szemüveget, amin keresztül minden pici dolgot ,ha észrevesz szebbnek látja. A mese végén pillanatok alatt elsajátították a ” Tódi törpe szebben látó mondókáját „, amit a nap folyamán nagy szeretettel ismételgettek.
Bagdy Emőke optimizmus relaxációs gyakorlatával egy élményalapú belső utazáson ” vettünk részt”, megismertük a varázsgömb optimista rejtelmeit. A gyermekek képzeletbeli varázsgömbje is hamar megtelt optimista gondolatokkal.
A „Pozitív gyerek vagyok” dal mozgásos éneklése a vidám hangulat mellett fejlesztette a gyermekek önbizalmát, mozgáskészségét, társas kapcsolatait, ritmusérzékét.
Ceglédi Táncsics Mihály Általános Iskola
Optimizmus felső fokon
Az októberi boldogságórákat a sokszínűség jellemezte.
Egyrészt a Dalos törpök megálmodták, hogy milyen élet vár(hat) rájuk 30 év múlva, 2049-ben.
A rajzok mellé elmesélték a gyerekek, hogyan képzelik el az akkori önmagukat, a mindennapjaikat.
Szerencsére mindnyájan az „optimista szemüvegen” keresztül látták a majdani életüket.
Sokat derültünk a férjek,feleségek „kiválasztásának szempontjain”.
Októberben a másik nagy esemény a leendő elsősök vendégül látása volt egy suliváró program,az Őszköszönő keretén belül.
Mi a kolléganőmmel egy kis ízelítőt tartottunk a Boldogságórák programjából. Nagy sikerrel.
A 7-8 perces időkeretet kihasználva mi a jókedvre hangolást tűztük ki célul:
Segítségül hívtuk ehhez a boldogságórás tanfolyamon megtanult Elment a nyúl a bálba c. mondókát egyre gyorsuló iramban , majd az Előre a jobb kezedet c. dallal fokoztuk tovább a hangulatot,ezután következett Bagdi Bella Ha boldog vagy,mutasd meg mindenkinek című dala,amire önfeledten mozogtak,énekeltek a kis óvodások és az őket kísérő óvó nénik egyaránt .
Külön örömünkre szolgált,hogy a mini foglalkozásunk segítségével 15 ovis csoportnak tudtuk elvinni a Boldogságórák hírét.
Remélem, hogy a képek visszaadnak valamit a jókedvből.
Optimistának lenni? Igen, ez nagyon fontos! Optimistán élni a napot, és úgy tekinteni a jövőbe. Gyakorolnunk kell, hogy boldogan, pozitívan élhessük az életünket.
Októberi Boldogságóránkon két régi ismerőst köszöntöttünk nagy szeretettel . Boldog Blanka és Szomorú Szilárd egy kedves történetet osztott meg velünk azzal kapcsolatban , hogy mi mindenen segített Blankának a gyógyulásában , amikor fájt a torka. A történeten keresztül a gyerekek könnyen felismerték azt, hogy milyen fontos az, ahogy gondolkodunk, ahogy hiszünk a jó dolgokban. Felidéztük Tódi törpe optimista szemüvegének csoda erejét is-jól emlékeztek még most is történetre . Ezt követően a „Tükör” játék kapcsán pozitív tulajdonságokkal erősítették egymást. A tevékenység lezárásaként a gyerekek önálló ötleteik alapján készítették el a szebbnél szebb optimizmus jeleket. Természetesen most sem maradt el a hónap dala , a Pozitív gyerek vagyok 🙂