Tablót készítettünk az optimista és a pesszimista gondolkodásról. Minden osztályba letéphető pozitív gondolatokat raktunk ki. „Mit csinál a gép?” címmel plakátot készítettünk, ahol a negatív önértékelő mondatokat átalakítottuk pozitív iránymutatásokká.
Az optimizmus gyakorlása
Az gyerekek lerajzolták magukat felnőtt korukban. Mindenki nagy célokat tett maga elé és nagyon optimista szemléletben készültek a munkák.
A 2.A osztályban az október végén megtartottuk az első boldogságórát az optimizmus jegyében, Várady Zsuzsanna tanító néni vezetésével. Relaxációként a körbe-körbe -karikába gyakorlatot választottuk. Megtanultuk a hónap dalát: Bagdy Bella: Pozitív gyerek vagyok. A keresztrejtvény megoldása után elolvastuk a „A szomorú királylány“ történetét. Megbeszéltük a mese cselekményét. A királylány megvigasztalására ajánlásokat tettünk. Zárásként optimista mondatokat fogalmaztunk meg.
A „varázstükör” segít, hogy optimistán lássuk a világot! 🙂
Barcsi Széchényi Ferenc Gimnázium és Kollégium
Idén rajz formájában próbáltuk illusztrálni a legpozitívabb jövőképünket. Az elméleti háttér feldolgozása után, mindenki színesben megrajzolta azt a jövőbeli élet tervét, melyet legoptimálisabb esetben képzel el magának.
Kossuth Lajos Evangélikus Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Kossuth Lajos Evangélikus Általános Iskola és AMI
Soltvadkert, Bocskai u. 2.
Mindig mindenben keressük és találjuk meg a jót, ez az optimista gondolkodás egyik irányelve. Ebben a témakörben szintén a természet adta lehetőségekkel próbáltam a gyermekek számára az optimista gondolatokat közelebb vinni. A téma feldolgozása során felelősségemnek éreztem, hogy a csoportom találkozzon az optimizmus lényegével a cselekvőképesség érzésével.. Az óvodáskorú gyermekekre jellemző, hogy könnyen aktiválhatóak, szívesen tevékenykednek. A természetben, az óvodavirágos kertjében összekapcsoltam a tavaszi virághagymák eldugásának élményét az optimista gondolatok megerősítésével. Folyamatosan figyelhetjük, hogyan fog a hagymákból csodálatos virágok fejlődni és környezetünket szebbé tenni.
Első osztályról lévén szó az optimizmus és a vele szemben álló pesszimizmus megértéséhez a SpongyaBob Kockanadrág című mese sorozatot hívtam segítségül. A mindig optimista SpongyaBobot és a pesszimista Tunyacsápot. A gyerekek nagyszerűen megértették a szavak jelentését és ügyesen oldották meg a – Mi sül ki ebből?- feladatot csoportmunkában. Élvezik a Boldogságórákat.