Az Újpesti Bajza József Általános Iskola 2.b osztályosainak álmodozása és igaz hite, hogy álmaik valóra válhatnak.
Az optimizmus gyakorlása
A Nyíregyházi Bem József Általános Iskola 1. b osztályos tanulói a hónap dalát hallgatva és énekelve színezte ki az optimizmus hónap pozitív színezőjét. Az osztály tanulói optimista kis elsősként vették az első hónapok akadályait, új és ismeretlen iskolai élet küzdelmeit. Fantasztikus érzés, amikor más órák szüneteiben, udvaron a gyerekek énekelve hangoztatják: ” Én egy pozitív, pozitív gyerek vagyok, bármikor bármire képes vagyok”.
A diákok önmagukat rajzolták le 20 év múlva, hogy mik szeretnének majd lenni, lerajzolták a jövőbeli terveiket. (Pl.: balerina, ruhatervező, séf, fotós, állatorvos, tűzoltó, rendőr, híres sportoló…) Sokat beszélgettünk az alkotások közben a céljuk eléréséhez vezető útról, a nehézségekről, s azok legyőzéséről… Arról, hogy hinni kell önmagukban!!!
Speciális Alapiskola Hurbanovo
A Kis Csemeték csoportja úgy gondolta, hogy a saját kezük adja meg a jövőbeli
álomkép alapját. A kezük lenyomata öleli körbe az álmot: Mi szeretnék lenni?
A rajzokon változatos foglalkozások elevenedtek meg: rendőr, táncos, kertész,
állatorvos, focista, autóversenyző.
A csoport tagjai úgy gondolják, nincs lehetetlen, ha igazán el akarnak érni
valamit az életben. Mindig optimistán kell tekinteni a világba. Minden
helyzetből mindig a legjobbat kell kihozni, még ha sokszor nehéz is. Megfelelő
kitartással, pozitív hozzáállással biztos a sikerhez vezető út.
Sajószentpéteri Kossuth Lajos Általános Iskola
Szituációs játékkal kezdtük a téma körüljárását. Ezután a mesét olvastuk, megbeszéltük. Nagyon érdekes, mély gondolataik születtek a szomorúság lehetséges okairól. Ezt a komor hangulatot oldottuk a rejtvény megfejtésével, közös énekléssel.
A foglalkozások alatt sikerült tisztázni, hogy az optimista szemlélet is alakítható. Különválasztottuk a pesszimista és optimista ember tulajdonságait. A pesszimistább beállítódásúak bátrabbá, derülátóbbá váltak az általuk készített buliszemüvegek, karkötők segítségével. Igen sokan hordták egész hónap során, és rakosgatták a rossz gondolatok megélése és elcsípésekor. Beszélgetőköreinkben többször felidéztük, hogy aznap min nevettek sokat. Majd megrajzolták a jövőbeni tablójukat és érzelemfejes poharakat is készítettek.
Az optimizmus gyakorlása
Ráhangolódásként a „Pozitív élmények újraélése” – zenés relaxációval kezdtük az órát. Ezután beszélgetés következett az optimizmusról és a pesszimizmusról. Megbeszéltük az optimizmus és a pesszimizmus fogalmát. Néhány tanuló elmondta, hogy milyennek gondolja az optimista embert. Az óra fő munkája a Valóra vált álmok tablójának elkészítése volt. Az órára a tanulók fotókat hoztak magukról, valamint olyan képeket amelyen a megvalósulandó álma látható. A gyerekek nagyon élvezték ezt a munkát, és büszkén ragasztották fel a falra. Idő hiányában nem az óra végén, hanem a fő produktum elkészítése közben Bagdi Bella Világomban minden rendben van című dalát hallgattuk.
A süni osztályban jó hangulatban telt el az októberi boldogságóra. A tanulók örömmel és lelkesen vettek részt a játékos feladatokban. Elkészítettük a ,,Valóra vált álmok tablóját. ,,