Szép nap,,,-hívódallal motiváció, dal meghallgatása.
Relaxáció – nyújtózással
Tódi törpe történetének meghallgatása
Beszélgető kör elindítása – Voltál – e már szomorú? Történetek meghallgatása..
Varázs szemüveg megtalálása – A történet mesélőinek feltesszük!Hogyan fordul jóra a rossz? Meséljék el!
Szeretet játék
Szép nap… záródal, közös éneklés
Délelőtt varázs szemüveg készítés, nagyobbak varázs tükröt is készítenek. Otthon is kipróbálhatják!
Az optimizmus gyakorlása
Százhalombattai Szivárvány Óvoda
Szép nap,,,-hívódallal motiváció, dal meghallgatása.
Relaxáció – nyújtózással
Tódi törpe történetének meghallgatása
Beszélgető kör elindítása – Voltál – e már szomorú? Történetek meghallgatása..
Varázs szemüveg megtalálása – A történet mesélőinek feltesszük!Hogyan fordul jóra a rossz? Meséljék el!
Szeretet játék
Szép nap… záródal, közös éneklés
Délelőtt varázs szemüveg készítés, nagyobbak varázs tükröt is készítenek. Otthon is kipróbálhatják!
Kislétszámú csoportomban problémás gyerekek vannak, de lelkesek az érdekes feladatokkal tarkított boldogságórákon. Az optimizmus kapcsán igyekeztek megtanulni, hogy ők miben a legjobbak.
A 3.a osztályban ebben a hónapban nyitott ablakokkal egy szép házat készítettek a gyerekek. Felismerték magukban azt, hogy Ők miben a legjobbak.
Kecskeméti Belvárosi Zrínyi Ilona Általános Iskola Béke Általános Iskolája
Optimistán tekintünk a jövőbe.
Kecskeméti Belvárosi Zrínyi Ilona Általános Iskola Béke Általános Iskolája
Optimistán tekintünk a jövőbe.
Nőtincsi Vár-Lak Óvoda és Bölcsőde
Az optimizmus
Boldogságóránk 2. témaköre az optimizmus volt. Megbeszéltük a gyerekekkel hogy mi az optimista ember főbb tulajdonságai. A relaxációs gyakorlatok után meghallgattuk Bagdi Bella Pozitív gyerek vagyok c. számát, amit mozgással kísértünk. Elbáboztam a Bohóc a kórházban c. mesét, aminek segítségével a gyerekek megértették az optimizmus lényegét.
Az optimizmus feldolgozásához érdekes játékokat játszottunk:
• Tükör játékot, aminél körben ülve mindenki mondott magáról egy jó tulajdonságot. A bátortalanoknak segítettünk. a gyerekek mondtak nekik egy jellemző jó tulajdonságot.
• Nevetess meg! c. játék, aminél a gyerekeket 2 sorba állítottam, mindenkinek meg kellett nevettetni a vele szemben álló párját.
• Erősségeim lufija c. játék, aminél csapatépítésként közösen készítettünk egy kartonra lufikat. Egy-egy lufiba beleragasztották erősségeiket ábrázoló képeiket.
• Varázsgömb c. játéknál a varázsgömbös képben belerajzolták mindazt, aminek a megvalósulásában reménykednek.
Végezetül elénekeltük a Van nekem egy álmom c. éneket. A boldogságóra alatt öröm volt látni, hogy a gyerekek mennyire élvezik a közösen eltöltött játékokat. A beszélgetések során meglepően szép tulajdonságokat fogalmaztak meg egymásról.
Gólyafészek Óvoda és Mini Bölcsőde
A mostani foglalkozás kicsit rendhagyóan kezdődött. Az interneten talált ötlet alapján Bagdi Bella zenéje alatt a gyerekekkel
sajátos módon köszöntöttük egymást. Ha a szív emblémát választotta valaki, ölelést váltottam vele, ha a kéz emblémát, akkor kezet fogtunk és ha a hangjegyet érintette meg, akkor táncoltunk egyet. Boldog Dóra varázstükröt hozott a gyerekeknek, amibe belenézve mindenki elmondhatta, hogy milyen jó tulajdonságokat ismer önmagában. Elkészítettük
az optimista szemüveget. Elmesélte nekik Boldog Dóra, milyen balszerencsés eset esett meg vele a napokban. Természetesen azt is miért nem esett kétségbe, mi volt a szerencse a szerencsétlenségben. Megkerestük a tanulságot.
Egész nap többször megjegyeztem, hogy „milyen szerencse, hogy…” Nap végére többektől hallottam ilyen megjegyzéseket.