Nagyon tetszett az osztály tanulóinak az a feladat, hogy pólót tervezzenek maguknak és lelkesen vetették bele magukat a munkába.
Az optimizmus gyakorlása
Pálmonostorai Gárdonyi Géza Általános Iskola
A keresztrejtvényhez a tanulók az ókori Egyiptom témakörét használták fel, mivel most arról tanulnak.
Pálmonostorai Gárdonyi Géza Általános Iskola
A keresztrejtvényhez a tanulók az ókori Egyiptom témakörét használták fel, mivel most arról tanulnak.
Pálmonostorai Gárdonyi Géza Általános Iskola
A keresztrejtvényhez a tanulók az ókori Egyiptom témakörét használták fel, mivel most arról tanulnak.
Pálmonostorai Gárdonyi Géza Általános Iskola
A keresztrejtvényhez a tanulók az ókori Egyiptom témakörét használták fel, mivel most arról tanulnak.
Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Október- optimizmus
Az októberi boldogságórákon sok vidám feladatot oldottunk meg. Relaxáció és a hónap dalának meghallgatása után beszélgettünk arról, hogy mit jelent az optimizmus. A könnyebb megértéshez megnéztük a keszthelyi Egry József Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola egy korábbi, az optimizmusról készült videóját. Elolvastam nekik A szomorú királykisasszony című mesét, beszélgettünk a meséről, majd nevettető játékot játszottunk, amit nagyon élveztek. Az optimista vélemény feladattal próbálkoztunk, talán az utolsó kérdés (Mit jelent az, hogy érdemes a jó dolgokat meglátnunk a bajban is?) volt számukra a legnehezebb, de azért próbáltunk erre is válaszokat találni. A sólyomszemmel feladatnak is nekifogtunk, összegyűjtöttük, hogy milyen jó dolgokat láthatna a képzeletbeli sólyom, ha az iskola tetejéről lenézne. A gyűjtött jó dolgok a következők voltak: barátságok, játék, egészség, vidámság, szeretet, szünetek, sakk óra, olvasás óra, amikor órákon mozgunk, tornázunk, vicces dolgok. Tervben volt, hogy préselt levelekből készítjük el a saját sólymainkat, de erre már nem jutott idő, mert sajnos hamarabb kikaptuk az őszi szünetet a tervezettnél. De sebaj, majd a jövő hónapban visszatérünk rá. Ebben a hónapban különösen szükségem volt nekem is arra, hogy optimistán lássam a világot, a világjárvány kis falunkba és iskolánkba is elért.
1-ES SZÁMÚ NAPKÖZIOTTHON, NAGYKÁROLY
A boldogságórák alkalmával a gyerekek szívesen és örömmel vesznek részt a beszélgetésekben, az adott témához pozitívan állnak hozzá. Októberi hónapunk témája az optimizmus gyakorlása volt. A téma feldolgozását egy beszélgetéssel kezdtük, ahol mindenki elmondta, hogy volt-e már szomorú, ha igen, akkor miért? Ezt követően meghallgattuk a történetet a süniről, aki megértette, hogy ő is szerethető, szúrós tüskéi ellenére.
A történet megtanított arra, hogy mindenben keressük a jót. A tevékenység végén közösen megkóstoltuk az ősz ízletes gyümölcseit.
Mitől volt jó a napunk? Együtt voltunk, odafigyeltünk egymásra, és megértettük, hogy mindenki értékes, szerethető!
Rimóci Szent István Általános Iskola
A gyerekek pólókon jelenítették meg pozitív üzeneteiket.
Rimóci Szent István Általános Iskola
A gyerekek pólókon jelenítették meg pozitív üzeneteiket.
Mi is elültettük kívánság virágainkat a kertünkbe. Mindennap szeretettel öntözzük, hogy megvalósuljanak.
A megvalósult kéréseink (elnyílt virágok) helyére naponta/hetente újakat ültetünk. Csoportbábunk, Ormi elefánt őrzi a kertünket.