Én tartom
Az optimizmus gyakorlása
A napközis tevékenységek között ebben a hónapban a boldogságóra keretein belül fontos szerepet kapott az optimizmus gyakorlása. Az optimizmushoz kapcsolódó kifejezéseket először összegyűjtöttük, majd megbeszéltük a jelentésüket. Eldöntendő kérdésnek most azt kapták, hogy a pohár melyet kihelyeztem eléjük vajon félig tele van vagy félig üres? Ha félig telének gondolják akkor mosolygós smileyt, ha pedig félig üresnek akkor meg szomorú smileyt kellett rajzolniuk. Mint ahogy e feladat is megmutatta, hogy a kis napközis csoportom tele van optimista, pozitívan gondolkodó gyerekkel.
A mai foglalkozáson már sokkal többen voltak (szerencsére a legtöbb gyermek már egészséges).
Öröm volt számomra, ahogy a gyerekek tevékenyen részt vettek a beszélgetésekben (ki optimista, mit tehetünk magunkért/másokért, ha szomorúnak érezzük…), megosztották gondolataikat, de mint mindig, most is felszínre kerültek olyan események, ami valakinek a szívét nyomta, vagy épp az örömét osztotta meg…
A szomorú királykisasszony meséjének tanulságát jól megfogalmazták, és csoda-szép egyedi optimizmus jelképeket (mosolygó arcokat) is rajzoltak, a hónap dalát pedig rajz közben énekelgették..
Nagyon hálás vagyok ezekért az alkalmakért!
Fábiánsebestyéni Arany János Óvoda,Közművelődési Intézmény és Könyvtár
A 3 évesekkel minden nap csináltunk valamit a téma feldolgozása során.Így több időbe telik,mire egy téma végéhez érünk. Első alkalommal relaxációs rajzolást,firkálást végeztünk,majd a mese letömörített változatát hallgatták meg a gyerekek. A hónap dalára táncoltunk, varázs szemüveget készítettünk és optimista jelet színeztünk.
Fábiánsebestyéni Arany János Óvoda,Közművelődési Intézmény és Könyvtár
A 3 évesekkel minden nap csináltunk valamit a téma feldolgozása során.Így több időbe telik,mire egy téma végéhez érünk. Első alkalommal relaxációs rajzolást,firkálást végeztünk,majd a mese letömörített változatát hallgatták meg a gyerekek. A hónap dalára táncoltunk, varázs szemüveget készítettünk és optimista jelet színeztünk.
Fábiánsebestyéni Arany János Óvoda,Közművelődési Intézmény és Könyvtár
A 3 évesekkel minden nap csináltunk valamit a téma feldolgozása során.Így több időbe telik,mire egy téma végéhez érünk. Első alkalommal relaxációs rajzolást,firkálást végeztünk,majd a mese letömörített változatát hallgatták meg a gyerekek. A hónap dalára táncoltunk, varázs szemüveget készítettünk és optimista jelet színeztünk.
Első Boldogságórás októberünk alkalmával megismerkedtünk az optimizmus témakörével.
Az óra elején közös munkaként összeszedtük mit is tudunk eddig az optimizmusról, milyen az optimista ember, milyen hatása van az optimista, pozitív szemléletnek.., s ehhez segítségül hívtuk a Boldogság munkafüzet aktuális fejezetét is.
Első gyakorlatunk a Sólyómszemmel feladat volt, melynél nagyon ügyes válaszok születtek, mit is látna egy hozzánk, a mi iskolánkhoz betérő sólyom.
Ezt követően az Őrizz meg játék következett, amely igazi kihívás volt, rávenni társainkat egy-egy hétköznapinak vagy nélkülözhetőnek tűnő tárgy megtartására. Érdekes, vicces véleményeket hallhattunk, jót mulattunk.
A pozitív mondatok feladathoz két különböző gyakorlati lapot szerkesztettem. 2 csoportnak szavakat, míg 2 csoportnak mondatokat kellett alkotniuk a POZITÍV szó kezdőbetűivel. Igazi közös ötletelés, kreatív munka folyt, melynek eredményeit közösen néztük át, majd helyeztük fel az aktuális október hónapra megújított faliújságunkra.
Zárásként a Covid vírus utáni időszakról ötleteltünk, ha nem is plakát,de egy közös rajz erejéig mindenképp.
Bár az óránkba a hónap dala már nem fért bele, az órát követő kis napköziben az optimista színező színezése közben ezt is pótolni tudtuk. Dudorászás, közös éneklés, pozitív érzés zárta az együtt töltött 2. boldogságóránkat.
Papi Kölcsey Ferenc Általános Iskola, Aranyosapáti Tagiskola
A gyerekek nagy része küzd önbizalomhiánnyal, ennek erősítése mindennapi feladat. Osztálytermünkben található egy motiváló fal, ahol önbizalomerősítő idézetek vannak. Az órán megbeszéltük mi a különbség az optimizmus-pesszimizmus között, hogyan lehet a rosszban is meglátni a jót, idézeteket gyűjtöttünk, végül mindenki elkészítette az optimista szemüvegét.
Olyan pólókat terveztünk ebben a hónapban, amelyek telis tele vannak pozitív gondolatokkal, vágyakkal, színekkel. Ezt az 5. és a 6. évfolyamosok tervezték.
A keresztrejtvényt a 7. és a 8. osztály tervezte, amelynek a fő szempontja az optimizmus.