Az órát egy táblára írt idézettel kezdtük: Ha citromot ad az élet, készíts belőle limonádét! Ezt megvitattuk, majd megbeszéltük, mit jelent optimistának lenni. Szituációkat kaptak a gyerekek cetlin, a megadott szituációkról kellett eldönteni,hogy optimista vagy pesszimista megközelítésűek, s a pesszimista hozzáállást optimista megoldássá kellett formálni. Pl.: Lekéstem a buszt –> van időm venni egy csokit a boltban 🙂
Az óra végén a dal meghallgatása közben mindenki lerajzolta saját magát és olyan tulajdonságokkal vette körbe a figurát, ami számára irányadó az optimizmus eléréséhez.
Az optimizmus gyakorlása
A 7.osztályos tanulókkal szintén gyűjtöttünk össze pozitív tulajdonságokat,s ezekből válogatva rövid beszélgetés keretében felelevenítettünk néhány történetet,hogy melyik tulajdonságunk hogyan segített nekünk abban,hogy pozitívan szemléljük a kialakult helyzetet.
Majd hozzáláttunk a tulajdonságfánk elkészítéséhez,közben énekeltünk,beszélgettünk arról,hogy miért jó,ha pozitívan gondolkodunk.Feljött a tudatos teremtés gondolata,valamint a Titok című könyv ismerete is.
Feltöltődve,okos és pozitív gondolatokkal mentünk a következő órára.
(Az óra megtartva:2019.okt.17-én.)
A 7.osztályos tanulókkal szintén gyűjtöttünk össze pozitív tulajdonságokat,s ezekből válogatva rövid beszélgetés keretében felelevenítettünk néhány történetet,hogy melyik tulajdonságunk hogyan segített nekünk abban,hogy pozitívan szemléljük a kialakult helyzetet.
Majd hozzáláttunk a tulajdonságfánk elkészítéséhez,közben énekeltünk,beszélgettünk arról,hogy miért jó,ha pozitívan gondolkodunk.Feljött a tudatos teremtés gondolata,valamint a Titok című könyv ismerete is.
Feltöltődve,okos és pozitív gondolatokkal mentünk a következő órára.
(Az óra megtartva:2019.okt.17-én.)
Az órát 2019.október 21-én tartottam meg,ám nem lehetett feltölteni.Most segítséggel,de végre sikerült!
Az óra menete:
6.osztályos tanulóimmal megnéztük,hogy milyen pozitív tulajdonságok vannak.Abból kikerestük a sajátunkat,és rövid beszélgetés kapcsán megbeszéltük,hogy azok hogyan segítettek,segítenek nekünk abban,hogy boldogabban éljük az életünket.Ezután hozzáláttunk a tulajdonságfánk elkészítéséhez,majd a következő órán befejeztük a munkánkat.Végül énekeltünk egy jót (a hónap dalát),s boldogan,jókedvűen mentünk a következő órára.
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola Kazinczy Ferenc Tagintézménye
Az optimista hónap keretein belül csatlakoztunk a tetris kihíváshoz. Körülvettük magunkat azokkal a dolgokkal, emberekkel akikkel jól érezzük magunkat és segíti a pozitív gondolkodásunkat.
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola Kazinczy Ferenc Tagintézménye
Az optimista hónap keretein belül csatlakoztunk a tetris kihíváshoz. Körülvettük magunkat azokkal a dolgokkal, emberekkel akikkel jól érezzük magunkat és segíti a pozitív gondolkodásunkat.
Az ölelés világnapja alkalmából meglepett az osztályom ezzel a plakáttal.
Az ölelés világnapja alkalmából meglepett az osztályom ezzel a plakáttal.
Az ölelés világnapja alkalmából meglepett az osztályom ezzel a plakáttal.