Az őszi témakörrel összekapcsolva- optimista sünik készültek.
Bizakodó derűlátást mutatnak a szivárvány tüskék a kicsi süniken.
Együtt bízunk a jobb jövőben.
Jobb veled a világ!
Az optimizmus gyakorlása
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
Iskolánk abban a szerencsés helyzetben van, óratervi óraként heti 1 óra Boldogságóra áll rendelkezésünkre, ezáltal a hónap témájának feldolgozásához több idővel gazdálkodhatunk.
A gyerekekkel az óra elején tisztáztuk a fogalmak (optimizmus, pesszimizmus) jelentését, majd kértem, hogy fejezzék ki arcjátékukkal pillanatnyi lelkiállapotukat. Az Egyperces interjú játék során felidéztek olyan eseményt a mindennapjaikból, amitől nagyon féltek, de kiderült, hogy aggodalmuk felesleges volt. Az elhangzott Mindig van megoldás! mondat is ezt sugallta. A Nevetésverseny nagyon jól sikerült, mindenki feloldódott. A Nevető levelek c. játék során a gyerekek szépen felidézték, hogy kik és mivel nevettették meg őket. Az Őrizz meg! c. feladatnál az érvelés a kihúzott tárgyak fontosságáról nehezen ment, ugyanis kevésbé tudtak meggyőzőek lenni. A válaszható feladatok közül a Sólyomszemmel c. mellett döntöttünk, és plakát formájában összegyűjtöttük, hogy mi mindent látna a madarunk, ha ránk pillantana.
A Pozitív gyerek vagyok c. kártyajátékkal a pozitív gondolkodásmódjukat sikerült fejleszteni, hogy képesek legyenek pozitíven állni az élet dolgaihoz. Ez annyira tetszett nekik, hogy több kört játszottunk. A foglalkozás végén ismét kifejezték arcjátékukkal érzelmeiket. Itt már mindenki jól érezte magát. A hónap utolsó óráján a Pozitivity társasjátékkal 4 csapatot alkotva játszottunk. Az optimizmus rétjén saját élményeikről kellett mesélniük. Felszabadultan, mosolygós arcokat látva, vidáman zárult az alkalom.
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
A Sólyomszemmel feladattal összegyűjtöttük azokat a dolgokat, amelyeket a tanulók szeretnek az iskolánkban.
Van szép játszóterünk, pehenőpadok. Aktív és alkotó munka folyik a művészeti iskola tánc és festészet szakán.
Optimizmus megfejtéssel készítettünk egy keresztrejtvényt, amelynek meghatározásai szintén kapcsolatosak az optimizmussal. Néhány tanuló pedig pólót készített.
Optimizmus megfejtéssel készítettünk egy keresztrejtvényt, amelynek meghatározásai szintén kapcsolatosak az optimizmussal. Néhány tanuló pedig pólót készített.
Egy rövid beszélgetés, gondolatindítás után elmélyültek saját gondolataikban, hogy mit is csinálnának ha másnap vége lenne a járványnak. Nagy örömöt váltott ki a téma hiszen az osztály is várja a járvány végét. Leginkább a szabad kirándulásokról és a rég nem látott rokonokról készítettek rajzokat, de egy buli szervezése is több tanulónál ötletbe jött. Élvezték a feladatot, optimistán álltak a témához.
Nagyon vártam már, hogy a gyerekekkel ezt a témát megbeszéljük. Kíváncsi voltam, hogy mit gondolnak? Nem ismerték a szó jelentését! Amikor a dalt meghallgattuk, akkor jöttek rá, hogy Ők ezt ismerik, tudják! Mindenki húzott kártyát, kíváncsian hallgatták, ahogy a társuk felolvassa a rajta megfogalmazott gondolatokat. Volt olyan, akire nem nagyon volt jellemző a kártyára írt meghatározás, de kihoztuk belőle a legjobbat, addig magyaráztuk, míg jó nem sült ki belőle! Megrajzoltuk a tükörrajzokat, sokat kacagtunk. Nagyon jól éreztük magunkat! Alig várják a következő órát!
Karcagi Arany János Általános Iskola
A 8.osztályban 2 tanuló készítette ezt a feladatot el, majd tanári sokszorosítás után a felső tagozatos osztályok megoldották.
Karcagi Arany János Általános Iskola
A 8.osztályban 2 tanuló készítette ezt a feladatot el, majd tanári sokszorosítás után a felső tagozatos osztályok megoldották.