Kedvenc társasjátékunkat vettük elő: a pozitivity-t. Szuper jó, élményekkel teli délután volt!
Az optimizmus gyakorlása
Tarjáni Kéttannyelvű Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Pályaválasztási kirándulást tettünk. Nem mindenki látja a jövőjét, pozitívan. A továbbtanulási lehetőségeinket csak magunk tudjuk pozitívan befolyásolni.Mivel lehet a látókörünket bővíteni? A pozitív hozzáállás sokat segít. Az SBO-n megtanultunk újraéleszteni. Az életigenlés, segítségnyújtás nagyon pozitív cselekedet…….
Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvodája Bajcsy u. Telephely
Nagyon szeretünk az optimizmus fontosságával foglalkozni az óvodában, mivel a gyerekek nagyon könnyen megtalálják maguk körül azokat az értékeket, amelyek segítségükre vannak az életben az akadályok leküzdésében. Mi felnőttek is igazán sokat tanulhatunk a gyerekektől, hiszen ők a rosszban is sokszor könnyebben megtalálják a jót, és örömmel fogadják a kihívásokat is!
Az optimizmus gyakorlása című témát a 7.-8. értelmileg akadályozott osztályommal dolgoztam fel. Bagdy Emőke relaxációs gyakorlataival indítottuk az órát. Minden gyereknek tetszettek a kis átmozgató tornagyakorlatok, amik után szívesen hallgatták meg A szomorú királykisasszony című mesét. Majd minden gyerek kapott egy papírra rajzolt tükröt, amibe saját boldog, vidám, mosolygós arcukat rajzolhatták le. A rajzolás közben meghallgatták a hónap dalát, a Pozitív gyerek vagyok kezdetű dalt. Az óra második részében összeállítottunk egy tablót arról, hogy mik azok az elérendő képességek, amikért küzdünk a gyerekekkel minden nap. Tudjuk, hogy ezek olyan vágyak, amik csak optimista szemlélettel, hozzáállással válhatnak valóra.
Gödöllői Petőfi Sándor Általános Iskola
Pozitív gyerek vagyok.
Ráhangolódásként a hónap dalát meghallgattuk, és énekeltük. Felelevenítettük az optimizmus szó jelentését. Megbeszéltük ennek az ellentétét is. Mondtunk példákat arra, hogyan reagál és viselkedik a környezet „kihívásaira” az optimista és a pesszimista ember. Véleményüket mondhatták el erről, és összehasonlították a két típust.
Hangot adhattak annak is, melyiknek jobb lenni, optimistának vagy pesszimistának. Egyértelműen mindenki a optimizmus mellett állt ki.
Saját élményeiket, történeteiket mondták el, melyek egyértelműen a pozitív megoldások mellett szóltak. Senki közülük nem mondott pesszimista véleményt, vagy olyan helyzetet,ami nem a dolgok jó megoldását sugallta volna.
Szituációs gyakorlatokat játszottunk, ahol lehetőségünk volt választani az optimista és a pesszimista megoldás között.
Kivétel nélkül minden csoport az adott helyzet pozitív megoldását választotta.
Elkészítettük a tablónkat, jó látni, hogy milyen sok jó tervvel rendelkeznek a jövőt illetően.
A mélyreható beszélgetéseinket követően, a gyerekek lerajzolták, hogy milyen „sorsokat” képzelnek el maguknak…
Magyar-Angol Tannyelvű Gimnázium és Kollégium
Az optimizmus hónapjában a 9-es osztályban különböző eseteket beszéltünk meg, mely a gyerekek életében nehézséget jelenthet, amellyel nem tudnak megbirkózni, és ezeket megvizsgáltuk a lehetséges legrosszabb kimenet és annak elkerülése, legjobb kimenet, és annak elérése metódussal.
Megismertük a süket béka történetét, és annak hatását, jelentőségét a mindennapjainkban.
A legkedveltebb gyakorlat a pozitív jövő elképzelése, annak elmesélése/megosztása, és a másik általi megerősítése volt.
Erről csatolom a képeket és a videót.
Magyar-Angol Tannyelvű Gimnázium és Kollégium
Az optimizmus hónapjában a 9-es osztályban különböző eseteket beszéltünk meg, mely a gyerekek életében nehézséget jelenthet, amellyel nem tudnak megbirkózni, és ezeket megvizsgáltuk a lehetséges legrosszabb kimenet és annak elkerülése, legjobb kimenet, és annak elérése metódussal.
Megismertük a süket béka történetét, és annak hatását, jelentőségét a mindennapjainkban.
A legkedveltebb gyakorlat a pozitív jövő elképzelése, annak elmesélése/megosztása, és a másik általi megerősítése volt.
Erről csatolom a képeket és a videót.