A nagyobbak emlékeztek rá, hogy valójában mit jelent az optimista szó, hiszen nem mindennapos a használata. „A pozitív gyerek vagyok” című dal kicsit felrázta őket, főleg, hogy szabadon mozoghattak hozzá. Elmeséltem „Tódi törpe varázsszemüvege” című mesét, majd beszélgettünk arról, hogy milyen érzés, mikor szomorúak vagyunk. Azt is elmondták, mi miatt szoktak szomorkodni. Javasoltam, hogy készítsenek olyan varázsszemüveget, amit ha felvesznek, csak a jó dolgokat látják meg.
Az optimizmus gyakorlása
Petőfi Sándor Evangélikus Gimnázium, Kollégium és Általános Iskola
Otthoni karanténban a tanulók lelkesen rajzolták le rajzóra keretében, hogy mit szeretnének csinálni a járvány elmúltával.
Készítsd el a „tükörképedet”, melyről sugárzik a jókedv, az optimizmus!
Speciális Alapiskola Hurbanovo
Reméljük hamarosan elérkezik a járvány végére virradó első nap! Mivel most nem csoportban dolgozunk,ezért otthoni feladatként javasoltam a gyerekeknek,hogy készítsenek egy rajzot az adott témában. Az egyik kisfiú ,Sanyika már nagyon várja,hogy újra találkozzunk .Telefonon szoktunk beszélgetni,akkor elmondja nekem, hogy otthon is feltalálja magát, a házi feladat elkészítése után sokat tartózkodik a friss levegőn, segít anyukájának. Nagyon szereti a játékos feladatokat,amiket küldök neki. Természetesen nagyon hiányoznak a Boldogságórák is.Gyakran emlegetjük,hogy milyen jókat szoktunk énekelni,táncolni,nevetni,játszani,s ötletelni a havi feladaton. Most nem a megszokott módon,de tartunk Boldogságórát.Elmondom,vagy leírom a feladat lényegét a gyerekeknek,és ők szívesen készítik. Kaptam egy festményt, melyen az említett kisfiú boldogan,lufival a kezében érkezik az iskolába. Végre újra az osztályunkban találkozunk!
Állatbarátok csoport
Beszélgettünk a gyerekekkel, ki milyennek képzeli magát, ha felnő. Voltak nagyon jó ötletek de általában mindenki azt szeretné, amit az anyukája vagy az apukája dolgozik: fodrász, műkörmös, kamionos stb. Ketten szívesen lerajzolták önmagukat .
Materská škola- Óvoda, Lelesz, Szlovákia
Szlovákiában sem működnek jelenleg az óvodák, így a gyerekek otthon a szüleik, családjaik körében aktívodnak. Közösen sikerülni fog! Maradjunk otthon!
A foglalkozás elején mindenki választott magának egy párt, akivel 5-5 percben megbeszélte, hogy hogyan képzeli el a legjobb énét, mi az amin változtatni tudna és mi akadályozza meg őt a változtatásban. A beszélgetések folyamán a többség egyetértett abban, hogy egy kis elszántsággal tudna változtatni és nem is olyan nehéz a dolgok jobb oldalát nézni. Elkészítették az optimizmus tesztet és eldöntöttük, hogy a továbbiakban próbáljuk optimistábban élni életünket.
Második boldogságóra témánk az OPTIMIZMUS volt, mely fogalom megismerésével, meghatározásával, az optimizmus érzésének megfogalmazásával az óvodások Kirschner Zsuzsa és Balogh Alíz óvodapedagógusok irányítása mellett foglalkoztak a Csiribiri csoportban.
A fogalom megértését most is segítették a gyermekekkel történt beszélgetések, a közös játékok és tevékenységek, a dalok és a mesehallgatások.
Az optimizmus témában több mesével ismerkedhettek meg a gyermekek. Ezek segítségével érzékelhették, miért van szükségünk eleinte a „boldogság és szépséglátó” szemüvegünkre, amelyet minden kisgyermek el is készített magának. Kis gyakorlással később már anélkül is ráérez, meglátja a szemünk és a szívünk a szépségeket.
Mi lehetne fontosabb manapság, mint arra nevelni a jövő generációját, hogy higgyen magában, lássa minden felmerülő problémában a fejlődés lehetőségét és mindenekelőtt legyen nyitott az élet dolgaira, lássa annak szépségét?!
„Nagyon örültem: A gyerekek odahívtak megmutatni, milyen gyönyörű, ahogy átsüt a kockákon a nap. Pont ezeket a dolgokat szeretném, ha meglátnák!” – mondta az egyik fotó kapcsán a programról Zsuzsi óvó néni.
„Kutatók szerint az optimizmus azt jelenti, hogy megválasztjuk, hogyan látjuk a világot. S nem arról van szó, hogy letagadjuk vagy elkerüljük a kedvezőtlen információkat.”
KSZC Kandó Kálmán Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája
Az optimizmus témaköre.
Szeptemberben „nyitott” az osztály egy OPTIMIZMUS „tiszta lapot”. Erre kerülnek fel az év közben az adott témával kapcsolatos képek, megjegyzések és idézetek. Jelen pillanatban itt tartanak a diákok. Minden képnek története van, amit a „felrakó” megoszt az osztállyal – osztályfőnöki órán. Nagy sikere van, szeretik a diákok. Folyamatosan bővül!
Az órát optimista és a pesszimista fogalmak tisztázásával indítottuk. Ez után felvettük az optimista és pesszimista szemüveget, majd mindenki elmesélte az elmúlt hét egy napját ezen a szemüvegen keresztül. Az óra hátralévő részében pozitív gondolatokat fogalmaztunk meg, melyeket hirdetés formátumban megszerkesztettünk. Ezeket elhelyeztük a faliújságon. Megegyeztünk, hogy ha valakinek bátorításra van szüksége letéphet magának, vagy a társának ezekből a mondatokból egyet-egyet.