.Megpróbáljuk derűsen tölteni az időt.Ránk egy sas vigyázó szemei figyelnek.
Az optimizmus gyakorlása
A gyerekek nagyon szeretik az októbert. Már az előző énben tetszett, az alliteráció: Optimista-Október. A mi osztályunkba alapvetően optimista, derűs tanulók járnak.
Szívesen vették a keresztrejtvényes feladatot. Igyekeztek olyan megoldásokat keresni, ami kapcsolódik az optimizmushoz.
A meghatározásokkal már kicsit bajban voltak. Igaz, nagyon közelít az őszi szünet!
Prügyi Mesevár Napköziotthonos Óvoda
Ebben a hónapban az optimizmust dolgoztuk fel. A foglalkozások előtt relaxálunk, majd meghallgatjuk Bagdi Bella CD-ről a hónap dalát. Szomorú és vidám csapatokat alkottunk, majd vidámságot varázsoltunk. Érdeklődve hallgatták a gyerekek a törpe meséjét, varázsszemüveget készítettünk, amivel mindenki szebben látta a világot.
A mese tetszett leginkább a gyerekeknek. A nagycsoportosok már jobban eltudtak vonatkoztatni a tárgyaktól ami az óvodában pozitív, tetszik nekik. Ők már több olyan dolgot mondtak, ami nem kézzel fogható.
A Bagoly csoport tanulói nagy lelkesedéssel, örömmel készítették el a képen látható pólót.
A gyerekek (SNI) az optimista pólóval egy rosszkedvű társukat szerették volna megvigasztalni.
A tanulók számára idegen volt a fogalom, fontos volt ennek a tisztázása. A gyerekekben ki kell alakítani az optimizmus fogalmát. A rejtvény készítését először kézzel készítették el, majd számítógéppel szerkesztették meg.
OPTIMIZMUS
Ez a hónap sok nevetéssel telt. A gyakorlatok által hamar ráéreztek a gyerekek és saját bőrükön tapasztalták, mit jelent meglátni a jót, és bízni a legjobbakban.
Nevetőversenyt rendeztünk, amit rendkívül élveztek, sikerült a szomorú hangulatban érkező gyerekeket is felvidítani, pozitív lendületet adni a napjuknak. Az érzelmi állapotukat felismerhetően fejezték ki az arcukkal. Készítettünk egy rózsaszín és egy fekete szemüveget, amivel azt játszottuk, hogy egy megadott, gyerekek által kitalált szituációra hogyan lehet pesszimistán illetve optimistán reagálni. Ez a játék nagyon kedvelt a gyerekek körében és nem utolsó sorban hasznos is. Meditáltunk, énekeltünk-nemcsak a boldogságórán- karikán bújtunk tesi órán… Más órákon is meghatározó volt az optimista szemlélet, például egy testnevelés órán, amikor az egyik csapat 4-szer vereséget szenvedett, az egyik fiú azt mondta: „ Nem baj, majd legközelebb nyerünk, egyébként meg olyan jó volt a játék.” Ha valakit az osztálytársak közül kudarc ér, rögtön ott a segítő egy optimista gondolattal. A gyerekek mintha már éreznék, hogy ennek köze lehet a következő hónap témájához, a társas kapcsolatokhoz. Tököt faragtunk és festettünk, majd elhelyeztük a városban, közben jókívánságokat tartalmazó színes kis kártyákat osztogattunk, felvidítva ezzel a járókelőket.
Az óra kerek lett és ezzel párhuzamosan mindenki arca. Kétségkívül én is megtapasztalhattam a pozitív hatásokat, ami meghatározta az egész hónapomat.
„ Nem számít, ha beborul az ég, benned van minden ami szép.”
A gyerekek mindent minta alapján tanulnak, ha a környezetükben optimista a hangulat, akkor ők sem félelmekkel telve tekintenek a jövőbe. Az optimista ember derűlátó, mindenben meglátja a jót. Nem adja fel, hisz a pozitív eredményben. Hiszen jobb derűsnek lenni, mint nem!
Szomorú és vidám táblákat készítettünk, és sokat nevettünk közben. Megtanultuk, hogy minden rosszban van valami jó. Felfedeztük, hogy mindenben megtalálhatjuk a jót.