A mai boldogságórán az optimizmus volt a téma.
Megszavaztuk, hogy optimista pólót rajzolunk, miután átbeszéltük, mit is jelent maga a szó.
Megállapítottuk, hogy az optimista emberek szerencsésebbek, boldogabbak társaiknál, és azt is, hogy az optimista emberek másképp viszonyulnak az élethez, sőt másképp látják a jövőt.
Az optimista ember hiszi, hogy idővel a dolgok rendeződnek.
Ennek jegyében születtek az ” optimista Póló ” rajzok és a hozzájuk kapcsolódó idézetek.
Vidám beszélgetős óra zajlott.
Az optimizmus gyakorlása
Sólyomszemmel néztek az első osztályos gyerekek és csupa jó dolgokat láttak az iskolában. Szeretünk ide járni, mert tanulhatunk, okosodhatunk, sportolhatunk, fogócskázhatunk, játszhatunk a barátainkkal!
elméleti áttekintés körben ülve
Mit jelent az optimizmus?
Milyen az optimista ember?
Mi az optimizmus ellentéte?
Diákok egy mondatban megfogalmazzák, hogy mit jelent számukra az optimizmus?
Békamese felolvasása, tanulság megbeszélése
Szituáció megoldása
Az optimizmus jegyében beszélgettünk. Kahoot! segítségével játékokat játszottunk a témával kapcsolatban. Végül lepkéket vágtunk ki, ezeket közösen felragasztottuk a képen látható módon.
Az osztályban sokan küzdenek önértékelési problémákkal. Kevés az önbizalmuk, gyakran szoronganak. Az előző évekből több gyerekek illetve szülők közötti konfliktust is „megörököltem”. Így különösen fontos ez a program számunkra.
A jövőbe vetett hit ereje hegyeket mozgathat meg!!!
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola
Osztályunk tanulói lerajzolták, mennyi szépet látnának a „kis sólymok”, ha iskolánk fölött repkednének!
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola
Osztályunk tanulói lerajzolták, mennyi szépet látnának a „kis sólymok”, ha iskolánk fölött repkednének!
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola
Osztályunk tanulói lerajzolták, mennyi szépet látnának a „kis sólymok”, ha iskolánk fölött repkednének!
Hódmezővásárhelyi Varga Tamás Általános Iskola
Az októberi Boldogságóra program témája az optimizmus gyakorlása volt.
A 2.a osztály órakezdő relaxációja után hangulatjáték következett. A téma megbeszélése után elkészítettük az optimista „tükörképünket”, amelyből tablót alkottunk. Zárásként Bagdi Bella a témához kapcsolódó dalát hallgattuk meg.
A gyerekek megismerkedtek az optimista világszemlélettel, hogy hogyan lássuk pozitívan a történteket. Optimista szemüveget készítettünk.
Az optimizmus gyakorlása témakörhöz kapcsolódva, az adott évszak jellegzetességeit figyelembe véve , „Optimista szőlőfürtöt” készítettünk a gyerekek nagy-nagy örömére.